trompet.nl > forum > Toon onderwerp - The Balanced Embouchure
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 16:09

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

The Balanced Embouchure
Het lijkt me niks 25%  25%  [ 4 ]
Ik heb het boek maar vind het niks 0%  0%  [ 0 ]
Ik heb het boek maar kom niet verder 6%  6%  [ 1 ]
Ik heb het boek en vind het wel aardig 25%  25%  [ 4 ]
Ik heb het boek en ga langzaam vooruit 13%  13%  [ 2 ]
Ik heb het boek en ik ga met sprongen vooruit 13%  13%  [ 2 ]
Ik geloof helemaal niks van dit boek. 19%  19%  [ 3 ]
Totaal aantal stemmen : 16
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 17 maart 2005 09:51 

Ik denk dat je het boek prima zelfstandig kunt gebruiken, ALS je idd wel wat verder gevorderd bent.
De tekst en foto's zijn wat mij betreft vrij duidelijk en mocht er nog een vraag over zijn, kun je die altijd ook op internet proberen te laten beantwoorden.

Maar als je zelf begint met spelen, dan lijkt me dat je niet genoeg leert wat betreft adem en aanzet.

Ik lees het boek nu met een achtergrond van 10 jaar les en een heleboel gesurf op internet. Dan ben je vertrouwd met de mogelijkheden die er allemaal zijn.
Ik gebruik het boek in combinatie met ademhalingsoefeningen uit een ander boekje.

Profiel  

Berichttitel: Boek Balanced Embouchure
BerichtGeplaatst: 29 maart 2005 09:14 

Gerrit schreef:
broek76 schreef:
waar kan ik het boek bestellen?

Je kunt het via Larrios (Ko de Rooij) bestellen.

Ik kan dat niet vinden die Larrios.... heb gezocht, maar geen resultaat

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2005 10:27 

dat is een gebruiker van trompet.nl
kijk maar in de gebruikerslijst
dan stuur je hem een bericht, en dan kom je wel verder.. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2005 14:28 

Goede service hoor, had het boek binnen 24 uur....

En het gaat nog steeds prima. Als ik even met die oefeningen bezig ben geweest, merk ik dat ik mijn spieren flink gebruikt heb. Spelen in de hoogte gaat steeds makkelijker.

Om ook nog even op de lucht terug te komen. Ik merk dat verschillende oefeningen eigenlijk alleen goed lukken, als ik ook goed mijn adem in de gaten houd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 maart 2005 14:34 

http://www.trumpetteacher.net/books.html :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 15 jun 2005 10:48 

Leuk, nog een BE-draadje. Had ik nog niet gezien.

Het zal geen verrassing zijn, maar ik vind The Balanced Embouchure (BE) gewoon een heel gedegen boek/methode. Ik ben er meer mee vooruit gekomen dan met welke andere methode ook.

De vraag of het gevaarlijk is om er zelf mee aan de slag te gaan is terecht. Het boek is geschreven als zelfhulpboek. Het is ook één van de weinige boeken die ik als zodanig zou durven kwalificeren, tenminste in het segment van de echte
embouchure-verander-boeken.
Echter, ook met BE kun je natuurlijk je chops naar de bliksem helpen. Er staan in het boek duidelijke aanwijzingen, er staan foto's in, en er zit een CD bij die samen een en ander duidelijk maken. Uiteraard is dat voor sommige mensen niet genoeg. Zo gauw je merkt dat je niet beter maar slechter gaat spelen, wordt het tijd voor advies.
Gelukkig is dat advies er inmiddels in steeds grotere mate. Ikzelf beantwoord alle mailtjes die ik krijg met vragen over de methode, daarnaast geef ik zo nu en dan een privé-les voor mensen die dit echt willen of nodig hebben. Daarnaast staat er op mijn website een uitgebreide FAQ-pagina, waarin een hoop vragen behandeld worden. Dit was de reclame afdeling :). Als dat allemaal nog niet genoeg is, is er ook het onvolprezen forum op de Trumpet Herald, helemaal gewijd aan BE. Daar kun je echt alles vragen, en zitten een paar wijze mannen en vrouwen die heel enthousiast bereid zijn om te helpen, en als ook dat niet is wat je zoekt, kun je zelfs de schrijver zelf, Jeff Smiley, nog emailen. Ook hij schrijft altijd terug.

Ik geef een aantal leerlingen les in dit systeem, en kom inderdaad heus wel tegen dat het helemaal fout wordt geïnterpreteerd. Bij twijfel is het dus goed om de bronnen te checken.

Ikzelf heb het boek helemaal zelf uitgeplozen met de deskundige hulp van Jeff. Ik heb de hele man nog nooit gezien of gesproken, maar kan niet anders zeggen dan dat ik nog nooit zo'n goeie lessen heb gehad!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur