trompet.nl > forum > Toon onderwerp - demper er vlug in.
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 jun 2024 08:12

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 feb 2005 00:23 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 25 dec 2003 09:24
Berichten: 2114
Nou , KOPEN DIE HAP !!!!!!!!!!!!

_________________
Trompet: B4 2008
Cornet: Besson Sovereign 928 '80
Mpc: Reeves 43m


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 11:43 
Offline

Geregistreerd: 26 maart 2005 11:23
Berichten: 2
Woonplaats: Ommen
Wat ik altijd doe, is de demper met mij linkerhand vasthouden, hetzij bij de beker, hetzij bij het ventielhuis... is enorm makkelijk. Zoals anderen ook al zeggen: de demper gewoon tijdens het spelen ook vasthouden: is niet zo'n moeite toch?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 11:51 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5023
KnetterBartje schreef:
Wat ik altijd doe, is de demper met mij linkerhand vasthouden, hetzij bij de beker, hetzij bij het ventielhuis... is enorm makkelijk. Zoals anderen ook al zeggen: de demper gewoon tijdens het spelen ook vasthouden: is niet zo'n moeite toch?


ik kan me voorstellen dat dat ook niet altijd even practisch is. op die manier heb je op zowel de demper als op het instrument niet een optimale grip. De gevolgen kunnen redelijk desastreus zijn

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 15:55 
Offline

Geregistreerd: 31 okt 2004 19:29
Berichten: 115
Woonplaats: Verweggistan
marnix schreef:
KnetterBartje schreef:
Wat ik altijd doe, is de demper met mij linkerhand vasthouden, hetzij bij de beker, hetzij bij het ventielhuis... is enorm makkelijk. Zoals anderen ook al zeggen: de demper gewoon tijdens het spelen ook vasthouden: is niet zo'n moeite toch?


ik kan me voorstellen dat dat ook niet altijd even practisch is. op die manier heb je op zowel de demper als op het instrument niet een optimale grip. De gevolgen kunnen redelijk desastreus zijn

Dat lijkt me nogal overdreven. Je hebt dan je trompet met 1 hand vast en je demper met 1 hand vast. Als je van punt A naar punt B loopt (als je begrijpt wat ik bedoel) heb je ook je standaard in 1 hand vast en je trompet in de andere toch?! Of loop jij 2 keer, 1 keer voor je standaard en 1 keer voor je trompet?
O ja, ik heb het voor de gein eens uitgeprobeerd en ik vond het nog redelijk stabiel.
Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen en bovendien, het is maar voor even.

_________________
8)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 19:40 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
in het stuk: Tintin, oftwel kuifje
heb je met de trompetten ook een snelle overgang van open naar straight mute
wat de beste optie is: is ook gewoon het vasthouden van de demper in de linkerhand, en tot die tijd met de andere hand spelen.....

zo zwaar is dat niet hoor :wink:

_________________
Met een Van Laar is niets te zwaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 22:18 
Offline

Geregistreerd: 22 jun 2002 16:08
Berichten: 1845
Woonplaats: Groningen
Inderdaad... zoiets heb je ook in Symphonic Marches (arr. Maurice Hamers), daar moet de hele trompetsectie in één tel een cupmute erin stoppen... voor een soli gedeelte...
Meestal lukt het wel... alleen als de cup verkeerd afgesteld staat, past ie er soms niet in :mrgreen:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 22:41 
Offline

Geregistreerd: 05 maart 2005 14:59
Berichten: 2593
ja dat stuk spelen we nu ook,
dat is wel een rotpassage, want meestal vergeet ik die cup- er in te doen :lol:

_________________
Met een Van Laar is niets te zwaar.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 30 maart 2005 10:59 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 okt 2001 11:51
Berichten: 174
Woonplaats: Veenendaal
haha das lullig!!! Zo had ik een keer samen met een andere trompettist een stuk: "Trumpets in the night". Ik moest eerst blazen en de andere de "echo" blazen. WEat gebeurde er... In het vorige stuk hadden we allebei een demper nodig. Ik had hem er wel uit gehaald maar die andere trompettist niet. Een extreem echo effect kreeg je toen. Was wel funny...


Maaruh, om bij het topicje te blijven, ik leg mijn demper altijd op mijn stoel tussen mijn benen. En vlak voor dat ik hem nodig heb, pak ik hem met links en haal hem vast naar de beker. Wanneer je hem dan nodig hebt is het een kwestie van enkele centimeters en hij zit er in...(zegt de vrouw ook wel eens ;) )


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.