Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
trompetlover
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2009 09:29 |
|
Geregistreerd: 14 dec 2001 00:29 Berichten: 190 Woonplaats: sittard
|
|
Sorry meneer veltkamp,maar welke symfonien speelt U dan bij het metropool orkest? Of bedoelt U trompetspelen is trompetspelen? Dan zou U wellicht zelf een kans moeten wagen op de komende audito KCO Ik heb trouwens ook gespeeld in het MO en jawel ook eerste,maar de "klassiekere" dingen,want daar wagen de heren lichte muziek zich niet aan,net als wij ons niet wagen aan de lichte muziek. Of lees,die zaken zijn niet vergelijkbaar.En als je op die stoel zit dan ben je echt wel met die zaken bezig al denk je van niet.De druk is gewoon anders bij Willem 2 dan bij Real Madrid ook al heb je je zaken zo goed voor elkaar en ondanks dat je hetzelfde moet doen.
Dus meneer Veltkamp ik moet U helaas in het ongelijk stellen.
Met die druk moet je dan ook om kunnen gaan,om willen gaan,er zin in hebben,tijd om te trainen maken,ladingen kritiek te verwerken krijgen (lees maar eens wat de kenners over je schrijven als het even wat minder gaat), je leven anders indelen.Die stoel is heter,het nivo is hoger,de lat ligt hoger en dus ishetr veel moeilijker een opvolger te vinden
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2009 10:37 |
|
|
|
...
Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:23, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trompetlover
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2009 10:58 |
|
|
|
Dag erik,
ik las niet dat je symfonien had gespeeld ik bedoel alleen l dat lead spelen een totaal andere discipline is...dat kan je niet vergelijken en dat moet je niet vergelijken (hoe zouden mensen lachen als jij met jouw klank de posthoornsolo speelt in mahler 3 en ik met mijn hoogte lead ga proberen te forceren)
Werkdruk is er bij ons en collegas om me heen zeker wel
En reken maar dat ook bij jou de druk oploopt als je met een van des werelds beste bigbands,de beste lead moet vervangen. of je bent een uitzondering,zulke koele kikkers bestaan ook
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
theo
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2009 14:06 |
|
Geregistreerd: 12 jun 2006 16:22 Berichten: 499 Woonplaats: Apeldoorn
|
|
oke, er is dus in pakweg 20-25 jaar niets veranderd . . . nog steeds is het alsof lichte muziek/jazz en klassiek 2 verschillende, niet bij elkaar passende bloedgroepen zijn.
Moet er nog steeds met arrogantie en 'air' een uitspraak gedaan worden over dat klassiek spelen (in een top-orkest) toch wel iets "anders" is dan bij een lead/bigband. Alsof met een klassieke klank spelen moeilijker is dan met een goed leadgeluid . . . En dan als argument gebruiken dat de een lead het op een klassieke stoel niet goed zou doen of omgekeerd . . .
Dus mensen die klassiek spelen/beoefenen hebben het moeilijer dan mensen die jazz spelen . . .en al die mensen die bij een fanfare spelen hebben het moeilijker dan zij die bij een bigband of funkband spelen???
en dat terwijl het ging om de druk die bepaadle functies met zich mee brengen . . .
Wat en kul!!
En waarom ineens iemand "meneer" noemen terwijl het gewooneen mede-forumlid en zelfs collega is???
Ronduit: zielig
_________________ Song & Wind
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2009 14:47 |
|
|
|
...
Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 22 feb 2011 17:24, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trompetlover
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2009 14:49 |
|
|
|
Het is ook zielig als je niet lezen kan Theo.
Klassiek spelen is anders dan in een big band spelen.Ik kan aardig klassiek spelen maar in een big band zou ik een flater slaan. Sorry dat U dat verschil dan misschien als arrogantie van welke dan ookpartij opvat maar dat het is meer een tekortkoming van kennis van zaken uwerzijde dan een slimme opmerking.
Over kul gesproken....
mvgr
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
theo
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2009 15:38 |
|
Geregistreerd: 12 jun 2006 16:22 Berichten: 499 Woonplaats: Apeldoorn
|
|
Daar had ik het niet over . . .
ik had het over de "toon" waarop geschreven werd -door U- zoals U nu ook weer UW antwoord formuleert waarbij er ineens een overduidelijk verschil moet worden aangebracht tussen datgene wat een klassiek trompettist of een jazz trompettist dan wel niet meemaakt waarbij tevens de houding wordt aangenomen dat het een meer zou zijn/moeilijker zou zijn dan het andere . . . . UW prestaties op klassiek en/of jazz gebied hebben daar wat mij betreft niets mee te maken en dat is ook zeker niet waar ik op doelde . .
Bovendien gaat het in het geheel ook niet over slimme opmerkingen tenzij U dat aanhaalt om wederom een bepaald verschil tussen U en een ander aan te geven. Sommige mensen voelen zich daar heel prettig bij . . . . .
_________________ Song & Wind
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
trompetlover
|
Berichttitel: Geplaatst: 12 apr 2009 16:03 |
|
|
|
de toon waarop geschreven wordt...mooi zoals de tektst waarmee iemand spreekt. Klopt ik ben arrogant,ik speel waarschijnlijk beter dan U ,weet er meer van ,en een symfonie spelen is moeilijker dan lead in een big band...als u het zo opvat dan succes ermee
ik ga me weer op het trompetspelen storten...
|
|
| Omhoog |
|
 |