trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dempers - Wat gebruiken jullie zoal??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 okt 2003 09:48 
Moderator

wat ook grappig te vermelden is is dat de verf van mijn humes & berg straight symphonic afgeeft op mijn handen als ik hem vast pak..... :roll: Dit in combinatie met de groene handen die ik krijg van mijn trompet.......Kunst gewoon, rijp voor het stedelijk in Amnsterdam...........

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 feb 2005 14:13 

ooh ooh dempers heb ik slechte herrineringen aan...:S ik weet nog dat ik pas bij ons orkest mocht meedoen en toen kregen we een lied waarin ook stukjes met demper voorkwamen... en 1 van de leden gaat in het stoffige magazijn van ons en komt aan met een demper.:S ik had eerst nog nooit van een demper gehoord dus ik neem dat ding geoon aan... toen we net dat demper-stukje gespeeld hadden stopte onze dirigent ff en vraagt aan mij...'wat is dat voor ding!!' bleek dat het een demper voor een piccolotrompet te zijn....schamen.. ik kreeg de week daarop gelukkig een nieuwe die wel paste en vorige week een nieuwe cup mute van denis wick gekregen:D:D:D ik ook weer helemaal satisfied:D:D:D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 feb 2005 12:33 

Ik gebruik denk ik "standaard" als ik hier eens lees. Straight en Cup van DW. Harmon Copper van Jo-Ral, bucket van Stone-Line Evenals mijn pixie mute (jaren 30/40 geluidje zoals op LP idee) En nog een kleine straight die je moet gebruiken met je plunger erover heen (kom weer alleen in de musical tegen natuurlijk :s) Plunger is trouwens van het merk "Blokker" :roll: :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 feb 2005 18:23 

Ow mijn plunger is van "Boerenbond"
De rest:
Straight: Humes en Berg Straight Symphonic en een Jo Ral
Cup: Humes en Berg en Dennis Wick
Harmon: Dennis Wick

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 feb 2005 18:26 

mi trompeta schreef:
Citaat:
Henny: Incidenteel is een wah wah mute (in "Cabaret") en een harmon mute (jazz) noodzakelijk. Het effect is echter niet met een straight of cup te benaderen. Dus ik zie me nog eens ook deze twee mutes aanschaffen.

quote]

De DW Harmon is 47,50 de jo Ral een stukje duurder meen rond de 60 pleuro's

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 feb 2005 18:52 

en dan nog een prijs verschil tussen de Copper (duurste) en de aluminium versie.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 feb 2005 20:31 

straight, harmon en plunger mute van dennis wick

en een cup mute van tom crown: vreemd dat nog niemand dit merk vermeld heeft, het klinkt nochthans zeer goed.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 feb 2005 15:49 

Ik gebruik een Dennis Wick straight mute en cup mute, en een harmon mute waarvan ik het merk niet weet (het staat er niet op, maar ik denk niet dat het zo'n bijster goed merk is, want ik heb hem een aantal jaren geleden van mijn ouders gehad en die hebben er nou ook niet zoveel verstand van, niet dat ik ze dat kwalijk neem hoor :lol: ).
Plunger heb ik maar 1 keer hoeven gebruiken en toen gebruikte ik gewoon een wc-ontstopper! :D
Eigenlijk gebruik ik sowieso niet zo vaak dempers, maar net als het nodig is bij de fanfare, en als dat daar eens voorkomt, is het maar een maat of 5 ofzo (meestal).

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 72 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur