het is met name de gaafheid van de plaat en de hoes die de waarde bepalen en de zeldzaamheid van de opname. Als er nog veel in omloop zijn is het niet veel waard. En of het een plaat uit een bepaalde serie is. Maar ik neem aan dat je daar ook wel sites voor hebt.
_________________ jammerhout, blaaesen en ssuichgen
Geregistreerd: 31 jul 2005 23:42 Berichten: 43 Woonplaats: terug naar Oegstgeest
Op speurders.nl zijn de meeste LP's zo rond de 10 euro, tenzij het een bijzonder exemplaar is. Mono opnames van de Beatles, dikkere persingen, wit vinyl. Als het
een collectorsitem is schieten de prijzen al rap omhoog.
_________________ Klink dan en daverje fier yn 't run....
er zijn inderdaad wel oude platen van bijv. Bleu Note die veel geld waard zijn
en die zijn ook wel te vinden op rommelmarkten enzovoorts
het probleem is alleen dat je meestal de orginele eerste amerikaanse druk moet hebben wil het een beetje geld waard zijn
Ascenseur Pour L'Echafaud van Miles Davis is bijvoorbeeld een plaat die erg veel geld opleverd.. mits hij eerste druk is uit amerika..
er zijn genoeg site's waar je dit soort info kunt opzoeken.. en soms tik je nog wel eens wat leuks op de kop.. (er zijn veel mensen die niet weten wat ze verkopen)
Geregistreerd: 31 jul 2005 23:42 Berichten: 43 Woonplaats: terug naar Oegstgeest
Ik heb ooit 'ns een LP van Black Sabbath gekocht ( vanwege de drumsolo in Rat Salad) voor 1 euro. Bleek een dikkere persing te zijn en is dus 40 euro waard. Mijn LP's van Soldaat van Oranje en Chuck Mangione ( bugel) bleken weer niets waard te zijn. Het kan dus verkeren.
_________________ Klink dan en daverje fier yn 't run....
Geregistreerd: 08 dec 2004 14:56 Berichten: 81 Woonplaats: Rosmalen
als ik zou moeten kiezen tussen cd of lp dan geef toch maar de lp want ondanks de klikjes die je hier en daar erin hebt zitten is de geluidskwaliteit beter dan die van een geremasterde cd versie
_________________ --== waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ==--
Ik heb laatst nog een 15 tal LP'S gekocht en daar zitten een paar hele kostbare tussen , het zijn een 3 tal eerste proef exemplaren voordat de productie op gang kwam
Van Freddy Hubbard en nog 2 die ik niet uit m,n hoofd weet.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen