trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Alliance bugelmondstukken !!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 21:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Alliance bugelmondstukken !!
BerichtGeplaatst: 03 mei 2010 09:39 

Eindelijk heb ik een waardig vervanger gevonden voor mijn DW 4F. Na veel proberen was ik eigenlijk tot de conclusie gekomen dat er geen enkel ander mondstuk voor bugel was met een warme wollige klank als Denis Wick, alleen die verschrikkelijke rand!!

Maar nu dan toch gevonden. het is een Alliance 3 CF geworden. Speelt makkelijk in het hoge register en heeft een fantastische warme klank. De Alliance bugelmondstukken hebben namelijk dezelfde diepe cups als DW. De nummering van de Alliance mondstukken loopt 1 terug. Dus een DW 4 FL is een Alliance 3FL, etc.
En niet te vergeten een hele fijne rim. Ik heb hem rechtstreeks bij Roger Webster besteld en had hem binnen een week in huis. Ik heb hem met vergulde cup en rim, deze was niet op voorraad, maar toch binnen een week geleverd. De Alliance mondstukken worden geleverd in een mooie leren beschermkoker
Met de huidige wisselkoers kostte dit mondstuk mij 57 euro, dus dat viel ook nog zeer mee.
Overigens is er een Alliance mondstukkenlijn voor alle koperblaasinstrumenten.

----------------------------------------------------------
Wie steeds verzuimt,of komt te laat,
plaagt dirigent en kameraad!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 16:41 

Een tijdje geleden ben ik bij Henk Rensink geweest en die heeft me dat zelfde mondstuk aanbevolen en die heb ik toen ook gekocht. Jij zei dat je hem een mooie warme klank vind hebben? Want ik heb hem nu 4 repetities gebruikt...maar vind hem helemaal niet fijn, hij zit zegmaar niet echt comfortabel en hij neigt bij mij naar een cornet te klinken, hoop dat het een kwestie van even wennen is want tot nu toe vind ik het niks :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 17:30 
Moderator

Beste Anneliess, dat verbaast ons hier op het forum niets. (i.r.t. Rensink)
Mondstuk is heel persoonlijk, iedereen klinkt (en blaast) er weer anders op.

Maar klik hier eens op: http://www.trompet.nl/forum/search.php en toets vervolgens " Rensink and mondstukaanmeting " en loop de draadjes over Rensink eens na en je zult begrijpen waarom. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 17:52 

Eerlijk gezegd vind ik die topics nogal onbeschoft ;O Ik ben twee keer naar een mondstukaanmeting geweest, en de eerste keer heb ik er enorm veel aan gehad, ik had een vreselijk beroerde toon op mijn cornet(wat ik toen nog speelde) en na het geadviseerde mondstuk is het er stukken op voor uit gegaan... maar goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 18:37 

Je had voor hetzelfde geld beter een lesje kunnen nemen bij een goede leraar. Dan had je én een leerzame les gehad zodat je advies krijgt in hoe je een mooi geluid uit elke toeter en mondstuk kunt krijgen én advies voor ander mondstuk als dat nodig is.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 18:50 

Ik hád al muziekles. Ik speel 7 jaar bugel en vorig jaar tijdelijk cornet, maar het was niet mijn instrument. Maar met het andere mondstuk was het dus wel zeker voor uit gegaan. ik krijg beetje het idee dat het er bij jullie niet in is te krijgen dat een mondstukaanmeting ook WEL kan helpen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 19:32 

Er lopen meer mensen rond die je een goed advies kunnen geven over mondstukken zonder dat ze alle poespas van aanmeten erbij doen. Dat is allemaal voor de show wat mij betreft.

Een goede leraar kan je dat advies geven. In sommige winkels kunnen ze je daar ook bij helpen zonder dat je extra kosten maakt voor die zogenaamde aanmeting. Hans Govaart van Brassimport is wat dat betreft ook een goed adres.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 jul 2010 21:28 

Nou meid, ik zou zeggen, ga terug naar Rensink. De consument heeft volgens mij recht op teruggave van het betaalde bedrag als het product of dienst niet deugdelijk is...

Maar ja, zie dat bij een mondstukaanmeting maar eens aannemelijk te maken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur