Hij zat op het model trompet wat ik kocht dus .
Als hij er niet opgezeten had en het een gewone receiver zou zijn geweest zou het net zo goed zijn geweest .
Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18 Berichten: 1160 Woonplaats: De Zeeuwse kust
Je schijnt van Bob Reeves ook een systeem te hebben waarmee je de gap kan vergroten of verkleinen. Hij noemt het "sleeves". Geen idee of dit nou echt verschil maakt. Ik weet trouwens ook niet aan wat je nu merkt als de gap te groot of juist te klein is. Speelt de trompet dan zwaarder of heeft het meer met de stemming te maken?
Ik merk zelf dat als je de "Gap" vergroot het geluid meer naar voren gericht is en als je de "Gap" verkleint het geluid juist breder wordt . Ik kan er naast zitten hoor maar dat is mijn ervaring ermee .
Hans zou het waarschijnlijk beter kunnen uitleggen die heeft hem nou eenmaal verkocht aan mij .
Dat is dus hetzelfde idee maar op een andere manier als de verstelbare receiver van Straub.
Normaal gesproken heb je geen problemen met de gap. Als de gap door welke reden dan ook te groot is wordt de trompet onhandelbaar en vals etc. Alsof je op een slechte trompet zit te spelen. Ik heb laast bij het testen bij Hub daar een paar keer op een verkeerde afstelling van de receiver gespeeld omdat alles nog niet vast zat gesoldeerd. Dan verschuift er nog wel eens wat.
Voor de duidelijkheid, ik heb nog geen trompet van Hub. We zijn nog bezig met wat andere modellen. Die ik hier al gepost heb is wel produktierijp trouwens, Karel heeft er al 1 besteld en misschien doe ik dat ook wel. Hij was dus nog ongelakt ja.
Ik ga morgen weer 2 dagen naar Hub om zijn andere nieuwe prototypes te testen. Hij heeft namelijk verschillende mallen om bekers te maken (de 4 en de 7). De 4 staat al op de forum en morgen ga ik de nieuwe 7 en wat variaties op de 4 testen (als ik het allemaal goed begrepen heb). Ik zal volgende week een verslag op mijn site en op dit forum zetten. Ik ga ze namelijk nog op tournee dit weekend en zal ze dan in de praktijk kunnen testen wat altijd het beste is.
Wat betreft de gap receiver, toen ik op de Straubs speelde had ik hem ook helemaal in met verschillende mondstukken. Daarom heb je hem in pricipe ook niet verstelbaar nodig maar het is een extraatje van Straub. Ieder merk heeft zo zijn dingetje (of niet).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen