Precies, of een schuurpapiertje langs de smalle uitsteekskels van de springs (ja sorry maar een behoorlijk nederlands woord is hier eigenlijk niet voor)
Precies, of een schuurpapiertje langs de smalle uitsteekskels van de springs (ja sorry maar een behoorlijk nederlands woord is hier eigenlijk niet voor)
De "geleidingen" of "zuigergeleidingen" is geloof ik de term die soms gebruikt wordt.
Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18 Berichten: 1160 Woonplaats: De Zeeuwse kust
Ik heb eens gelezen dat je ook tandpasta kunt gebruiken i.p.v. Jif. Tandpasta schuurt iets minder dus je hebt minder kans om iets te veel af te schuren. Ik heb trouwens geen enkel probleem met m'n ventielen. Die lopen geweldig. Ook ik gebruik op advies van Hub Hetman ventielolie.
Ook eens een keer ouwe olie resten verwijderen en niet altijd alleen maar bij gooien.
Ouwe olie koekt aan en wordt dik waardoor een ventiel traag kan gaan lopen.
Het ventiel gaat dan eventjes goed lopen als er nieuwe olie op wordt gedaan.
Ventielen behandelen met een nagelborsteltje met afwasmiddel de ventielhuizen met een wisser met afwasmiddel nieuwe olie erop en merk het verschil.
Als er dan nog problemen zijn gaan we een stapje verder.
Ik maak wel eens gebruik van een polijs pasta Poll genaamd, ventiel er met insmeren een aantal keren bewegen in het ventielhuis, alles schoonmaken olie erop en daar gaat ie weer.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen