marnix schreef:
Yamahaddatdangezegd schreef:
erikveldkamp schreef:
Net zoals in jazz muziek dus. Daar blijf je ook in de stijl van de muziek, anders klinkt het ook niet.
Laten we het bij veel leken hardnekkig voortlevende misverstand dat je in een jazzimprovisatie "gewoon maar wat doet", hier even met wortel en al verwijderen.
Amen
ik heb nooit het idee gehad dat mensen dat hier ( en waar dan ook ) denken.
de leken praktijk wijs hoe dan ook vaak wel anders uit.....

Helaas is het waar, ik (als absolute leek zijnde) ben ongeveer 2 jaar geleden met lichte muziek begonnen, na jaren klassiek. De eerste opnames die ik van mezelf terughoorde waren vreselijk. Nu ben ik bezig om, zoals yama.... het zegt, de 'taal' te leren. Dan kom je er ook pas achter hoe moeilijk het is om een goede improvisatie te maken.
Over Arutunian: De Dokschitzer opname is echt uitmuntend. De Sandoval opname geeft mijn maag een 'oncomfortabel' gevoel. Jouko Harjanne heeft het ook opgenomen en die vind ik ook niet onaardig.
Over de opname die Frits op z'n site heeft staan; ik vind hem wat aan de trage kant. Ik weet echter niet wat het 'officiele' tempo is van het werk. (Mijn partij komt van een midi en er staat geen tempo bij) Iemand die mij kan zeggen wat het orginele tempo is?