Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
~Wilanka~
|
Berichttitel: Geplaatst: 09 dec 2006 17:02 |
|
Geregistreerd: 22 jun 2006 15:45 Berichten: 114 Woonplaats: Oldebroek
|
|
wat maakt het nou uit of je er nou goed uit ziet? muziek is toch belangrijker... toch?
waarom spelen eigenlijk meer mannen/jongens trompet als vrouwen/meisjes, daar lijkt het in ieder geval veel op, in dit forum...
groetjes wilanka
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
diederik
|
Berichttitel: Geplaatst: 09 dec 2006 18:54 |
|
 |
| Moderator |
 |
Geregistreerd: 03 okt 2005 08:52 Berichten: 2388 Woonplaats: Hoek van Holland
|
A3aan schreef: symphonic-fan schreef: Er zou nog een vrouwelijke trompettiste die misschien wel beter zou spelen als Balsom. Als Balsom echt zo mooi is, daar twijfel ik toch serieus aan, denk dat er nogal serieus is aangewerkt voor de fotoshoot. Ze speelt wel aardig, maar als ze lelijke vrouw of een gewoon uitziende man was, denk ik niet dat een label met haar in zee ging. Heb je haar Paganini Variaties al een beluisterd?? Ik zou dat niet zomaar "aardig" noemen. Het klinkt alsof het totaal geen moeite kost en met een mooie sound over het hele bereik.
Zo is het, Adriaan, luisteren en kijken naar iets moois, het kan tegelijk
http://youtube.com/watch?v=6W7bGzi9G2k
en: http://youtube.com/watch?v=jj-8nlQAL64& ... ed&search=
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 10 dec 2006 14:11 |
|
|
|
Ik heb net 3 cds van haar binnen en vind haar behoorlijk goed en en met een mooi geluid spelen. Het is natuurlijk niet het nivo Maurice Andre of Hakan Hardenberger, maar dat is ook buitencategorie...
In ieder geval heb ik een hoop transcripties van haar stukken op mijn site gezet. Ik vind dat ze een goede smaak kwa repertoire keuze heeft. De cd Caprice is wat mij betreft een aanrader.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
chaseaddict
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 dec 2006 12:02 |
|
Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12 Berichten: 636 Woonplaats: Nijmegen
|
|
Ik vind het heel mooi wat ze doet, alles klinkt zo gemakkelijk bij haar. Bedankt voor de transcripties Erik, heb ze al veel gespeeld.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Ruli
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 dec 2006 12:57 |
|
Geregistreerd: 30 aug 2003 15:29 Berichten: 2239 Woonplaats: Amsterdam
|
erikveldkamp schreef: In ieder geval heb ik een hoop transcripties van haar stukken op mijn site gezet.
...ik kan ze zo snel niet vinden, waar moet ik zoeken?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 dec 2006 14:02 |
|
|
|
Op mijn etudes pagina staan bijv. Mozart - The Magic Flute, Paganini - Caprice No24, wat Bach Cello en viool concerten, etc.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
A3aan
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 dec 2006 16:40 |
|
Geregistreerd: 18 sep 2001 07:46 Berichten: 764 Woonplaats: Utrecht
|
diederik schreef: A3aan schreef: symphonic-fan schreef: Er zou nog een vrouwelijke trompettiste die misschien wel beter zou spelen als Balsom. Als Balsom echt zo mooi is, daar twijfel ik toch serieus aan, denk dat er nogal serieus is aangewerkt voor de fotoshoot. Ze speelt wel aardig, maar als ze lelijke vrouw of een gewoon uitziende man was, denk ik niet dat een label met haar in zee ging. Heb je haar Paganini Variaties al een beluisterd?? Ik zou dat niet zomaar "aardig" noemen. Het klinkt alsof het totaal geen moeite kost en met een mooie sound over het hele bereik. Zo is het, Adriaan, luisteren en kijken naar iets moois, het kan tegelijk http://youtube.com/watch?v=6W7bGzi9G2ken: http://youtube.com/watch?v=jj-8nlQAL64& ... ed&search=
Kijk, met jou kan ik tenminste praten!
...maar eh...kom op jongens, je moet toch toegeven dat het wel erg sjiek klinkt ( en oogt )
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
erikveldkamp
|
Berichttitel: Geplaatst: 11 dec 2006 17:25 |
|
|
|
Ze heeft ook een podcast waar die filmpjes vandaan komen. Gewoon op abonneren in iTunes.
|
|
| Omhoog |
|
 |