trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Buitenlandse, Europese Trompettisten? - Belgie,Duitsland,Fra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 09:45

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 22:03 

Ik vind dat je een muzikant niet beoordelen op muzikaliteit, maar meer op de muziek die hij.zij uit zijn.haar instrument laat komen.

Buiten dat..
Je hoeft geen instrument te bespelen om muziekaal te zijn :roll:
ken genoeg mensen de met zingen en fluiten al hee lmuziekaal bezig zijn.
Componeren ook niet eigen muziek..

Iedereen is muzikaal.. Maar heel veel muzikale dingen liggen niet in mijn smaakgebied.
Neem een driedelig klarinetconcert, na het eerste deel kan ik hem al gepeerd zijn. Hoe muzikaal het ook is.. ik kan al heel snel een oordeel maken over een muzi(e)k(aal)-stuk.

( En Harpje hoeft zich niet aangevallen voelen dat ik nu net toevallig de klarienet noem, ik had ook doedelzak kunnen zeggen ;) )

Groeten, Thomas

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 22:10 

erikveldkamp schreef:
Als je het over de top van België hebt zou ik Serge Plume en Nico Schepers niet vergeten.

Wat betreft Wynton Marsalis en muzikaliteit. Aangezien hij de muziek ook componeert die hij speelt zou je ook kunnen zeggen dat hij muzikaler is dan Andre of Hakan. Zij hebben bijv. nog nooit een eigen ballet geschreven en uitgevoerd. Alleen maar andere componisten zo goed mogelijk geïnterpreteerd (hoe goed ook).

Het is maar een stelling.

Erik ik had het over klassieke trompettisten.
Marsalis werd er even bij betrokken i.v.m. ergens een discussie van vroeger.
Erik hélaas heb ik die twee trompettisten nooit horen spelen, Bert Joris wel, als dat top is weet ik niet, ken de rest niet. Vond hem wel heel goed en mooi spelen.
Wat betreft Marsalis i.v.m. André of Hakan qua muzikaliteit.
Bij klassiek wordt niet geimproviseerd en bij jazz wel ja.
Marsalis heeft vb. ook Haydn en Hummel opgenomen en (sorry nu moet ik weer opletten voor ik een hoop op mijn dak krijg) zijn verwijt was toch dat het niet muziekaal was, dit komt niet van mij hoor.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 27 okt 2005 22:27 

Bert Joris was mijn leraar en is zeker 1 van de top trompettisten van België en ook van Europa, net zoals Serge en Nico.

Ik had het niet over improviseren, maar over muzikaliteit. Volgens mij ben je erg muzikaal als je kunt doen wat Marsalis al 25 jaar presteert. Als iemand het dan niet aanspreekt is een 2e, ik van Andre ook geweldig spelen maar de meeste muziek die hij heeft op genomen staat niet bovenaan mijn lijstje om te beluisteren voor mijn plezier. Hij heeft het natuurlijk wel supermuzikaal en perfect gespeeld.

Je moet deze link eens bekijken van Wynton, weer eens wat anders... :P

http://www.wyntonmarsalis.org/mediaclip ... _apple.mov

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2005 01:02 

sympfonic man,ik val je helemaal niet aan hoor.Ik vind het gewoon spijtig als je over zo iemand commentaar geeft.Al heeft hij een slechte dag vind ik dat je dit beter voor jou houdt .En niet in het openbaar gooit.Als ik bv over Eric Veldkamp begin over een of ander concert dat hij enorm slecht gespeeld heeft gaat hij dit waarschijnlijk ook niet apprecieren.Je weet toch als een goed trompettist een mindere dag heeft niet direct moet worden afgebroken.Misschien ben ik maar een klein trompettistje maar ik vind het gewoon niet leuk als er over collega's geroddeld wordt.Ik heb altijd al geleerd van kleinsaf om over niemand commentaar te geven en zal het ook nooit doen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2005 01:22 

symphonic-fan schreef:

Ik dacht thans al geïmproviseerde solo's van klassieke trompettisten gehoord te hebben, zelfs door namen die je opnoemt. Bv. cadenzen, ...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2005 04:21 

jazzy schreef:
symphonic-fan schreef:

Ik dacht thans al geïmproviseerde solo's van klassieke trompettisten gehoord te hebben, zelfs door namen die je opnoemt. Bv. cadenzen, ...

Klopt wat ge zegt, dacht nog aan cadenzen, is toch wel redelijk beperkt en redelijk kort.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2005 06:14 
Moderator

yanni schreef:
sympfonic man,ik val je helemaal niet aan hoor.Ik vind het gewoon spijtig als je over zo iemand commentaar geeft.Al heeft hij een slechte dag vind ik dat je dit beter voor jou houdt .En niet in het openbaar gooit.Als ik bv over Eric Veldkamp begin over een of ander concert dat hij enorm slecht gespeeld heeft gaat hij dit waarschijnlijk ook niet apprecieren.Je weet toch als een goed trompettist een mindere dag heeft niet direct moet worden afgebroken.Misschien ben ik maar een klein trompettistje maar ik vind het gewoon niet leuk als er over collega's geroddeld wordt.Ik heb altijd al geleerd van kleinsaf om over niemand commentaar te geven en zal het ook nooit doen.

ik denk dat je best commentaar mag geven, maar dat kan ook best op een respectvolle manier.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 okt 2005 11:50 

yanni schreef:
sympfonic man,ik val je helemaal niet aan hoor.Ik vind het gewoon spijtig als je over zo iemand commentaar geeft.Al heeft hij een slechte dag vind ik dat je dit beter voor jou houdt .En niet in het openbaar gooit.

wat een onzin-post, waarom mag je je commentaar niet geven??? :x :roll: Canadian Brass in het Mecc niet goed, prima dan heb ik daar commentaar op. Alison Balsom in Brussel zeer goed, dan heb ik daar commentaar op. Erik Veldkamp die wat kickst in Mac Arthur Park (ik noem maar even iets Erik :wink: ) dan heb ik daar commentaar op.

Ik vind alleen DE MANIER WAAROP en de inhoud van het commentaar van belang.

Waarom zou ik het achterwege laten? Omdat het grote namen zijn?? Bullshit.

En positief opbouwend commentaar kan (ik spreek uit ervaring) een GEWELDIGE eyeopener zijn.

Met groet verblijf ik jullie

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur