trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Waarom geen Monette winkels in de buurt?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 21:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Waarom geen Monette winkels in de buurt?
BerichtGeplaatst: 17 aug 2003 16:44 

Ben uiteraard al jaren onder de indruk van de mythe en de pracht van monette instrumenten en mondstukken. Kan iemand me eens wakker maken uit die droom of is het concept werkelijk waar?

En waarom doet niemand hier in België of Nederland monette materiaal in? Men moet al naar Engeland of Duitsland om te testen of het echt wel de moeite is.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 aug 2003 11:34 
Moderator

Het is een ander concept van bouwen waar je in moet gweloven of niet. Ik doe het niet omdat ik voor minder geld al een paar fantastische trompetten heb. Maar ook voor dealers is monette niet aantrekkelijk omdat de kosten te hoog zijn en door de prijs de vraag te laag. Hier in nederland is er wel iemand die erop speelt en er helemaal gek van is. Als ik zijn site mag geloven, en waarom zou hij liegen, speelt de monette die hij heeft echt fantastisch.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 aug 2003 10:16 

Erik Veldkamp neem ik aan. Maar Marnix heeft gelijk, door de aanzienlijke inkoopkosten en de kleine vraag is het niet interessant voor de muziek(speciaal)zaken er een op voorraad te hebben/houden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 aug 2003 05:23 

Monette werkt alleen voor zijn mondstukken met tussenhandelaren. Als je een trompet wilt kopen moet je dat rechstreeks bij hem doen. Ik neem aan dat dit ook zo werkt voor de van Laar trompetten of andere custom merken. Tenzij je een gebruikte wilt kopen

http://www.thompsonmusic.com/Used_Trp/m ... owned.html

Ik denk dat voor de meeste trompettisten op dit forum de investering overbodig is als je denkt dat je beter gaat spelen door een duurdere toeter te kopen. Ik heb hem wel gekocht omdat ik er altijd al een wilde hebben, ik op zoek was naar een toeter met een grotere beker en natuurlijk nieuwsgierig was zoals iedereen die geinteresseerd is in trompetten. Ik zou ook nog graag de andere topmerken willen uitproberen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2003 15:40 

Het heeft geen zin om Monette spullen te gaan verkopen in NL.
De investering zou enorm zijn en ik denk niet dat het rendabel is om zulke dure instrumenten of mondstukken op voorraad te hebben. Er zijn namelijk goedkopere alternatieven voor Monette (die nogal overschat wordt volgens een echte deskundige die hem ook kent, Byron Autry)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2003 16:02 

Je verkoopt toch al kopieen van Monette...:lol:

Blijkbaar heeft Taylor hem niet onderschat (Chicago), en Edwards (Generation X), en Selmer (Concept TT) en Courtois (Evolution II). Er staat nu ook een Monette kopie van Lawler te koop op eBay.com.

Zij hebben alleen niet Wynton als hun stokpaardje...blijkbaar zorgt hij wel voor de nodige publiciteit. Mijn nr.1 trompettist Clifford Brown speelde trouwens op een Blessing.

Zoals je ziet zijn er goedkope(re) alternatieven genoeg. Wat mij betreft is de Monette ook te duur in vergelijk met wat je krijgt maar ja de gek betaalt het ervoor. Zoals gezegd,de meeste op dit forum zijn beter (goedkoper) af met een trompet van Bach, Yamaha of iets dergelijks. Ik speel zelf ook graag op mijn Bach trompetten.

Wat betreft de mondstukken, ik kan Bob Reeves aanraden voor pop en big band. Die zijn goedkoper dan Monette en spelen wat mij betreft beter.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur