trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bob Reeves
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 23:27

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Bob Reeves
BerichtGeplaatst: 14 okt 2008 21:35 

I

Laatst bijgewerkt door jean op 01 apr 2015 11:11, in totaal 1 keer bewerkt.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2008 22:05 

Een Reeves 43C kun je vergelijken met een Bach 3C en de 43ES zou je eerder kunnen vergelijken met een heel ondiepe 3C. Het is dus ook niet raar dat je een helderder geluid met je Reeves krijgt in vergelijk met een veel grotere Bach 1,5C.

Dat je problemen met de intonatie hebt ligt niet aan het Reeves mondstuk. Het zou evt. aan de combinatie mondstuk/trompet kunnen liggen als de gap niet goed is. Daarvoor hebben ze bij Reeves die Sleeves uitgevonden. Of het ligt gewoon aan jezelf, misschien is dat mondstuk voor jou niet ideaal.

Reeves mondstukken werken ook niet het beste als je versterkt speelt. Ik speel regelmatig onversterkt in concertzalen zoals het Concertgebouw, maar ook in erg droge theaters met mijn Reeves mondstukken en dat klinkt (volgens mij) altijd goed. Ik heb er geen enkel probleem mee. Afgelopen zondag speelde ik nog in het Concertgebouw met mijn nieuwe van Laar CF trompet en een Reeves 42ES en had geen enkel probleem de zaal te vullen.

Er zijn veel leads en andere jazz trompettisten in Nederland die op een Reeves mondstuk spelen en die zijn daar volgens mij allemaal dik tevreden over. Jan Oosthof en Wim Both spelen ook al jaren op een Reeves, om er eens een paar te noemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 09:29 

Wat Erik zegt is correct, er is ook een ander topic waarin dit probleem besproken wordt. http://www.trompet.nl/forum/viewtopic.php?t=6548
Een Reeves wordt vaak gebruikt in de lichte muziek, maar wat voor de een goed werkt, hoeft voor de ander helemaal niet geschikt te zijn. Erg populair zijn bv de Jettone- en Monette-mondstukken van Maynard Ferguson. Alleen kan bijna niemand erop spelen :?
Gewoon een kwestie van uitproberen dus, en niet afgaan op een ander want daar is een mondstuk te persoonlijk voor. Er zijn niet voor niets duizenden verschillende modellen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 09:58 

Ik weet niet of het 1 van de minpunten van de Bob Reeves mondstukken is of dat het een gebrek van mezelf is zou ook goed kunnen.
Maar ik ondervindt wat onstabilteit in het lage register begint rond de G1,vooral als het zacht moet.
Zelf denk dat het komt omdat de cup vergeleken bij een Bach b.v. minder massa heeft.
Voor de rest gaat het als een speer, over de forte's het bereik en het uithoudings vermogen ben ik best wel tevreden.
Ik speel in tegenstelling van wat ik de laatste jaren heb gedaan dan ook op meerdere mondstukken en houdt me niet aan 1 allround mondstuk.

JK 1.5 C
Bugel Thomann
DennisWick 2bfl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 10:12 

trumpetvos schreef:
Ik weet niet of het 1 van de minpunten van de Bob Reeves mondstukken is of dat het een gebrek van mezelf is zou ook goed kunnen.
Maar ik ondervindt wat onstabilteit in het lage register begint rond de G1,vooral als het zacht moet.
Zelf denk dat het komt omdat de cup vergeleken bij een Bach b.v. minder massa heeft.

Dat heeft volgens mij niets met massa te maken, ik ben bang dat je dat toch echt bij jezelf moet zoeken. Gewoon oefenen dus of maar weer een ander mondstuk kopen... :wink:

Ik heb in ieder geval die problemen niet en ik heb dit soort geluiden nog nooit van mijn collega's gehoord die ook op een Reeves spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 11:14 

erikveldkamp schreef:
...Dat heeft volgens mij niets met massa te maken, ...

Vlgs mij wordt je door een zwaarder mondstuk meer naar de kern van de/een* noot gedwongen. Dat was voor mij destijds een reden om voor een Megatone mondstuk te kiezen. Anderen voelen dat weer als "minder vrij", en dus nadeel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 11:54 

Dat klopt wel, maar dat verklaart nog niet waarom je niet stabiel kunt spelen op een standaard mondstuk. Als je dat extra gewicht nodig hebt om stabiel te spelen, dan ligt dat toch echt aan jezelf. Ik speel even stabiel op mijn Monette mondstuk als op mijn Reeves. Tenmiste, die indruk heb ik zelf... :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 okt 2008 20:37 

Ik speel al zo'n 15 jaar met veel tevredenheid op Reeves, net zoals veel andere collega's.
Ik speel op een 43C3 en daarvan heb ik er twee.
Ik heb er één beter passend laten maken voor mijn Bach 37 waar het mondstuk wat verder uitstak dan op mijn Connstellation. Ruud Breuls zei eens tegen me dat hij vindt dat Reeves mondstukken niet echt goed werken op een Bach.
Misschien is dat wel zo, al heb ik er (bij het aangepaste mondstuk) nooit last mee gehad.
Verder gebruik ik ook nog wel een 43M voor als ik eens lead moet spelen.
In mijn studietijd speelde ik op een Schilcke 14, ook een heerlijk mondstuk,
maar ik zweer bij Reeves.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur