Mijn instrument was het niet. Ik had het idee dat het instrument mij bespeelde ipv andersom
Er is een lijstje met player/horn combinatie en daar komt de Calicchio opvallend vaak op terug.
Ook las ik op de trumpetherald het volgende topic:
http://www.trumpetherald.com/forum/view ... hp?t=79140
Let op het commentaar van Rich G over de ventielen die bij hem niet werkte en bij zijn neef Bob Coassin wel, dat is dus hetzelfde instrument.
Verder ben ik het
vooralsnog eens met de stelling Calicchio sound is Calicchio sound.
Het ultime (Calicchio) geluid vind ik het Rockythema van Jelle Schouten dat lange tijd op de site van de trumpetParty stond. Daar vind ik het geluid van Wayne van afgelopen jaar bij in het niets vallen, maar dat heeft mogelijk met de opname kwaliteit te maken denk ik.
Hetzelfde geluid als dat van Jelle hoor ik terug op Swing When Your Winning, waar (volgens mij) Chuck Findley een solo speelt in het nummer Do Nothing 'Till You Hear From Me. Elke keer als ik die solo hoor heb ik het gevoel dat er iets open scheurt: Zijn instrument, mijn boxen, mijn trommelvliezen of zijn bladmuziek? Ik weet het niet maar volgens mij is dát het karakteristieke Calicchio leadgeluid.
Maar wie weet, kunnen Jelle en Chuck dat identiek laten klinken op elk ander instrument...???