Hoi Marcel!
Allereerst: Hij kost bij Pfeiffer 58 euro...dat is niet belachelijk duur voor een demper van deze klasse. Een "gewone" Jo-Ral is ook om en nabij die prijs.
Wat me opviel is dat de weerstand veel minder is dan een doorsnee studiedemper, zelfs die van Yamaha heeft een weerstand waar sommigen wat moeite mee kunnen hebben, waaronder ikzelf.
Verder viel me op de stemming vele malen beter is op de demper van Wallace, vooral in de hoogte blijft de stemming goed. Ook het kleurverschil in de registers is veel minder dan bij de Yamaha. Je kunt de weerstand een beetje aanpassen..in het midden zit een buisje met een kurkje wat verstelbaar is of zelfs helemaal verwijderd kan worden. De klank lijkt een beetje op die van een harmon mute, maar dan zachter.
Je hebt het gevoel dat je veel vrijer blaast, je hoeft dus niet zo veel te "werken"
Groot nadeel van de Yamaha vond ik dat hij op een es-trompet of cornet veel minder goed pastte of zelfs erg vals werd in de hoogte....voor een es-trompet een gebruikelijk register!
Ik ben tot nog toe zeer tevreden....ik zou zeggen: Probeer het zelf eens.