trompet.nl > forum > Toon onderwerp - stander met plexiglas tegen geluidsoverlast
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:53

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 12:20 

hm, mijn moeder klaagt altijd wel dat ik zo schreeuw als ik van de repetitie terug kom... maar dat is na een poosje weer over. Maar moet je nagaan als je vóór de trompetten moet zitten (bij ons zijn dat de hoorns)...wat voor een last zullen die er wel niet van hebben. Maar dat betekend natuurlijk niet dat je er meteen iets voor moet zetten :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 12:30 

Rolando schreef:
Jaws schreef:
Toch blijft het erg vreemd: Je koopt een trompet omdat die bv mooi, lekker of goed projecteert en dan ga je er een scherm voor zetten :?

Als je dat soort dingen voor een repetitie gebruikt snap ik het wel maar op een concert...?? Het zal wel getest zijn enzo en ik zou ook niet graag een repetitie lang voor een trompet zitten maar toch...

Ik heb wel gezien dat band als bv De Dijk ze ook gebruiken. Daar wordt de drummer en ik geloof zelfs de gitaarversterker afgeschermd.

Maar misschien is het een gat in de markt voor Hub van Laar: Trompetten waarbij de beker omhoog wijst net als van Dizzy. Dan zijn die schermen overbodig. Of kun je lekker over zo'n scherm heen janken zodat ze je in de zaal nog steeds goed horen :twisted:

Op zulke antwoorden zit BertS niet te wachten zei hei al!!!
:oops:

Maar ik ben het met jou eens Jaws. De trompettisten moeten eventueel maar zachter spelen, maar het geluid blijft wel "echt".

Maarrrrrrr, als je zachter gaat spelen, terwijl er in de partij FF staat, ben je ook weer niet goed bezig. Als je een scherm gebruikt, zal de balans (of evt. de wens van de componist) in de zaal volgens mij beter overkomen.
Denk bv aan een bigband-achtig arrangement met een slotnoot c3, dynamiek FF. Het komt dan echt niet goed over als je die c3 mf gaat spelen. Dat moet dan ook echt FF zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 12:41 

BertS schreef:
Rolando schreef:
Jaws schreef:
Toch blijft het erg vreemd: Je koopt een trompet omdat die bv mooi, lekker of goed projecteert en dan ga je er een scherm voor zetten :?

Als je dat soort dingen voor een repetitie gebruikt snap ik het wel maar op een concert...?? Het zal wel getest zijn enzo en ik zou ook niet graag een repetitie lang voor een trompet zitten maar toch...

Ik heb wel gezien dat band als bv De Dijk ze ook gebruiken. Daar wordt de drummer en ik geloof zelfs de gitaarversterker afgeschermd.

Maar misschien is het een gat in de markt voor Hub van Laar: Trompetten waarbij de beker omhoog wijst net als van Dizzy. Dan zijn die schermen overbodig. Of kun je lekker over zo'n scherm heen janken zodat ze je in de zaal nog steeds goed horen :twisted:

Op zulke antwoorden zit BertS niet te wachten zei hei al!!!
:oops:

Maar ik ben het met jou eens Jaws. De trompettisten moeten eventueel maar zachter spelen, maar het geluid blijft wel "echt".

Maarrrrrrr, als je zachter gaat spelen, terwijl er in de partij FF staat, ben je ook weer niet goed bezig. Als je een scherm gebruikt, zal de balans (of evt. de wens van de componist) in de zaal volgens mij beter overkomen.
Denk bv aan een bigband-achtig arrangement met een slotnoot c3, dynamiek FF. Het komt dan echt niet goed over als je die c3 mf gaat spelen. Dat moet dan ook echt FF zijn.

ik denk toch echt dat als je tegen een plaat aan speelt dat FF in de zaal niet zo goed over komt als wanneer je zonder plaat speelt. ok wel beter dan wanneer je die noot MF gaat spelen, maar ik denk toch echt dat je geluid en projectie enzo anders wordt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 12:44 

Jaws schreef:
:

dit is niet alleen voor het geluid maar ook voor als er met bier gegooid wordt (wat natuurlijk zonde is).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2006 12:46 

trompet-smurf schreef:
BertS schreef:
Rolando schreef:

ik denk toch echt dat als je tegen een plaat aan speelt dat FF in de zaal niet zo goed over komt als wanneer je zonder plaat speelt. ok wel beter dan wanneer je die noot MF gaat spelen, maar ik denk toch echt dat je geluid en projectie enzo anders wordt.

Je kunt het geluid via het scherm misschien ook wat naar boven sturen.
Volgens mij is het nu wachten op een ervaringsdeskundige die het een en ander uit de doeken kan doen. We zitten nu maar wat te gissen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn GMT + 1 uur