trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Kyteman?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 08:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 27  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 11:39 

Ik ben het helemaal met Roel eens.

Verder wil ik er aan toevoegen dat ik de muziek die hij maakt niet slecht vind, maar het is niet mijn smaak. Ik luister liever naar andere hiphop muziek en nog liever naar goede R & B. Maar ik gun hem alle succes van de wereld. Volgens mij heeft hij er hard voor moeten werken om dit succes te krijgen, net zoals elke trompettist dat moet doen als je verder wilt komen in de muziek.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 12:34 

Jens schreef:
erikveldkamp schreef:
Ik ken de cd niet en Kyteman ook niet. Maar als ik die clipjes hoor op YouTube val ik niet achterover in mijn stoel, integendeel. Dat heb ik wel als ik Rik Mol hoor, over grote talenten gesproken!

Ook een groot talent ja. Ik vind Kyteman, of Colin Benders zoals hij heet, beter (en ja ik ken Rik mol qua spel ook). Maar dat is smaak, niet perse technisch gezien. Never mind. Ik vind het nogal jammer dat er meteen zo kort door de bocht gedaan wordt over iemand wiens talent duidelijk enorm is (en door velen erkend wordt).

SLuit ik me volledig bij aan...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 12:37 

bij wie van de 2? :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 maart 2009 13:59 

Rik Mol is van deze twee natuurlijk de meest begaafde trompettist maar het is goed mogelijk dat je de muziek van Colin (of Kyteman) beter vind. Het ene kan je los zien van het andere m.i.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2009 10:12 

interessant artikel in de volkskrant.

http://www.volkskrant.nl/recensies/kuns ... n_het_niet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2009 13:17 

Het is misschien een beetje vreemd, maar kunnen we niet gewoon blij zijn dat er iemand van ons met het instrument een groter publiek kan trekken.

Ik weet niet of iemand de afgelopen jaren bij een gemiddeld (amateur)orkest of (amateur) bigband is geweest, maar over het algemeen neemt het publiek steeds meer af. N

Natuurlijk zijn er talenten die misschien tien keer beter spelen dan Kyteman, maar als dit zijn visie (stijl, klank, etc) is en hij krijgt het ook nog eens verkocht, moeten we hem daar dan niet in stimuleren? Ik ben al lang blij dat er een "popartiest" opstaat die inhoud heeft in tegenstelling tot de gemiddelde idols knock-off die tegenwoordig gezien worden als de nieuwe Nederlandse "artiesten" als je daar al over kan spreken.

Klank e.d. liggen ook niet echt in mijn straatje. Ik zou bugel veel ronder willen horen, maar technisch vind ik het heel oke. Ook de samenstelling van de muzikanten en muziek is erg vernieuwend. Het is toevallig wel mijn smaak, maar buiten dat zit het muziekinhoudelijk (afgaand van een oordeel van een amateur als ik) redelijk goed in elkaar.

Groet,

Bart.

Harrelson Bravura C trompet
Stomvi Elite Eb/D trompet
Kanstul CCT 920 Piccolo trompet
Vincent Bach Stradivarius 184ML Bb Cornet

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2009 13:34 

Ik denk dat hier zo'n beetje de enige mensen die kritisch en met argwaan kijken naar wat hij doet.... Ik denk bedenk me net: hoe ging dat toen er voor het eerst Jazz op trompet werd gespeeld? Dat is nu ook "geaccepteerd"als ik dat zo mag zeggen. Misschien is die jongen wel met een dikke revolutie in trompetwereld bezig!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 05 maart 2009 13:37 

The Joker schreef:
Ik denk dat hier zo'n beetje de enige mensen die kritisch en met argwaan kijken naar wat hij doet.... Ik denk bedenk me net: hoe ging dat toen er voor het eerst Jazz op trompet werd gespeeld? Dat is nu ook "geaccepteerd"als ik dat zo mag zeggen. Misschien is die jongen wel met een dikke revolutie in trompetwereld bezig!

Een mooie quote uit Anatevka: een nieuw idee is altijd vreemd

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 210 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 27  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur