trompet.nl > forum > Toon onderwerp - oefendemper
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 19:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: oefendemper
BerichtGeplaatst: 06 jul 2003 00:44 

[color=blue][/co 8O lor]

heb sinds één dag een trompet; nu al ruzie met de buren... hoe kan ik zelf een oefendemper maken á la de silent brass? alvast bedankt, ook namens de buren!

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 06 jul 2003 08:58 
Moderator

Maken zelf??? :? wat je kunt doen is een dennis wick cupmute vullen met wat zakdoeken ( stoffen, want papier vergaat na verloop van tijd ) en dan spelen met de cup gesloten,dus helemaal tegen de beker aan. Werkt best, maar speelt belabbert. Er is ook onder andere van denis wick een studie demper te koop die niet zo heel erg duur is, maar een yamaha silent brass werkt ( voor zover al die studie demper rotzooi goed werkt 8O ) het beste.

Profiel  

Berichttitel: Buren
BerichtGeplaatst: 18 jul 2003 09:27 

Beste Jazzennogwat,
alle begin is moeilijk, ook voor buren. Ga 's met ze praten, als je tijden afspreekt dan blijkt opeens heeeel veel mogelijk, geloof mij maar. Tip: spreek bijvoorbeeld af tot 2100 uur, en nok dan altijd minstens een kwartier daarvoor, dan hoeven zij nooit op hun klokkie te kijken en gaan ze nog eens van je houden! Oefendempers spelen allemaal kut, bovendien kan je dan nooit aan je toon werken. Ik vind oefendempers meer iets voor gevorderden; Gijs Levelt van de Amsterdam Klezmerband bijvoorbeeld gebruikt er eentje om voor een optreden backstage in te spelen.

www.luxuriamusic.com

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2003 14:04 

Wat betreft die mute: niet zelf maken...

Loop even naar de winkel en koop een Dennis Wick 'Practice Mute' (GEEN Cup of andere mute) voor 15 à 20 EUR.
Als je wil kan ik je een typenummer geven (heb dit nu even niet bij de hand).

Dit werkt perfect: ik woon op een 100m² appartement met buren links, rechts en onder mij en nog nooit geen klachten gehad. Ik oefen meestal 's avonds tussen 20 en 22 uur.

Als ik de deur van de slaapkamer (mijn oefenruimte) dichttrek, hoort mijn vrouw niet eens in de woonkamer als ze tv kijkt.

Duurdere oplossing is de Yamaha Silent Brass (of zoiets). Dit is een elektronische demper voor 150 à 200 EUR.

Succes!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 jul 2003 14:07 

Wat betreft die toon, dit zou geen probleem mogen zijn. Bij mij werkt het in positieve zin...

Met leerkracht raadde me zelfs aan om een mute te gebruiken tijdens het studeren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 19 jul 2003 15:18 

Om te oefenen met demper te spelen???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jul 2003 12:16 

wleclair schreef:
Duurdere oplossing is de Yamaha Silent Brass (of zoiets). Dit is een elektronische demper voor 150 à 200 EUR.

Ik heb zelf goede ervaringen met de SIlent Brass, al is het zwaarder blazen. Niemand in huis hoort mij tijdens het spelen, tenzij zij in dezelfde ruimte staan, dan horen zij een "gemoffeld" geluid.

Ik weet dat andere goede ervaringen heb met simpeler en goedkopere oplossingen zoals wleclair al aangaf.

Succes

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 jul 2003 12:48 
Moderator

Er zijn verschillende methoden om burenruzie te voorkomen. Ik ga er bij het volgende vanuit dat je al een trompet hebt :wink:

1) Schiet je buren dood, en koop hun huis zelf
2) ga verhuizen naar een hutje op de hei.
3) ( we worden serieuzer) overleg met hun tijden waarop zij er het minste last van hebben.
4) probeer je buren over te halen ook trompet te gaan spelen
5) vraag bij de rechtswinkel het artikel op over buren gerucht, daar staat ook in op welke tijden je mag musiceren, leg dit onder hun neus en wacht eventuele reacties af ( extra tip: niet te triomfantelijk kijken, dit zet kwaad bloed, en kan regel 1 in omgekeerde werking veroorzaken).
6) een aantal tips hierboven kunnen erg goed werken, doch ik ben niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen :wink: :wink: :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur