trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Buitenlandse, Europese Trompettisten? - Belgie,Duitsland,Fra
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 11 mei 2024 09:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Jan B.
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 12:56 
Offline

Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15
Berichten: 191
Woonplaats: Aan de toog
erikveldkamp schreef:
marnix schreef:
[Alleen is het zo dat de klassieke kant van trompetspelen hier niet op waarde wordt geschat.


Hoe kom je daar nou bij ?

Het kan wel zijn dat niet iedereen hier naar klassieke muziek luistert maar dat is wat anders dan dat het niet op waarde wordt geschat. Vanoudsher was het eerder zo dat de klassieke muzikanten de "lichte" muziek niet op waarde schatten. Ik hoop dat dat nu anders is.

Ik ben een puur klassieke trompettist, lichte muziek, dat kan ik totaal niet.
Heb altijd een enorm respect gehoad voor de jazz-mannen en dat waardeerde ze ook.
De jazz-mannen hadden respect voor de klassieke, andersom was dat minder, maar merk dat dit goed is getrokken.
Waar ik wel een hekel aan heb, als iemand hard, hoog en snel kan spelen, dan vinden de meesten dat een geweldige trompettist, kunt ge dat niet, tja dan...
Als een trompettist goed laag kan spelen, dat horen ze niet, maar ken maar heel weinig trompettisten die heel mooi en goed laag kunnen spelen, zowel zacht als sterk.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 14:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47
Berichten: 971
Woonplaats: Welten, Heerlen
Ik denk niet dat er op dit forum meer jazzies actief zijn dan klassieko's (heerlijk, die turbo-taal). Hier posten wel meer hoge noten freaks dan muziekfreaks. Maar die opmerking is al hier al vaker gevallen. Ik vind dat veel klassieke trompettisten nog steeds neerkijken op mensen die met veel plezier in zowel de jazz als de amusementssfeer verkeren. Veel klassieke trompettisten wagen zich ook aan jobs waar een muzikant met jazzopleiding en/of -ervaring beter op zijn plaats zou zijn, met alle gevolgen van dien. Andersom zie ik dat een stuk minder vaak gebeuren. Wellicht heeft dit ook te maken met het feit dat uithelpen bij lichte muziek doorgaans wat forser gehonoreerd wordt, puur financieel dus.

_________________
www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Jan B.
BerichtGeplaatst: 01 nov 2005 19:37 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12
Berichten: 636
Woonplaats: Nijmegen
symphonic-fan schreef:
Ik ben een puur klassieke trompettist, lichte muziek, dat kan ik totaal niet.
Heb altijd een enorm respect gehoad voor de jazz-mannen en dat waardeerde ze ook.
De jazz-mannen hadden respect voor de klassieke, andersom was dat minder, maar merk dat dit goed is getrokken.

Wat bedoel je met 'goed is getrokken'? Dat het nu zo is als het hoort, of dat dit juist nu niet meer zo is?

symphonic-fan schreef:
Waar ik wel een hekel aan heb, als iemand hard, hoog en snel kan spelen, dan vinden de meesten dat een geweldige trompettist, kunt ge dat niet, tja dan...
Als een trompettist goed laag kan spelen, dat horen ze niet, maar ken maar heel weinig trompettisten die heel mooi en goed laag kunnen spelen, zowel zacht als sterk.

Ik, en velen met mij denk ik, vind het inderdaad bijzonder knap wanneer iemand heel hoog en heel snel kan spelen. (Hard bijna nooit) Hiermee is het voor mij nog geen geweldige trompettist. Zelf kan ik ook redelijk gemakkelijk hoog spelen, maar wanneer ik iemand heel gemakkelijk en muzikaal in het middenregister hoor spelen dan ben ik daar wel stikjaloers op. Ditzelfde geldt voor laag spelen. Het feit dat ik hoge noten gaaf vind, mits goed en bruikbaar, wil niet zeggen dat ik al het andere niet waardeer.

Trompettisten die uitgesproken van het ene houden kunnen wel degelijk ook van het andere houden.

Marcel
PS. Ik begrijp je gevoelens wel en snap dat je niet alle trompettisten over één kam wilde scheren, maar toch vond ik het een beetje kort door de bocht. :)

_________________
www.clubsoda.nl
http://www.clubsoda.hyves.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2005 02:22 
Offline

Geregistreerd: 25 okt 2005 15:35
Berichten: 43
Woonplaats: ROTTERDAM
Er zijn maar weinig dingen in het leven "BIJZONDER KNAP" !

