trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Chuck !!
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 04:05

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Chuck !!
BerichtGeplaatst: 13 jun 2008 13:04 

Geweldig hoe die man speelt! zelfs met de slechte geluidskwaliteit van Youtube hoor je wat een sound Chuck heeft:

http://nl.youtube.com/watch?v=5S_pV0F8oB4

zat me wel af te vragen waar hij hier op speelt. Calicchio?

Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
 Profiel  

Berichttitel: chuck
BerichtGeplaatst: 13 jun 2008 19:45 

tja een Calicchio 1s2? waar hij bijna 30 jaar op speelt(de) of een vLaar die sinds hij bij James Last ging spelen ging gebruiken. Maar is moeilijk te zien. Aan de vinger dopjes te zien denk ik Calicchio. Maar ook dat en de look heeft Hub een beetje afgekeken van Calicchio.

In ieder geval een Bob Reeves CF mondstuk wat een soort aangepaste 43ES is.......

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 jun 2008 00:25 

Dit is nog op zijn oude Calicchio.

Maar waar Chuck ook op speelt, hij klinkt altijd moddervet! 1 van de beste trompettisten ooit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2008 09:22 

De calicchio's beginnen een beetje uit de gratie te raken als ik me niet vergis.

Is de kwaliteit dan echt minder dan bij van laar en consorten?
In ieder geval hebben ze wel een fantastische leadsound.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2008 09:59 

Mijn instrument was het niet. Ik had het idee dat het instrument mij bespeelde ipv andersom :cry:

Er is een lijstje met player/horn combinatie en daar komt de Calicchio opvallend vaak op terug.
Ook las ik op de trumpetherald het volgende topic: http://www.trumpetherald.com/forum/view ... hp?t=79140

Let op het commentaar van Rich G over de ventielen die bij hem niet werkte en bij zijn neef Bob Coassin wel, dat is dus hetzelfde instrument.
Verder ben ik het vooralsnog eens met de stelling Calicchio sound is Calicchio sound.

Het ultime (Calicchio) geluid vind ik het Rockythema van Jelle Schouten dat lange tijd op de site van de trumpetParty stond. Daar vind ik het geluid van Wayne van afgelopen jaar bij in het niets vallen, maar dat heeft mogelijk met de opname kwaliteit te maken denk ik.
Hetzelfde geluid als dat van Jelle hoor ik terug op Swing When Your Winning, waar (volgens mij) Chuck Findley een solo speelt in het nummer Do Nothing 'Till You Hear From Me. Elke keer als ik die solo hoor heb ik het gevoel dat er iets open scheurt: Zijn instrument, mijn boxen, mijn trommelvliezen of zijn bladmuziek? Ik weet het niet maar volgens mij is dát het karakteristieke Calicchio leadgeluid. :twisted:

Maar wie weet, kunnen Jelle en Chuck dat identiek laten klinken op elk ander instrument...???

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jul 2008 10:29 

Een Calicchio heeft natuurlijk een typisch helder geluid met veel sizzle. Het is maar waar je van houdt. Ik heb zelf ook 3 jaar op een Calicchio gespeeld maar vond het teveel van het goede. Dat is een smaak kwestie.

Jerry Hey heeft op een Calicchio gespeeld en op een Bach, maar ik kan niet horen op welke opnames hij welke toeter speelt. Het maffe bij hem is trouwens dat ie op een Bach 3C mondstuk speelt, dat is toch ook niet echt een leadmondstuk.

Profiel  

Berichttitel: Re: chuck
BerichtGeplaatst: 09 jul 2008 15:30 

brassheavy schreef:
tja een Calicchio 1s2? waar hij bijna 30 jaar op speelt(de) of een vLaar die sinds hij bij James Last ging spelen ging gebruiken. Maar is moeilijk te zien. Aan de vinger dopjes te zien denk ik Calicchio. Maar ook dat en de look heeft Hub een beetje afgekeken van Calicchio.

In ieder geval een Bob Reeves CF mondstuk wat een soort aangepaste 43ES is.......

He? Aan de spullen ligt het dus niet!
Ik heb op Chuck's van Laar (B5) mogen spelen toen deze nog bij Hub lag en inmiddels heb ik ook een BR 43 S (bijna ES)
Maar nog steeds klink ik niet als Chuck...
'k zal mijn haren en baard een laten groeien.

Zonder gekheid, klinkt echt geweldig!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 jul 2008 05:49 

erikveldkamp schreef:
....Het maffe bij hem is trouwens dat ie op een Bach 3C mondstuk speelt, dat is toch ook niet echt een leadmondstuk.

Als je perse lead op een Bach mondstuk wil spelen, welk mondstuk zou dat dan moeten zijn? Ik was nl in de veronderstelling dat dat de 3C was...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 71 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur