trompet.nl > forum > Toon onderwerp - best brass trumpet warm up mute
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:54

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 jan 2007 01:04 

Op de site www.shop4brass.com is de Best Brass warm up mute nu blijvend in prijs verlaagd naar 65 euro!!

Profiel  

Berichttitel: best brass voor bugel?
BerichtGeplaatst: 27 feb 2007 20:41 

Blijkbaar bestaat er van silent brass nog geen versie voor bugel (nagevraagd bi de speciaalzaak). Heeft er iemand ervaring met het model voor (bas)trombone in een bugel? Ik vermoed dat het model voor trompet te klein is om in een bugel te passen?

Nu ik verhuis naar een appartement zoek ik naar een oplossing die mijn manier van spelen zo weinig mogelijk beïnvloedt (er zijn al genoeg andere zaken waar ik aan moet werken...).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2007 20:57 

Het bestaat wel degelijk:

http://www.musiciansfriend.com/product/Yamaha-SB69-Silent-Brass-System-for-Flugelhorn?sku=420811&src=3SOSWXXA

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 feb 2007 21:25 

Van de silent brass bestaat wel degelijk een versie voor flugel

Ik kan je de best brass van harte aanaden (als die er is voor flugel?? Hij evenaart het speelgevoel (zonder demper) van het instrument beter dan de silent brass en de intonatie is ook wat beter. Bovendien minder weerstand en van het geluid dat hoorbaar is (zeer weinig) is de kwaliteit (normale toon) goed te beoordelen.

Profiel  

Berichttitel: bugel demper
BerichtGeplaatst: 28 feb 2007 07:33 

De Wallace is er ook voor bugel en werkt net zo goed als de trompet versie.(en trombne/hoorn/basstrombone)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2007 20:38 

Ik heb net de Best Brass oefendemper gekocht. Alhoewel die inderdaad interessant is omwille van zijn formaat en ook wel lekker speelt, kan ik het enthousiasme rond de "perfecte intonatie" absoluut niet delen. Vanaf de E2 is hij consistent te laag, zowel op mijn oude zowiezo al niet goed intonerende Strad als op mijn perfect intonerende Van Laar. Voor mij intoneert de Silent Brass duidelijk beter. Je kan je altijd wel aan wat intonatieproblemen verwachten bij zo'n ding, maar voor 60€ had ik wat meer verwacht.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 12 apr 2007 20:47 

Ben het met je eens.

Ik ben recent van Silent Brass naar deze demper overgestapt. Ik vind hem wel veel prettiger spelen (minder weerstand) en zijn lichte gewicht zorgt ervoor dat het instrumetn beter in balans is (vergelijkbaar met zonder demper spelen).

Hij benaderd het speelgevoel van zonder demper spelen beter dan de silent brass en dat is goed geweest voor mijn uithoudingsvermogen en hoogtetraining.

Ik dacht eerst dat de intonatieproblemen er waren omdat ik daarvoor langere tijd (jaren) met de silent brass had gespeeld . . . . .

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 dec 2007 16:12 

Is deze demper zachter dan de Silent Brass? Want zelfs met de Silent Brass bezorg ik nog overlast (niet de buren die kan het niet schelen, maar als ik boven speel, kunnen ze beneden de tv amper horen, zeggen ze...)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur