trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Maurice Andre
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 03:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2008 17:18 

maar het neemt niet weg dat MAurice Andre echt dramatisch slecht jazz probeert te spelen.
Schoenmaker blijf bij je leest zeggen ze wel eens.

Speelt hij nu eigenlijk nog steeds?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2008 17:46 
Moderator

Wellicht kun je wat op de site vinden: http://www.maurice-andre.com/

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 dec 2008 18:21 

MA's pogingen om jazzy te klinken of te improviseren waren niet echt succesvol, hoe leuk hij dat ook vond. Maar iedere artiest doet wel eens wat anders dan waar hij om bekend staat. Daar moet je ze dan ook niet op afrekenen. Als je 1000x Brandenburg of Haydn en Hummel hebt gespeeld, wil je wel eens wat anders... :wink:

Profiel  

Berichttitel: Maurice Andre
BerichtGeplaatst: 25 dec 2008 14:40 

Daar heb je helemaal gelijk in, Erik. Het gaat er ook TOTAAL niet om om M.A. af te zeiken, ik kan me een heel lief youtubefilmpje herinneren waarin hij samen met ik meen Dizzy speelt, gewoon leuk om te doen, dat zie je er vanaf. Maar het ging mij in de eerste plaats hier om de opmerking van trumpet john dat M.A. alle jazztrompettisten helemaal weg zou blazen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 dec 2008 15:05 

Citaat:
maar het neemt niet weg dat MAurice Andre echt dramatisch slecht jazz probeert te spelen.

Ik denk dat MA beter jazz speelt dan mening forumlid van trompet.nl Dus als je dezelfde maatstaven aan zou houden voor deze forumleden, kunnen ze beter stoppen met trompet spelen... :lol:

Dus gun een man die een revolutie in de klassieke trompetwereld heeft veroorzaakt ook zijn lolletje op zijn oude dag.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 dec 2008 16:14 

erikveldkamp schreef:
Citaat:

Ik denk dat MA beter jazz speelt dan mening forumlid van trompet.nl Dus als je dezelfde maatstaven aan zou houden voor deze forumleden, kunnen ze beter stoppen met trompet spelen... :lol:

Dus gun een man die een revolutie in de klassieke trompetwereld heeft veroorzaakt ook zijn lolletje op zijn oude dag.

Hulde!

Profiel  

Berichttitel: Re: Maurice Andre
BerichtGeplaatst: 28 dec 2008 09:17 

Jan Tom Fernhout schreef:
En een bewijs dat Wynton Marsalis een klasse appart is: superieur in Jazz en Klassiek.

Van alle klassieke stukken die Marsalis heeft opgenomen, kan ik minstens 1 opname noemen waar hij overklast word door een echt klassieke trompettist.

Maar goed. Smaakgebonden.

8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 dec 2008 09:58 

Ik geloof niet dat je op dat nivo in termen van overklassen kunt spreken. Ik heb laatst erg veel transcripties gemaakt van Wynton's klassieke cd's en dat is allemaal behoorlijke hoge school trompet. Maar vaak wel een beetje over de top qua versieringen e.d. naar mijn smaak.

Als je puur op muzikaliteit let hoor ik ook veel liever MA, Hakan of Dokshitzer klassiek spelen. Daar zit toch meer het idee achter dat ze proberen muziek te maken i.p.v. te laten horen hoe goed ze trompet kunnen spelen. Er zit veel meer emotie en gevoel in.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur