trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Ventielolie - wil je van die verschrikkelijke meur af?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:50

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2001 14:48 

Voor mensern die ventiel olie vinden stinken is er iets moois op de markt. Het is ZAJA valva oil. Deze olie is verkrijgbaar in verschillende fruit geuren. De olie zelf is een olie op petroleumbasis en zou zonder het aangename geurtje ook een goede olie zijn. Ik kan het jullie van harte aanraden. Mijn toeters ruiken nu naar watermeloen als ik speel, i.p.v. een machinekamer van een olietanker. ZAJA is verkrijgbaar via http://www.zajamusic.com/ .<p><p>--------http://www.geocities.com/jpgjongeling/-------<br><p>Edited by: JeroenJongeling

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2001 16:55 

Jeroen,<p>Dit doet me denken aan thee met een smaakje en huishoudreiniger met lentegeur - olie hoort naar olie te ruiken, verloochen de fysieke eigenschappen van dit fantastische instrument niet!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2001 22:59 

.....sorry hoor,maar hier "stink" je toch zeker niet in.Doet me denken aan de 2-takt olie die m`n zoon gebruikt voor z`n scooter waar ze aardbeien-essence aan hebben toegevoegd. <br>Ieder z`n mening en z`n waarde,maar niks voor mij,en zeker niet voor m`n toeter.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2001 23:16 
precies! trompettisten en fruit ... gaat toch niet samen? hebben ze ook knoflook geurtjes?

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 20 nov 2001 23:27 

In de VS gebruikt bijna iedereen het hoor! En geloof me het is fantastische olie. Was zelf ook sceptisch, maar de mensen om je heen ruiken liever iets anders dan de machinekamer van een boot als je trompet speelt. Natuurlijk zijn er ook olieën die minder of helemaal niet ruiken, zoals Hetman. Ik gebruikte hiervoor de olie van Holton. Ruik dat maar eens, dan piep je wel anders. Ik verloochen niks! Voor knoflook zou je evn moeten kijken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2001 00:55 
:o)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2001 11:07 

Tuurlijk mag iedereen het zijne ervan denken, maar ik speel zelf bijna altijd in de orkestbak en als je soms de luchtjes daar ruikt!!! Geloof me, een olie die wat minder doordringend ruikt kan erg prettig zijn, ik heb vaak genoeg collega's die even hun neus dichtknijpen als ik mijn ventielen olie en de olie van hen riekt ook niet altijd prettig.<br>Een trompet die naar banaan of meloen ruikt mag dan niet passen bij de schoonheid en kracht van het instrument, maar in kleine, benauwde ruimtes doe je je collega's ( ook violisten en houtblazers in je orkest ) denk ik best wel een plezier....zouden ze nog meer nieuwe geurtjes maken?? Ik voel wel iets voor chocolade of de geur van versgebakken brood...of verschaald bier-lucht voor het echte kroegtijgergevoel.<p>Edited by: A3aan

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 jan 2002 12:11 

Je moet de olie niet in je mondstuk gooien! Bent U nou serieus meneer Jongeling?? <p>Edited by: hansito

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur