trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Buitenlandse, Europese Trompettisten? - Belgie,Duitsland,Fra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 jun 2024 14:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: belgie
BerichtGeplaatst: 17 okt 2005 10:17 
Offline

Geregistreerd: 07 okt 2005 18:47
Berichten: 73
Deze site (jazzinbelgium.com) geeft een goed overzicht van alles wat er in Belgie gebeurt op (vnl) jazzgebied. Er is ook een overzicht van trompetspelers in Belgie:

http://www.jazzinbelgium.com/instruments

_________________
www.jazzenzo.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 okt 2005 13:32 
Offline

Geregistreerd: 05 nov 2004 09:19
Berichten: 131
symphonic-fan schreef:
Leo Wouters wordt hier ook regelmatig aangehaald als de top in België.
Heb hem vrijdag gehoord met het Nationaal Orkest van België, als ik alleen op dat concert afga, dan vind ik hem toch zwaar overroepen.
Die tweede en derde trompettist horen daar niet thuis. Het zullen wel goede trompettisten zijn, maar zijn in mijn ogen, niet geschikt voor in een symf. orkest te spelen.
Af en toe kraakten de trompettisten goed in de laagte en dit kwam niet omdat ze sterk speelden.
Vond het orkest helemaal niet goed, viel mij serieus tegen, ook de kopersectie.


De kopersectie van het nationaal orkest van België krijgt meestal heel goede kritiek... Verder vind ik Leo Wouters echt wel heel goed (misschien had hij een mindere dag ((ik was er niet bij, dus ik kan hierover niet oordelen)). Maar om hem na 1 keer overroepen te vinden, moet je echt wel een kenner zijn...


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 okt 2005 14:14 
Offline

Geregistreerd: 26 mei 2004 14:38
Berichten: 219
Er was al eens een topic over Leo Wouters:
(voor degenen die nog nooit van hem gehoord hebben)

http://www.trompet.nl/forum/viewtopic.php?t=179


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 okt 2005 23:10 
Offline

Geregistreerd: 02 maart 2004 18:20
Berichten: 83
vind ik ook hoor.
Eigenlijk zou je beter een beetje meer respect hebben voor iedereen!!!
Wat ik ook nog onthou van 'symphonic man' dat hij ooit Marsalis veroordeelde op een concert waar ik ook was.Dat vond ik ook nogal straf.Maar ja misschien is symphonic man wel de beste van allemaal.Hopelijk weten ooit eens wie hij is.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 06:35 
Offline

Geregistreerd: 05 nov 2004 09:19
Berichten: 131
Misschien stond Symphonic fan van achter de toog te luisteren...(zijn woonplaats)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 okt 2005 07:32 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5023
yanni schreef:
vind ik ook hoor.
Eigenlijk zou je beter een beetje meer respect hebben voor iedereen!!!
Wat ik ook nog onthou van 'symphonic man' dat hij ooit Marsalis veroordeelde op een concert waar ik ook was.Dat vond ik ook nogal straf.Maar ja misschien is symphonic man wel de beste van allemaal.Hopelijk weten ooit eens wie hij is.



jamaaaar Yanni,

Ik heb ook ooit eens een ( niet serieus bedoelde, en meer als grap bedoelde ) stelling geponeerd over een brassensemble en afmixen. Waar jij je destijds misschien wel heel terecht over aangevallen voelde. ( had ik geloof ik daarna ook nog gezegd, dat dat een niet heel serieuze reply was ).

Blijf je dat dan ook onthouden, onder het motto: die marnix is een kl**tz*k , of laat je de discussie voor wat het is, en kunnen we gewoon lekker verder discussieren over andere zaken.

Ik denk dat respect hier niet een heel groot issue is. Want iedereen heeft op bepaalde punten wel respect voor een speler op toplevel. Het zal er dan meer om gaan wat je waardeert in een speler. Of ben ik nu heel raar aan het brabbelen ( het is voor mij nog redelijk vroeg )

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 21:25 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
yanni schreef:
vind ik ook hoor.
Eigenlijk zou je beter een beetje meer respect hebben voor iedereen!!!
Wat ik ook nog onthou van 'symphonic man' dat hij ooit Marsalis veroordeelde op een concert waar ik ook was.Dat vond ik ook nogal straf.Maar ja misschien is symphonic man wel de beste van allemaal.Hopelijk weten ooit eens wie hij is.

