trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trompet DVD's
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2005 12:40 

Ik heb inmiddels de DVD Three Nights ook. Hun spel is inderdaad fenomenaal. Alleen ben ik wel andere beeld kwaliteit gewent van een DVD. Lijkt wel een amateur camera opname. Het beeld van mijn (analoge) Sony camera is beter. En alleen stereo geluid (geen DD5.1 oid).

Ik heb inmiddels ook een combinatie cd/dvd van CBrass gekregen. CD is top. Maar ook hier is de dvd om te huilen. Geen live beelden maar bij het afspelen krijg je een foto te zien. Dat is niet hetgeen ik gewent ben van dvd's. Iemand nog andere suggesties want ik vind het wel leuk om ze te ZIEN spelen op een dvd en geen plaatjes of zo'n slechte beeld kwaliteit als Three nights.

Ik heb ook de DVD van Robbie Williams (Sinatra imitatie). Zit een leuke band bij inderdaad. Ook geweldige DVD maar je moet er wel van houden (dit soort muziek).

Ik heb ook bij een concert registratie van Pink POP (laatste jaar) een trompet solo gezien van Black Eyed Peas. Helaas niet op video opgenomen en ook van dit PinkPOP festival is geen opname (commercieel) beschikbaar.

Maar als iemand nog tips heeft voor echte trompet DVD's dan hoor ik het graag.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 maart 2005 14:41 

Citaat:
Ik heb inmiddels de DVD Three Nights ook. Hun spel is inderdaad fenomenaal. Alleen ben ik wel andere beeld kwaliteit gewent van een DVD. Lijkt wel een amateur camera opname. Het beeld van mijn (analoge) Sony camera is beter. En alleen stereo geluid (geen DD5.1 oid).

Het beeld van het concert uit 1985 (of zoiets) is wel even van zowat 20 jaar terug, je ziet soms wel eens sportbeelden van jaren terug (voetbal of zo) en die zijn ook niet echt geweldig vergeleken bij nu. En wat geluid betreft: toen hadden ze misschien niet eens meer dan stereo.
Het beeld van het concert uit 2003 is prima, vind ik tenminste... Over het geluid kan ik niet veel zeggen, ik moet het met de tvboxen doen :(
Het concert van ongeveer 1998 ofzo zit er tussenin qua qualiteit.

Citaat:
Ik heb inmiddels ook een combinatie cd/dvd van CBrass gekregen. CD is top. Maar ook hier is de dvd om te huilen. Geen live beelden maar bij het afspelen krijg je een foto te zien. Dat is niet hetgeen ik gewent ben van dvd's. Iemand nog andere suggesties want ik vind het wel leuk om ze te ZIEN spelen op een dvd en geen plaatjes of zo'n slechte beeld kwaliteit als Three nights.

Deze dvd krijg je gewoon extra erbij (Amazing Brass toch?). Je mag blij zijn dat ie erbij zit, het zou wel heel mooi zijn als daar schitterend beeldmateriaal bij zit, de prijs was dan vast ook 2 keer zo hoog geweest. De BONUS video track is duidelijk een amateur opname.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 14 maart 2005 15:50 

Ik heb onlangs een dvd gezien over de Europese brassband kampioenschappen. Die was echt wel goed. Het is te zeggen de klank en regie, over de muziek die er op staat, dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

De dvd van Canadian brass valt inderdaad wat tegen. Dat bij de oudere opnames de klank minder goed is, kan ik begrijpen maar bij het concert uit 2003 is de klank niet echt super maar de regie is echt zwak:: 1 camera en dan muzikanten filmen die op dat ogenblik niet aan het spelen zijn... jammer

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 maart 2005 00:03 

Ik heb sinds een week , Three nights with Canadian Brass......TEGEK :!: :!: :!: :!: :!:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2006 12:56 

Ik heb van mijn leraar de DVD"Bach for Brass"van German brass te leen!
Ik had al veel over ze gehoord, maar nog niets van ze gehoord!
Maar dit is echt te gek!
Wat kunnen die mannen spelen, zeg!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2006 14:56 

Dehaanmuziek schreef:
Maar dit is echt te gek!

Ja, die DVD is echt te gek.
Ik vond ze live alleen nog beter. (tijdje geleden in Den Haag)
Op de DVD kun je hier en daar wel wat schoonheidsfoutjes ontdekken, en het einde wordt niet zo subtiel gespeeld als ze dat live deden. Maarja, wat wil je met zo'n programma. 8O

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2006 15:59 

chaseaddict schreef:
Dehaanmuziek schreef:
Maar dit is echt te gek!

Ja, die DVD is echt te gek.
Ik vond ze live alleen nog beter. (tijdje geleden in Den Haag)
Op de DVD kun je hier en daar wel wat schoonheidsfoutjes ontdekken, en het einde wordt niet zo subtiel gespeeld als ze dat live deden. Maarja, wat wil je met zo'n programma. 8O

Tsja, de DVD is natuurlijk ook live!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 18 feb 2006 16:04 

Dehaanmuziek schreef:
Tsja, de DVD is natuurlijk ook live!

Goed punt :wink:
Ik bedoel de keer dat ik ze kon aanraken. :D

Technisch gezien is de DVD natuurlijk niet live, maar een live-registratie.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur