trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Bruno Tilz liptrainer
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 aug 2004 22:20 

Ik heb het niet geprobeerd maar ik geloof niet in "non pressure" dus is dit stuk gereedschap aan mij niet besteed.

Dat neemt niet weg dat Marnix natuurlijk wel gewoon een conservatieve boer is :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2004 07:26 

Karel schreef:
Ach ja, zo'n Bruno Tilz moet natuurlijk ook z'n geld zien te verdienen.

Ik verwacht toch niet dat dit echt veel verkocht wordt.

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2004 08:42 

Callichioadict schreef:
Dat neemt niet weg dat Marnix natuurlijk wel gewoon een conservatieve boer is :wink:

Word je dat op het conservatorium? :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2004 09:00 
Moderator

om maar even het begrip conservatief te relativeren: ik ben bij mij op school de enige geweest die het lef had om ipv Bachjes, Callicchiootjes, Yahamahaatjes en van Laartjes ( dit is niet lullig bedoelt, voor alle merkenfanatics ) een oude Olds te kopen, en een Benge. Dus ik ben niet zo conservatieve meeloper die maar een merkje koopt omdat iedereen dat doet.
En daarbij heeft mijn docent mij altijd gezegd dat ik op mijn gevoel moest afgaan, ten slotte ben ik degene die op het instrument goed moet presteren en niemand anders.

Conservatief is ook dat je niet openstaat voor andere dingen, ik heb al heel wat trompetten in mijn handen gehad, mondstukken langs mijn bek gevoeld, en heel wat snufjes uitgeprobeert. Uiteindelijk, blijk ik gewoon een speler te zijn die het liefste zo gewoon mogelijk speelt, zonder snufjes. En nee als ik conservatief zou zijn zou ik nieuwe dingen niet uitprobreren, of er zelfs niet aan willen denken.

Mijn beste calichioadict, het zou je sieren wanneer je je eigen mening niet als waarheid ziet, maar als een mening die, zoals ik het ervaar, niet op echte feiten berust.

groeten Marnix

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2004 09:01 

Mij is destijds (op de muziekschool) een tijdje lang de volgende oefening aangeraden om met minder druk te spelen. Balanseer de trompet op je twee duimen. Dus niet vasthouden maar links en recht van de entielkast balanseren. Dan c1-g1-c2-e2-g2 enz...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2004 09:31 

Callichioadict schreef:
Ik heb het niet geprobeerd maar ik geloof niet in "non pressure" dus is dit stuk gereedschap aan mij niet besteed.

ja, en jij drukt omdat je callichio speelt! Toch???? Laat me raden, Jazztrompettist?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2004 13:25 

Welnee Kix ik knoei van alles wat , speel waar ik zin in heb en wat ik leuk vind en neem mezelf niet zo serieus als Marnix kennelijk wel doet. Die heeft ook wat moeite om de smileys te interpeteren geloof ik. Hij zet hem zelf voor en als hij dan wordt ingekopt is hij hoogst verbaasd. :wink:

Daarbij geloof ik niet in DE waarheid maar heeft volgens mij iedereen zijn idee van de waarheid. Kortom mijn waarheid hoeft de jouwe niet te zijn. Wel valt me op dat Marnix eerder iets van een "echte prof" aanneemt dan van iemand die minder bekend is maar eigelijk hetzelfde zegt. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 31 aug 2004 13:38 
Moderator

Callichioadict schreef:
Welnee Kix ik knoei van alles wat , speel waar ik zin in heb en wat ik leuk vind en neem mezelf niet zo serieus als Marnix kennelijk wel doet. Die heeft ook wat moeite om de smileys te interpeteren geloof ik. Hij zet hem zelf voor en als hij dan wordt ingekopt is hij hoogst verbaasd. :wink:

Daarbij geloof ik niet in DE waarheid maar heeft volgens mij iedereen zijn idee van de waarheid. Kortom mijn waarheid hoeft de jouwe niet te zijn. Wel valt me op dat Marnix eerder iets van een "echte prof" aanneemt dan van iemand die minder bekend is maar eigelijk hetzelfde zegt. Maar dat zal ongetwijfeld aan mij liggen. :wink:

mijn laatste ( als ik dat vol kan houden ) post in dit topic:
De waarheid bestaat niet, Uw waarheid niet, en de mijne niet. De waarheid is dat je een stuk metaal in je poten hebt, dat met een beetje goede wil voor trompet kan doorgaan. De waarheid is een merknaam ergens op. De waarheid zijn de noten die je voor je neus hebt als je aan het studeren bent. De rest is gevoelsmatig (lichamelijk en geestelijk) en is dus bij voorbaat al niet abstract meer.
Meneer Calichioadict, ik neem U zeer serieus, en heb Uw posts dan ook altijd met de nodige interesse gelezen maar zoals U aangeeft, was dat misschien wel niet zo'n goed idee.
En even iets anders: Ik neem inderdaad van profs iets aan op het moment dat ik het denk te kunnen gebruiken, in de afgelopen paar jaar dat ik de eer heb gehad om met profs te werken heb ik veel geleerd, en ook veel eigen dingen mogen ontdekken. Ik heb nog geen enkele post van U gelezen die hetzelfde zegt als wat de profs zeggen. Dus eerlijk gezegd ontgaat me de vergelijking hier een beetje. Overigens er zijn veel dingen die ik van amateurs blijf leren: nooit vergeten dat men plezier moet hebben, en blijven hebben in het spelen van trompet.

Met vriendelijke groeten Marnix

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur