Bij Latour Galvano in Nijmegen heb ik een jaar of drie geleden cornet mondstukken laten verzilveren voor € 10 per stuk maar dan moet er niet te veel polijstwerk , beter nog geen, voor nodig zijn. Er zit echt een heel solide laag zilver op. Toen rekenden ze voor verzilveren van een trompet € 60 zonder polijsten.
misschien ook wel bij de plaatselijke oud ijzer boer.....
Voor muziek instrumenten en/of accesoires ga je naar een muziekwinkel, daar werkt vaak iemand die verstand heeft van dat soort dingen...
He Criminelis.
Beetje dimmen he. Nou ken ik John toevallig persoonlijk, en heeft hij schoenendozen vol met mondstukken waar wat aan gesleuteld is (zilver/goud/boren/randen etc).
Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33 Berichten: 2144 Woonplaats: Utrecht
Bij het verwijderen van de zilverlaag moet er flink gepolijst worden. Daarbij is het zeer wel mogelijk dat er iets aan het mondstuk verandert. Met name de vorm van de rim, de plaats waar het lipcontact plaatsvindt en de alpha-angle lijken mij kwetsbaar. Idem misschien de vorm van de cup en de ingang tot de throat.
Je loopt dus (m.i.) een grote kans dat je een ander mondstuk terugkrijgt dan je weggebracht hebt. Die kans wordt nog groter als je e.e.a. laat doen door een niet-trompetdeskundige, die heeft misschien helemaal geen besef van bovenstaande.
Redenen voor mijn vaste rep om er helemaal niet aan te beginnen: koop maar een nieuwe.
Hierbij sluit ik niet uit dat zich hier iemand meldt die het met bewezen succes wel kan maar dat is een ander verhaal.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen