trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Resonerende standaards&papier
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 23:08

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Resonerende standaards&papier
BerichtGeplaatst: 23 feb 2005 18:01 

Hallo allemaal,

ik heb tijdens het trompetspelen nog wel eens het volgende probleem waar ik op dit forum niets over kan vinden: Het gebeurt regelmatig dat de standaard of het papier erop gaat meeresoneren met het geluid dat ik produceer. Ook merk ik nog wel eens dat het geluid ineens doffer wordt (niet meer weg kan) doordat de standaard ervoor staat. Nou is het vrij makkelijk om langs je standaard op te blazen of hem verder weg te zetten, maar erg handig is het niet dat zo'n ding meetrilt. Het heeft mij laatst ruim een halfuur geduurd voordat ik doorhad dat die ellendige trillingen daar vandaan kwamen. Zijn er meer mensen die hier wel eens last van hebben...dan kun je hier mooi bepaalde merken gaan boycotten :wink:

Groeten, Koen.

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2005 18:13 

Je kunt je standaard ook iets hoger of lager zetten, zodat je er onderdoor of overheen blaast, en niet meer er recht tegenaan. Het lijkt me logisch dat je niet recht in je standaard moet blazen, daar wordt het geluid inderdaad niet beter op, het kan niet meer weg.
Dat resoneren... ik denk niet dat dat merkgebonden is, maar meer een eigenschap van het materiaal waarvan de standaard gemaakt is.
Dus als ik jou was zou ik gewoon een beetje verder weg gaan zitten, en de standaard een beetje in hoogte verstellen, zodat jouw geluidsgolven niet meer op je muziek terechtkomen, maar meer de zaal in komen, zo word je zelf ook nog beter hoorbaar :D

Profiel  

Berichttitel: Resonantie
BerichtGeplaatst: 23 feb 2005 18:48 

Hier had ik nog nooit van gehoord! Ik heb wel eens meegemaakt dat de TL-balken begonnen te trillen bij bepaalde basnoten! :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2005 19:17 

dat van die TL's ken ik ook :)

van de standaard heb ik ook nog nooit last gehad

http://www.oidv.net (up to date!)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2005 19:25 

Heb even van alles geprobeerd met mijn K&M standaard maar ik krijg hem niet aan het resoneren. Ik denk dat het zoals mi trompeta al zei aan het materiaal ligt. Of misschien aan de kwaliteit van de standaard. Dat er te veel spelling zit tussen de verbindingen, waardoor ze gaan trillen als je er recht tegenaan blaast.

Ik zou er als ik jou was voor zorgen dat ik niet meer recht tegen mijn standaard speel. Het resoneren zal er waarschijnlijk minder door worden en je geluid verspreidt zich veel beter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2005 19:25 

Misschien je gedeelte waar je muziek op staat wat schuiner zetten , ik heb er ook geen last van hoor en ook nog niet eerder gehoort bij andere die naast me zitten dus....
Misschien je muziek vastzetten met een magneetje , die zijn er ook voor je standaard :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2005 20:04 

een paar jaar geleden tijdens muziekles raakte m'n leraar behoorlijk gefrustreerd door de vreemde toon die ik produceerde. Ik snapte er echter niets van, ik deed tenslotte niets anders. Later kwamen er achter dat mijn geluid in principe in stukjes gesneden werd door de ventilator in de hoek! :D

Later dit in de zomer op m'n kamer nog wel 's geprobeerd, grappig effect wel!

eigelijk heeft dit niet veel met het onderwerp te maken, maar wou het gewoon ff kwijt! 8)

Jupiter pocket
King Trombone
OLP Tony Levin 5-string Basgitaar

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 feb 2005 20:13 

Ik zou gewonn eens wat andere standaards proberen! Van collega-muzikanten, bijvoorbeeld!
Dan kan je zien of het aan het merk/type ligt en kan je misschien ook een andere aanschaffen!
Ik heb er zelf nog nooit last van gehad, maar het lijkt me wel bijzonder irritant!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur