ben nieuw hier en heb vraag over het reinigen van 2 van mijn mondstukken
geval 1 : ik kocht onlangs een 2dehandse trompet, en "in de deal" zat ook een (zo goed als nieuw) asymetrisch mondstuk. Ik zou dit mondstuk toch wel eens willen proberen, maar voordat ik er op ga spelen wil ik het wel grondig reinigen (hygienische redenen hee). Hoe doe ik dit best ? kokend water ? schrobben ?
geval 2 : ik haalde ook mijn Schilke mondstuk van onder het stof, en dat bleek helemaal zwart te zijn, en dat zwart gaat er niet zomaar af, en voor het aanbrengen van zilverpoets ben ik een beetje bang. Hoe krijg ik dat zwart er af ?
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
Ik heb nogak wat oude verzilverde mondstukken en daarvoor gebruik ik een potje, Hagerty Silver Clean geheten waarin een plastic rooster zit. Daar doop (!) je de mondstukken 4 tot 8 seconden in waarna je het met behulp van het roostertje er weer uithaalt, HELEMAAL NIEUW! Het is een middeltje voor juweliers geloof ik en ook geschikt voor verzilverde voorwerpen. Het is de enige manier om b.v. ook de oude diepe lettertjes van Bach weer helder te krijgen en die vervelende zwat blijvende gefreesde randjes.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen