trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trijntje Oosterhuis & Metropole Orkest
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 03 feb 2026 20:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2007 17:23 

Karel schreef:
cees schreef:
Karel schreef:
Ik had het opgenomen en heb het zojuist bekeken. Ik vind het prachtige muziek. Ik ben een fan van Bacharach. Het zijn mooie arrangementen en ik vind het heel goed gezongen en gespeeld. Mooie sax- en trombonesolo's ook. Je moet naar de muziek in z'n totaliteit luisteren.

Okee, en als je dan in het totaal een slecht zangeres hoort en arrangementen die niet echt lekker klinken (van wie zijn ze eingenlijk, want mendoza kan wel beter (WDR BB met joe zawinul bijv.))
En het is en blijft een trompetforum, dus dat sommigen hier de trompettisten misten (qua beeld en soli) is dan helemaal niet zo gek, toch?

Je bent in de eerste plaats muzikant en daarna pas trompettist. En als je een goede zangeres niet van een slechte kan onderscheiden..... :? Idem voor het Metropoleorkest en arrangementen. Het Metropole-orkest is van wereldklasse en de WDR is een goede big-band waar er wel meer van zijn.

Je moet het toch een beetje overdrijven (camel stijl) om wat meningen uit te lokken.
Ik vind Trijntje Oosterhuis niet een slechte zangeres, alleen vond ik het niet goed..
(vin·den (ov.ww.)
1 aantreffen, krijgen ofwel bij toeval, ofwel nadat men ernaar gezocht heeft
2 bedenken
3 op de genoemde wijze beschouwen of ervaren => beschouwen als
4 ondervinden, ten deel krijgen)

En ik zie in mijn post nergens staan dat het Metropole slecht is! Er staat alleen dat ik de arrangementen niet echt super vond en (wat er overigens niet staat) dat vind ik jammer voor een orkest als het metropole. (En de WDR is toch echt wel een van de beste BB's van de wereld..

Citaat:
Ilja Reingoud speelde trouwens een prachtige trombone solo (voor de liefhebbers).

Klopt, ik vond de solo's ook absol(o)uut niet slecht, alleen een beetje jammer dat er geen trompet/bugel bij zat.

Citaat:
De arrangementen waren van Patrick Williams en Vince Mendoza. Er zaten een paar juweeltjes tussen van Mendoza zoals "Alfie".

Die heb ik helaas gemist (was een beetje aan het zappen omdat het me niet kon boeien) ik vind Mendoza meestal heel erg goed arrangeren. Misschien heb ik alleen maar de ruk momenten gezien.

Citaat:
Ieder z'n mening, natuurlijk, maar als je Trijntje een slechte zangeres noemt heb je er echt geen verstand van!

.... tja, misschien wel niet.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur