Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
jacky
|
Berichttitel: yamaha vizzutti mondstuk Geplaatst: 20 jul 2005 19:50 |
|
|
|
wie heeft er ervaring met het yamaha vizzutti mondstuk, en kan er wat meer over vertellen. ?
Laatst bijgewerkt door jacky op 19 dec 2006 13:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Sam
|
Berichttitel: Geplaatst: 19 aug 2005 21:00 |
|
|
|
IK gebruik al enkele jaren het Vizzutti mondstuk in combinatie met een Yamaha Shew als ik lead moet spelen of om de een of andere reden veel sizzle in mijn toon nodig heb. Ik vind het een erg bruikbaar mondstuk met een goed compromis tussen toon en makkelijk hoog register, en ik heb meestal niet te veel aanpassingsmoeilijkheden als ik van mijn Yam 16C4 kom, en dat is toch een aanzienlijk groter mondstuk. Je moet er wel erg gecontroleerd en non-pressure op spelen. Het mondstuk is niet alleen vrij klein, maar vooral erg ondiep, en voor het minste dat je gaat drukken druk je je toon weg. Het is ook een goed piccolo-mondstuk voor pic's met een trompet-reciever. Als je de vergulde versie te duur vindt, kan je ook een gewone vinden voor heel wat minder geld. Yamaha noemt de vergulde modellen de SIgnatures, en de gewone de Replica's. Ik speel wel het liefst op de vergulde, die voelt op de een of andere manier iets zachter aan. Ik heb alle info gevonden op de internationale site van Yamaha (yamaha.com) : de Vizzutti meet 16.67mm, ter vergelijking meet een Bach 1 1/2C ongeveer 17.00mm, blijkbaar afhankelijk van wie hem meet. Zo klein is het mondstuk dus ook weer niet.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
ruben
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 aug 2005 10:26 |
|
Geregistreerd: 27 feb 2003 15:51 Berichten: 809 Woonplaats: Maastricht
|
|
Ik heb altijd begrepen dat Vizzutti ongeveer 5C gelijkwaardig speelt??
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 aug 2005 11:58 |
|
 |
| Moderator |
|
|
zijn daar inmiddels ook nieuwe modellen van uitgebracht, want ik vond het oude model ( dwz die ene die ik een jaartje terug probeerde ) een beetje vaag aanspreken....
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Sam
|
Berichttitel: Geplaatst: 20 aug 2005 14:53 |
|
|
|
Voor zover ik weet is het nog altijd hetzelfde model. De "bite" is inderdaad niet zo gedefinieerd, de controle is soms wat moeilijk, maar daardoor is het ook niet zo'n vermoeiend mondstuk om op te spelen. Het is natuurlijk altijd een compromis, maar voor mij werkt het wel.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 6 berichten ] |
|