trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Trijntje Oosterhuis & Metropole Orkest
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 04 feb 2026 00:15

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 jan 2007 21:31 

Ik had het opgenomen en heb het zojuist bekeken. Ik vind het prachtige muziek. Ik ben een fan van Bacharach. Het zijn mooie arrangementen en ik vind het heel goed gezongen en gespeeld. Mooie sax- en trombonesolo's ook. Je moet naar de muziek in z'n totaliteit luisteren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2007 19:29 

Karel schreef:
Ik had het opgenomen en heb het zojuist bekeken. Ik vind het prachtige muziek. Ik ben een fan van Bacharach. Het zijn mooie arrangementen en ik vind het heel goed gezongen en gespeeld. Mooie sax- en trombonesolo's ook. Je moet naar de muziek in z'n totaliteit luisteren.

Okee, en als je dan in het totaal een slecht zangeres hoort en arrangementen die niet echt lekker klinken (van wie zijn ze eingenlijk, want mendoza kan wel beter (WDR BB met joe zawinul bijv.))
En het is en blijft een trompetforum, dus dat sommigen hier de trompettisten misten (qua beeld en soli) is dan helemaal niet zo gek, toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2007 20:05 

Ik vind Trijntje Oosterhuis 1 van onze beste zangeressen, het Burt Bacherach programma is niet bepaald makkelijk om te zingen (veel verschillende maatsoorten, etc.) en ze heeft zich daar goed staande weten te houden. Maar ik hoor haar liever in een andere setting (geen jazzy).

De arrangementen waren van Patrick Williams en Vince Mendoza. Er zaten een paar juweeltjes tussen van Mendoza zoals "Alfie".

In dit programma zat meer dan genoeg trompet, omdat het geen trompetmuziek was. Vandaar dat we ook de meeste tijd op bugel speelden. Gelukkig had Wim net een nieuwe (Eclipse)!

Ilja Reingoud speelde trouwens een prachtige trombone solo (voor de liefhebbers).

Laatst bijgewerkt door erikveldkamp op 03 jan 2007 20:36, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2007 20:13 

ik hou niet zo van trijntje...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 jan 2007 21:22 

Volgens mijn perceptie een fantastisch optreden van zowel het Metropole orkest als van Trijntje. Hoewel ook ik het Ballad-gehalte wel wat hoog vond.
Complimenten Erik voor het mooie Bugelwerk! Ook voor je collega's natuurlijk!
Even over Trijntje: Ik deel de mening van Erik.... Ze behoort m.i. tot Neerlands Top!
Goede stem... perfecte timing.... en multi-inzetbaar.

Henry

Smith & Watkins
Bach Strad 72*

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2007 13:54 

Ieder z'n mening, natuurlijk, maar als je Trijntje een slechte zangeres noemt heb je er echt geen verstand van!
:roll:

Het wordt wel weer eens tijd dat ze iets nieuws gaat doen, want de laatste cd's zijn alleen maar oude werken!
"Strange fruit" (ook al met een geweldige Ilja Reingoud!) is in mijn ogen beter dan die Bacharach cd, maar weer geen nummers van haar zelf!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2007 16:27 

cees schreef:
Karel schreef:

Okee, en als je dan in het totaal een slecht zangeres hoort en arrangementen die niet echt lekker klinken (van wie zijn ze eingenlijk, want mendoza kan wel beter (WDR BB met joe zawinul bijv.))
En het is en blijft een trompetforum, dus dat sommigen hier de trompettisten misten (qua beeld en soli) is dan helemaal niet zo gek, toch?

Je bent in de eerste plaats muzikant en daarna pas trompettist. En als je een goede zangeres niet van een slechte kan onderscheiden..... :? Idem voor het Metropoleorkest en arrangementen. Het Metropole-orkest is van wereldklasse en de WDR is een goede big-band waar er wel meer van zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 jan 2007 16:52 

Ik heb de cd van Trijntje met het Metropole ook...en ook die van "Strange Fruit"
Ik vind het leuk dat ze zich heeft los weten te scheuren van Total Touch, al vond ik dat ook heerlijke nummers.
Ik heb altijd respect voor mensen die uitstapjes durven te maken, succesvol of niet, Trijntje krijgt van mij een pluim.
Maar nu mag ze van mij wel weer iets anders doen, meer naar hoe ze begonnen is.
Ben zelf nog steeds fan van de combi Blöf en het Metropole-orkest....

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur