trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Lesboek gezocht
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 16:11

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Lesboek gezocht
BerichtGeplaatst: 02 mei 2020 00:16 
Offline

Geregistreerd: 02 mei 2020 00:08
Berichten: 1
Ik speel al 10 jaar saxofoon, maar het leek mij leuk om trompet te leren spelen. Het is voor alsnog zelfstudie... en ik ben nu 2 weken bezig.

Voor de saxofoon heb ik het boek "Horen, lezen, spelen" gebruikt en ben ik op aanraden van mijn docent op deel II ingestapt.

Nu is mijn vraag: is dit ook een goede methode voor de trompet, en zo ja; zou ik dan deel I of deel II aanschaffen.
Noten lezen is voor mij geen probleem, en de correspondentie met de knoppen gaat ook vlekkeloos. Ik kom zonder moeite bij de middelste C, en kom tot maximaal de E daar direct boven.

(Mijn vader heeft vroeger ook trompet gespeeld, maar is i.v.m. een litteken aan zijn lippen overgestapt op de es-hoorn, dus hij kan mij wel het een en ander uitleggen.)


Share on Facebook Share on Twitter Share on MySpace Share on Delicious
Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Lesboek gezocht
BerichtGeplaatst: 02 mei 2020 14:32 
Offline

Geregistreerd: 19 sep 2001 15:49
Berichten: 922
Woonplaats: vl.brabant - belgium
Kies voor een trompetmethode die al generaties van koperblazers heeft geholpen : Arban. Doorgaans 3 delen maar ook verkrijgbaar in één enkel volume (vb. uitgave Hofmeister). Arban blijft jarenlang je maatje !

Voor een relatief prijsje te bekomen :
https://www.thomann.de/nl/hofmeister_ve ... Im5sIn0%3D