trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Soundback
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 19:46

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 okt 2005 10:53 

Ik zou in dat geval gewoon een mic op het mic statief zetten met daaromheen de soundback. Hoef je niets te sleutelen en een geluidsbedrijf heeft altijd wel een mic over.
En als je dan toch zelf iets wilt maken zou ik een stukje bezemsteel ofzo afzagen, tabs maken en dat gewoon in de mic houder clippen met daaromheen de soundback.

Maargoed, het blijkt wel: Tal van mogelijkheden :idea:

Profiel  

Berichttitel: Danke für die blümen....
BerichtGeplaatst: 15 okt 2005 12:04 

Fijn dat iedereen zo begaan met me is, net wat ik nodig had!
Inderdaad mr. Jaws, ik werd heeeelemaal crazy van dat gedoe met monitors. Sommigen schrikken zich de tandjes als ze voor het eerst in een sounback toeteren en ze dus direct geconfronteerd worden met datgene wat direct uit hun beker komt. Mijn ervaring is dat dat went, sterker nog, juist omdat je je eigen sound zo goed kan horen kan je nu ook eindelijk eens dynamisch spelen of je geluid kleuren naar het karakter van datgene wàt je eigenlijk aan het spelen bent. Ik weet ook wel dat dit niet hoeft te betekenen dat de mensen in de zaal die informatie doorkrijgen; geluidstechnici hebben zo hun hebbelijkheden zullen we maar zeggen.................. (denk nog even aan Trumpetparty 2005), maar in ieder geval licht het dan niet aan mij en ga ik met een goed gevoel + geen pijn in m'n lijer van het podium af.
Ik ben de laatste die zelfwerkzaamheid en gefröbel belachelijk zal maken of zal afkeuren maar 't is net wat mr. Jaws al zei.
Dat van Magnumhorn vind ik overigens ook wel weer een supercreatieve vinding, ware het niet dat ik nou eenmaal geen fan ben van clip-on microfoonsystemen, niet vanwege de sound maar meer omdat ik een product van de jaren 70 ben en als ik terugdenk aan TopPop (Yèh!) als ze dan weer clipjes uitzonden van soulbands als Earth Wind and Fire en dan zie ik zo'n rijtje blazers in die SM 57's tetteren dan denk ik alleen maar van Dat Wil Ik Ook!
Overigens is Hans Brassimport niet de enige die dit wonderapparaat verkoopt hoor, dus mensen die -om wat voor reden dan ook- liever niet naar Rosmalen willen afreizen kunnen ook elders terecht. Ik geloof dat Pfeiffer ze ook heeft.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2005 07:44 

Theo,

Gelukkig :P

Ik dacht altijd dat ik de enige was die altijd zo aan het sukkelen is met verschillende geluidsbedrijven en hun niet-werkende-monitors.
Ik moet toegeven dat ons eigen geluidbedrijf zijn monitors altijd goed voor elkaar heeft: Wij werken met in-ear en een eigen mengpaneel zodat we zelf kunnen bepalen wie en hoe hard we iemand horen. Dan gebruik ik mijn plaat alleen zodat de geluidman een betere mix kan maken. Die hoort ons nl liever over de box dan direct uit de trompet. En soms doe ik een in-ear dop uit zodat ik een beetje meer sfeer meekrijg ipv het saaie geluid van mijn eigen mix.

Maar soms zijn die jongens verhindert en soms val je wel eens in bij een andere band. Dan kun je twee dingen doen: Hemel en aarde bewegen om jezelf over een monitor te horen, lopen stressen, balen en vloeken waardoor je je eigen avond helemaal verziekt.

Of je neemt gewoon je (zelf gemaakt) plaatje mee..... 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2005 16:21 

baszz schreef:
Ik heb de diameter gevraagd aan een bekende van me en gewoon nagemaakt..

wat was die diameter dan?ik wil er zelf ook eentje maken

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 nov 2005 13:32 

gisteren voor het eerst met mijn(zelfgemaakte)soundback gespeeld en het werkte perfect. dus dit forum heeft zijn nut weer eens bewezen voor mij.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 37 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur