erikveldkamp schreef:
Dat bedoel ik ook, ik hoef niets meer te compenseren met mijn Reeves mondstukken. Die stemmen even goed.
Ik moest afgelopen week spelen met een piano die op 444 Hz gestemd was, het grootste probleem was niet het materiaal, maar mijn gehoor wat al jarenlang gewend is om op 441 Hz te spelen.
Geloof me, als Monette echt materiaal maakte dat duidelijk beter zou zijn dan andere merken. Dan zou elke serieuze prof. muzikant er op spelen. Dat is dus duidelijk niet het geval. Kijk maar naar de grote namen in de jazz en klassieke wereld en waar zij allemaal op spelen.
Ik hoor niks over de instrumenten...
Zou daar toch graag een aanvullend puntje bij willen proppen.
Een mondstuk stemt zowiezo niet. stemmen zit in je oren ( je opmerking over de hz spreekt boekdelen ).
De meeste goeie ( dus "duurdere" ) Bb trompetten hebben eigenlijk al geen noemenswaardige stemmingsproblemen meer. Hooguit de lage d en des. Met kleinere instrumenten word dat pas een probleem. Kijk maar naar een C trompet en hoger. Daar zitten significant meer rare noten tussen. En dan is het zo dat het meest comfortabele mondstuk het verschil maakt tussen hard moeten werken en comfortabel spelen. En of dat monette is, is weer een persoonlijke zaak. Voor die prijs, kan ik wel 2 heerlijke GR mondstukken kopen. Erik kan er 2 Bob Reeves voor kopen. etcetc...