trompet.nl > forum > Toon onderwerp - dubio, meningen gevraagd
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 05:20

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 maart 2005 23:35 

hey marnix,

lastig vraagstuk en alhoewel ik geen proffesioneel muzikant ben (en ook nooit zal worden) wil ik je (vanuit mijn studie) toch een paar tips geven:

- schrijf voor beide zaken je motivators op (waarom doe je het een en het ander)
- welke payoff hebben de activiteiten (wat levert het een je op en het ander, je kunt vast wel beoordelen wat beter op je cv staat)
- welke reele kansen heb je (de schnabbel staat vast zoals je zei, maar de auditie is op zijn zachts gezegd (met alle respect voor je kunnen) onzeker)
- kosten-baten (wat kost de schnabbel je aan voorbereiding in verhouding met de pay-off en wat kost de auditie je in verhouding enz.)

ondanks dat ik weet dat het verhaal vaag aandoet , heeft het mij op ander gebied wel eens geholpen om het tegenover elkaar te zetten. Ik denk dat je zeker deze zaken met Frits moet nalopen.

Veel suc6

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 maart 2005 18:37 

Wat is die schnabbel juist ?
Welk orkest, komt daar een plaats vrij, interessant programma.
Ge haalt aan, indien ge die schnabbel niet doet, uw eingen ruiten ingooit in NL, als dit echt zo is, zou ik gewoonweg voor NL gaan.
Dat met Hong-Kong, als die over heel de Wereld gaan recruteren, kan het wel eens heel lastig worden.
Naar het geld moet ge niet kijken, allez dat vind ik toch.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 01:02 

Dehaanmuziek schreef:
marnix schreef:
Maarten Trompet schreef:
Kan iemand mij vertellen waarom dit in de Bekende-muzikanten-discussie-hoek staat?

toen ik dit schreef was ik er heilig van overtuigd dat ik bij problemen en oplossingen zat.
gewoon een kwestie van niet opletten dus.

bedankt voor alle tips, allemaal

Weet je inmiddels dan wat je gaat doen?
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar kan me heel goed voorstellen dat het een hele moeilijke keus is!
Als ik zelf de antwoorden doorlees ga ik denk ik het meeste met Hans mee!
En Harpje, wat is er mis met een beetje zekerheid in het leven?

zekerheid is voor later als je een oude lul bent. Marnix is nog jong dus moet je alle kansen grijpen die zich voordoen. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 08:58 

Ja, maar is dit ook echt een kans?
Ik ken de kwaliteiten van Marnix niet, ook niet op muzikaal gebied, maar als hij het moet opnemen tegen trompettisten uit de hele wereld moet hij zich wel goed afvragen hoeveel kans hij maakt!
Als hij denkt te kunnen 'winnen', dan moet hij het zeker doen!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 09:05 
Moderator

over de kansen: de vorige auditie van dat orkest trok maar 3 trompettisten aan, waar ik er een van was. Dat ik niet won, had alleen maar te maken met hun slechte organisatie, want ik kreeg niet eens de kans om ook maar een noot te spelen. Ze waren namelijk vergeten mij door te geven dat de tijd van de auditie vervroegd was.

Hoe dat voor deze keer zit, weet ik niet, maar ik begin meer te neigen naar de snabbel, niet omdat ik kansloos ben tijdens die auditie, maar er zijn practischere bezwaren, zoals die hier door enkelen al genoemd zijn. Bovendien zijn er in nederland zelf ook audities, die ik ook niet wil overslaan.

Ik heb mezelf nog een week gegeven om er een uiteindelijke keuze voor te maken.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 19:25 

marnix schreef:
over de kansen: de vorige auditie van dat orkest trok maar 3 trompettisten aan, waar ik er een van was. Dat ik niet won, had alleen maar te maken met hun slechte organisatie, want ik kreeg niet eens de kans om ook maar een noot te spelen. Ze waren namelijk vergeten mij door te geven dat de tijd van de auditie vervroegd was.

Hoe dat voor deze keer zit, weet ik niet, maar ik begin meer te neigen naar de snabbel, niet omdat ik kansloos ben tijdens die auditie, maar er zijn practischere bezwaren, zoals die hier door enkelen al genoemd zijn. Bovendien zijn er in nederland zelf ook audities, die ik ook niet wil overslaan.

Ik heb mezelf nog een week gegeven om er een uiteindelijke keuze voor te maken.

Ehm.... als ze dit soort grove fouten al maken bij de audities...verwacht je dan een zekere werkbasis, als je wordt aangenomen??? Is toch wel enorm slordig van zo'n orkest...en dat zal wel niet veel beter zijn als je er eenmaal in zit... :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 19:47 

misschien gaat het JUIST beter als marnix erin zit :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 maart 2005 22:19 

Ja vast, marnix gaat zich vast intensief bezighouden met de organisatie van het geheel... :roll:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur