Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
tommy
|
Berichttitel: Monette B5-LD Geplaatst: 14 jan 2005 16:33 |
|
Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48 Berichten: 865 Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
|
|
heeft iemand ervaring met dit mondstuk?
op de site van monette vergelijken ze de B5-L met een 3 (bach veronderstel ik)
maar iets ondieper. nu veronderstel ik dat de LD nog ondieper is? heeft iemand hierop al gespeeld en kan ie mij hier meer over vertellen?
thanx
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 15 jan 2005 15:11 |
|
|
|
De LD heeft minder massa rond de cup en daardoor lichter. De Cup en de rand is hetzelfde. Vergelijk het met een Bach 3C (LD) en een Bach Megatone (L).
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
tommy
|
Berichttitel: Geplaatst: 15 jan 2005 15:33 |
|
Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48 Berichten: 865 Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
tommy
|
Berichttitel: Geplaatst: 07 maart 2005 18:40 |
|
|
|
ik heb die B5LD niet gekocht maar heb een B6 gekocht.
komt overeen met een bach 3C.
komt normaal gezien deze week aan.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Yamahaddatdangezegd
|
Berichttitel: Geplaatst: 09 mei 2005 21:15 |
|
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
|
|
Hey Tommy, heb je die B6 nog gekregen? Speel je erop?
De B5 LD ken ik niet, en ik denk dat Erik ook iets anders bedoelt: Je hebt bij Monette twee gewichtklasses voor mondstukken: de STC-1, zijnde de standaard mondstukken, en de LT, zijnde de "lead" mondstukken. Deze aanduiding staat niet op het mondstuk zelf, dat zie je aan de vorm. Een LT is slanker en heeft niet het typische Monette-buikje.
Ik ben een B5L LT uit aan het proberen, en het bevalt goed. Het combineert min of meer de klank en flexibiliteit van een Bach 3C met het speelgemak in het hoge register van mijn Marcinkiewicz. Licht overdreven natuurlijk, een 3C klinkt natuurlijk wat donkerder. Maar ik snap nu wat ze bij Monette in de folder met "extremely responsive" bedoelen.
Een aanrader, maar duuur... Als er iemand eentje heeft liggen, houd ik me aanbevolen. Deze, die ik aan het uitproberen ben, kan ik helaas niet kopen...
Groet!
_________________ www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
tommy
|
Berichttitel: Geplaatst: 09 mei 2005 21:24 |
|
|
|
ik heb de B6 ja... maar jammer genoeg past die enkel in mijn Eb trompet.
bij al mij andere trompetten zit er speling op en kan ik het mondstuk in de receiver wiebelen.
hij is naar mijn mening wat kleiner dan de 3C. maar de grotere backbore zorgt op mijn Eb wel voor een vollere klank
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Yamahaddatdangezegd
|
Berichttitel: Geplaatst: 09 mei 2005 21:48 |
|
Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47 Berichten: 971 Woonplaats: Welten, Heerlen
|
|
Hmm, Monette is zelf erg tegen het gebruik van B mondstukken op een Eb-trompet. Heb je daar geen last van. Ik heb ook een B6 om te proberen, maar vind het te zwaar en te klein. Het B5L bevalt zoals gezegd prima, ik zou nog eens graag een B5 STC-1 proberen, maar die krengen zijn zo godskolereduur, en je kunt ze nergens in Nederland uitproberen. (Hint, Brassheavy en Hans)
Van dat wiebelen, zoals je zegt, heb ik geen last, zowel op mijn van Laar, als op mijn oude Schilke niet. Heb je het nieuw gekocht? En waar?
_________________ www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
marnix
|
Berichttitel: Geplaatst: 09 mei 2005 21:58 |
|
 |
| Moderator |
|
tommy schreef: ik heb de B6 ja... maar jammer genoeg past die enkel in mijn Eb trompet.
bij al mij andere trompetten zit er speling op en kan ik het mondstuk in de receiver wiebelen.
hij is naar mijn mening wat kleiner dan de 3C. maar de grotere backbore zorgt op mijn Eb wel voor een vollere klank dan kun je ervoor kiezen om een milimetertje van je mondstuk af te schuren.
|
|
| Omhoog |
|
 |