@ defred1 : qua overroepen, heb ik wel (duidelijk) gezegd, als ik op dat éne concert afga.
@ Yanni : Als ik dus iemand ev. (een stuk) minder hoog inschat heb ik geen respect, tja, dat gaat wel erg ver vind ik van uwentwege, zo'n denkwijze en dat synisch ondertoontje hoef ik niet van U.
Indien ge het echt wil weten, neen heb geen geweldige trompettist, helemaal niet, dus gij hoeft misschien ook wel niet te vrezen.
Wat Marsalis betreft, was dat tijdens het North Sea Festival, wat dat concert betreft van hem ? Normaal gezien wel. Kijk op trompettistisch vlak was het ronduit schitterend, ongehoord, geweldige techniek, de moeilijkste en gekste intervallen speelde hij feilloos.
Hij kan alles spelen op zijn trompet, maar qua het muzikale, neen dan kom ik niet aan mijn trekken. Ben echt niet de enigste wat hier zo over denkt. zie maar die topic over Marsalis, heb er mij toen niet tussen gemengt.
Op dat bewuste concert waren we met een groep van 5 mensen daar en hélaas zaten we niet aan de toog, want daar was net geen toch, dat is toch balen zeg.
Van die 5 waren er 3 trompettisten, 2 man vonden het gewoon schitterend, dat waren dus die 2 andere trompettisten en de overige vonden het muzikaal maar flauwtjes.
Heb daarna nog met een paar gesproken, die muziekaal ook niet aan hun trekken zijn gekomen, dat waren geen trompettisten, is maar dat ge het weet.

Wat Wouters betreft : heb gereageert, omdat er werd gepost over de top van België dan heb ik toch iets anders in mijn hoofd en echt TOP, die hebben we ook.
Jeroen, hoeft verder geen uitleg denk ik, solo-trompettist van de NDR, toevallig de cd van hem beluisterdn ?
Manu Mellaerts ook geen commentaar voor nodig.
Guido Segers, merk dat hij hier niet zo bekend is, dat is ook ongelooflijk goed. Solo-trp. van de Munchener Philharmoniker, speelt er vanaf ongeveer 1994, heeft dus nog onde Celibidache gespeeld. Deze plaats was 9 (sommige beweren 12 jaar) vacant, hij was de derde persoon die op proef mocht meedoen. Eerst drie maanden en indien dat beviel nog eens een jaar. Mocht als derde blijven en na 10 jaar zoektocht mocht bij vast in dienst treden, dan moet ge toch al het één en ander kunnen.
Benny Wiame, toch als hij op niveau speelt en oefent, ongelooflijk veel talent.
Alain de Ruddere is ook zeer goed, ken hem wel wat minder.
Qua Es-cornet Steven de Volder.
Steven Verhaert als tweede trompettist is ook zeer goed.
De namen staan in willekeurige volgorde.
Die andere namen wat vernoemt worden zijn ook best wel goed, maar toch niet van dat niveau.

Ik luister bijzonder veel muziek en ga redelijk wat concerten beluisteren, misschien zijn mijn oren iets te veel verwent, zou kunnen.
Ik heb al een heel behoorlijk aantal toporkesten gehoord, ja dan zijt ge al één en ander gewoon. Ook een hoop topsolisten, niet alleen trompettisten of koperblazers.
Een hele grote cd-colletie, vooral symf.
Ben niet zo een trompetfreak, kan ook daarom zijn dat ik iets minder naar trompettisten opkijk als ze technisch er fenemonale dingen erop uithalen. Ik hoor dat ook wel, maar ben misschien al redelijk wat gewoon, dat ik mij daar niet puur door laat overhalen.

Hopelijk krijgt ge het uitgelezen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 21:45 
Offline

Geregistreerd: 26 nov 2002 16:28
Berichten: 5688
Als je het over de top van België hebt zou ik Serge Plume en Nico Schepers niet vergeten.

Wat betreft Wynton Marsalis en muzikaliteit. Aangezien hij de muziek ook componeert die hij speelt zou je ook kunnen zeggen dat hij muzikaler is dan Andre of Hakan. Zij hebben bijv. nog nooit een eigen ballet geschreven en uitgevoerd. Alleen maar andere componisten zo goed mogelijk geïnterpreteerd (hoe goed ook).

Het is maar een stelling.

_________________
http://www.erikveldkamp.nl


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.