trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Wat speelt Timofei?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 18:01

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Wat speelt Timofei?
BerichtGeplaatst: 12 apr 2015 16:25 
Offline

Geregistreerd: 19 sep 2001 15:49
Berichten: 922
Woonplaats: vl.brabant - belgium
David, de plaatser van het youtubefilmpje over TD, blijft het antwoord schuldig op de vraag naar de titel & coponist van het werkje.

Ik heb er de trompetmethode van TD bijgehaald en ik vond wel enige gelijkende trekjes terug in de opwarmingsoefeningen die ook terugkomen in het toemaatje van TD. Komt daarbij dat TD ook de auteur is van Sequenzen, een verzameling van muzikale trekjes waarmee men aan de slag kan.

http://www.reift.ch/fichiers/pdfbooks/EMR6100.pdf

TD reikt in zijn methode en zijn Sequenzen als het ware de lettergrepen aan; aan de uitvoerder om zich die lettergrepen eigen te maken en daarmee zelf muzikale zinnen te maken. Persoonlijk denk ik dat TD hiervan dan ook een voorbeeldje geeft met zijn toemaatje.

Anatoly Selianin, de oorspronkelijke maker van de reportage, is ook geen onbekende in de Russische trompetwereld. Hij heeft oa. de trompetstudies van Trognée (naar Rusland uitgeweken Belg) heruitgegeven, editions BIM,Zwitserland, en werkte mee aan het boek "East meets West" van Edward Tarr omtrent de Russische Trompet traditie


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Wat speelt Timofei?
BerichtGeplaatst: 10 jul 2015 11:05 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Hoewel ik weinig heb met trompet in het klassieke, is denk ik wel bekend dat ik een grote uitzondering maak voor Timofei Dokshizer.
Deze kwam ik via een duister postje op TH tegen op youtube, ik geloof dat hij hier 75 jaar oud is:

https://www.youtube.com/watch?v=eKg4QfGKYCY#t=261


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.