Als redelijke trompettist moet ik concluderen dat ik alles op het gebied van trompet, wat "BIJZONDER KNAP" gespeeld wordt, bijzonder kan waarderen en of dat nou jazz, hiphop, reggae, ska, funk, licht klassiek, zwaar klassiek, BIJZONDER ZWAAR klassiek is, mij een worst, ik geniet ervan.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2005 08:40 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5023
Yamahaddatdangezegd schreef:
Ik denk niet dat er op dit forum meer jazzies actief zijn dan klassieko's (heerlijk, die turbo-taal). Hier posten wel meer hoge noten freaks dan muziekfreaks. Maar die opmerking is al hier al vaker gevallen. Ik vind dat veel klassieke trompettisten nog steeds neerkijken op mensen die met veel plezier in zowel de jazz als de amusementssfeer verkeren. Veel klassieke trompettisten wagen zich ook aan jobs waar een muzikant met jazzopleiding en/of -ervaring beter op zijn plaats zou zijn, met alle gevolgen van dien. Andersom zie ik dat een stuk minder vaak gebeuren. Wellicht heeft dit ook te maken met het feit dat uithelpen bij lichte muziek doorgaans wat forser gehonoreerd wordt, puur financieel dus.


Ik denk, dat inderdaad puur afgaande alleen op wat Alex zegt, dat er meer jazzies zijn hoor.

Jammer dat jij het idee hebt dat wij neerkijken op jullie, maar dat is niet zo ( dit even redenerend als klassieke trompetist, tov jazz )

Ook ik waag me wel eens aan iets dat je met een beetje goede wil als lichte muziek kan bestempelen, en dat pakte in de regel redelijk uit. Uiteraard waren dat geen uitgebreide improvisaties, en ook geen leads, maar alleen maar partijen die ik naar eer en geweten goed zou kunnen, zonder in negatieve zin op te vallen. Ik weet dat dat omgekeerd ook gebeurt.

Puur financieel gezien denk ik dat je het niet helemaal juist hebt: Van wat ik begrepen heb is het zo dat repetities in bijv een combo niet betaald worden, alleen de concerten een stuk meer. Maar dat word dan weer rechtgetrokken doordat bij een klassiek project de repetities wel weer betaald worden.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2005 11:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 17 jan 2004 13:47
Berichten: 971
Woonplaats: Welten, Heerlen
Oeps, even snel rechtzetten: de klassieke trompettisten op dit forum vormen een aangename groep klassieko's die niet neerkijken op jazz, tenminste niet dat ik het zo heb ondervonden. Ik doel op een veelal (maar niet alleen) oudere garde, waar dit nog steeds wel eens voorkomt. Op dit forum geen centje pijn.

Ook wat betreft de branchevervaging heb ik geen gegevens over bijvoorbeeld Marnix, ik weet alleen dat ik dit in de praktijk nogal eens heb zien misgaan. Mijn hypothese over het financiele plaatje is natuurlijk ook maar een slag in de rondte, ik baseer het alleen op mijn eigen ervaringen.

Gelieve mijn vorige post in het licht van deze laatste te bezien.

_________________
www.smallbigband.com
www.juicylucy.net
www.sjonniewiener.com
www.aachen-bigband.de
trompet: Van Laar B7 - Kanstul M-B5/B5L
bugel: Van Laar Oiram - Denis Wick RW4FL


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2005 12:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12
Berichten: 636
Woonplaats: Nijmegen
h o t l i p s schreef:
Er zijn maar weinig dingen in het leven "BIJZONDER KNAP" !

Dat klopt, daarom staat er in mijn post ook niet dat het bijzonder knap is, maar dat ik het bijzonder knap vind.

_________________
www.clubsoda.nl
http://www.clubsoda.hyves.nl/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 nov 2005 13:59 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5023
Yamahaddatdangezegd schreef:
Oeps, even snel rechtzetten: de klassieke trompettisten op dit forum vormen een aangename groep klassieko's die niet neerkijken op jazz, tenminste niet dat ik het zo heb ondervonden. Ik doel op een veelal (maar niet alleen) oudere garde, waar dit nog steeds wel eens voorkomt. Op dit forum geen centje pijn.

Ook wat betreft de branchevervaging heb ik geen gegevens over bijvoorbeeld Marnix, ik weet alleen dat ik dit in de praktijk nogal eens heb zien misgaan. Mijn hypothese over het financiele plaatje is natuurlijk ook maar een slag in de rondte, ik baseer het alleen op mijn eigen ervaringen.

Gelieve mijn vorige post in het licht van deze laatste te bezien.


Hahahaha Roel, jij hebt hele verkeerde prijsafspraken gemaakt toen je klassieke snabbels deed, want in de regel krijgen wij gewoon via de ntb tarieven betaald... ( DWZ meestal probeer ik daar wel op aan te sturen ).

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.