trompet.nl > forum > Toon onderwerp - stander met plexiglas tegen geluidsoverlast
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jul 2006 19:53 

Ik zag laatst een concert van een jeugdsymfonieorkest met Valery Gergiev en daar maakten ze ook veel gebruik van die schermen, o.a. om de trompettisten te sparen voor de pauken + grote trom, en om de houtblazers te sparen voor het koper achter hen. Er zal zeker getest zijn of het invloed in de zaal had wat klank betreft, lijkt mij!

Ik kan je trouwens helaas niet helpen aan adresjes voor deze schermen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 07:22 

Ik heb een plaatje kunnen vinden
Afbeelding
Zulk een stander bedoel ik :)

producent is Aureum: http://www.aureum.co.kr
De stander is te koop bij van der Glas in Heerenveen

Heeft iemand ervaring met dit soort standers?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 08:01 

Toch blijft het erg vreemd: Je koopt een trompet omdat die bv mooi, lekker of goed projecteert en dan ga je er een scherm voor zetten :?

Als je dat soort dingen voor een repetitie gebruikt snap ik het wel maar op een concert...?? Het zal wel getest zijn enzo en ik zou ook niet graag een repetitie lang voor een trompet zitten maar toch...

Ik heb wel gezien dat band als bv De Dijk ze ook gebruiken. Daar wordt de drummer en ik geloof zelfs de gitaarversterker afgeschermd.

Maar misschien is het een gat in de markt voor Hub van Laar: Trompetten waarbij de beker omhoog wijst net als van Dizzy. Dan zijn die schermen overbodig. Of kun je lekker over zo'n scherm heen janken zodat ze je in de zaal nog steeds goed horen :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 09:46 

"Toch blijft het erg vreemd: Je koopt een trompet omdat die bv mooi, lekker of goed projecteert en dan ga je er een scherm voor zetten"

?? koop je daarvoor een trompet??

"Als je dat soort dingen voor een repetitie gebruikt snap ik het wel maar op een concert...?? Het zal wel getest zijn enzo en ik zou ook niet graag een repetitie lang voor een trompet zitten maar toch... "

dus toch

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 10:48 

Zesdetrompet schreef:

Dat is voor mij een van de redenen ja. Je koop toch ook niet bij je ferrari een snelheidsbegrenzer :? Hooguit een radar detector of een paar lawinepijlen :twisted:

Maargoed, "dustoch" misschien is het wel de bedoeling dat je het scherm voor de oren van je voorbuurman zet en dat je probeert niet tegen maar langs je scherm te spelen. Als dat zo is zou je bijna zeggen dat "je voorbuurman" voor zijn gehoorsbescherming moet zorgen. Heb ook gezien dat er systemen zijn die "je voorbuurman" op zijn stoel kan monteren. :idea:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 11:12 

Jaws schreef:
Zesdetrompet schreef:

Dat is voor mij een van de redenen ja. Je koop toch ook niet bij je ferrari een snelheidsbegrenzer :? Hooguit een radar detector of een paar lawinepijlen :twisted:

Maargoed, "dustoch" misschien is het wel de bedoeling dat je het scherm voor de oren van je voorbuurman zet en dat je probeert niet tegen maar langs je scherm te spelen. Als dat zo is zou je bijna zeggen dat "je voorbuurman" voor zijn gehoorsbescherming moet zorgen. Heb ook gezien dat er systemen zijn die "je voorbuurman" op zijn stoel kan monteren. :idea:

Daarom het idee dat oordoppen praktischer zouden zijn, maar ik zal me er verder niet meer mee bemoeien.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 11:20 

Jaws schreef:
Toch blijft het erg vreemd: Je koopt een trompet omdat die bv mooi, lekker of goed projecteert en dan ga je er een scherm voor zetten :?

Als je dat soort dingen voor een repetitie gebruikt snap ik het wel maar op een concert...?? Het zal wel getest zijn enzo en ik zou ook niet graag een repetitie lang voor een trompet zitten maar toch...

Ik heb wel gezien dat band als bv De Dijk ze ook gebruiken. Daar wordt de drummer en ik geloof zelfs de gitaarversterker afgeschermd.

Maar misschien is het een gat in de markt voor Hub van Laar: Trompetten waarbij de beker omhoog wijst net als van Dizzy. Dan zijn die schermen overbodig. Of kun je lekker over zo'n scherm heen janken zodat ze je in de zaal nog steeds goed horen :twisted:

Op zulke antwoorden zit BertS niet te wachten zei hei al!!!
:oops:

Maar ik ben het met jou eens Jaws. De trompettisten moeten eventueel maar zachter spelen, maar het geluid blijft wel "echt".

http://www.jamopa.com
http://www.theriveraabigband.nl

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 12:15 

De trompetsecite iets op een podium zetten helpt ook. Dan blaas je er meer overheen. Of dat dan weer goed is voor de balans in een orkest? Het blijft moeilijk, maar de beroepsorkesten doen er allemaal wat aan, omdat gehoorschade snel is opgelopen en niet meer hersteld. Het verschil met een beroepsorkest is waarschijnljik het aantal minuten dat je te maken hebt met geluidoverlast, maar voor schade hoeft het niet langdurig te zijn. Daarvoor kan een repetitie van 2 uur al genoeg schade veroorzaken.
Ik verwacht dan ook dat veel amateurorkesten er ook binnen afzienbare tijd wat aan zullen doen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur