Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
weesp
|
Berichttitel: Gerrit de Weerd Geplaatst: 06 nov 2005 01:34 |
|
|
|
Ik wil even reageren op alle reacties die ik heb gelezen over de persoon GdW. Ik kan mij goed voorstellen dat men niet gecharmeerd is van GdW. Ik zelf heb 8 jaar (met veel plezier) les gehad van GdW. Ik heb enorm veel geleerd van hem en heb veel van mijn muzikale vaardigheden aan hem te danken. In het afgelopen jaar ben ik ook de (persoonlijke) keerzijde van GdW leren kennen. Dit heb ik tot velen van jullie gewoon kunnen negeren. Ik speel nu voor mij 6e seizoen voor de Amsterdamse Tramharmonie waar GdW als dirigent voor staat. Ik weet niet of iemand van jullie het weet, maar sinds zijn komst is dit orkest verandert van een redelijk orkestje naar een orkest dat in de hoogste afdeling speelt en tevens in deze afdeling de afgelopen 2 concoursen de 1e plaats met lof der jury heeft gehaald (aankomende 19 november vind weer een concours plaats waar we aan meedoen.). Ik ben van mening dat de mensen die bij een orkest hebben gespeeld waar GdW voor stond, niet weten waar ze aan begonnen. Zo lang je je partijtjes kent zo ongeveer een maand voor een orkest is er niks aan de hand. En een basisregel bij GdW is dat je zijn kritiek niet persoonlijk moet aantrekken, de mensen die dat wel doen zijn dus erg snel geïntimideerd door GdW, wat ik me dus goed kan voorstellen. Maar nogmaals, ik ken GdW nu ruim 9,5 jaar en ik geef toe, het is niet de makkelijkste persoon, maar als je hem beter kent kom je niet met zulke f*king zielige reacties als "laten we een MEET organiseren en hem dan gaan stenigen". Diegene die dat heeft durfen zeggen mag mij een mailtje sturen en die nodig ik dan persoonlijk uit om op een woensdagavond deze woorden tegen GdW uit te spreken. Ik ben benieuwd naar de reacties....
Thijs (1e klarinettist bij de amsterdamse Tramharmonie)
Laatst bijgewerkt door weesp op 06 nov 2005 17:57, in totaal 2 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
chaseaddict
|
Berichttitel: Re: Gerrit de Weerd Geplaatst: 06 nov 2005 11:09 |
|
Geregistreerd: 12 maart 2002 13:12 Berichten: 636 Woonplaats: Nijmegen
|
weesp schreef: Ik wil even reageren op alle reacties die ik heb gelezen over de persoon GdW. Ik kan mij goed voorstellen dat men niet gecharmeerd is van GdW. Ik zelf heb 8 jaar (met veel plezier) les gehad van GdW. Ik heb enorm veel geleerd van hem en heb veel van mijn muzikale vaardigheden aan hem te danken. In het afgelopen jaar ben ik ook de (persoonlijke) keerzijde van GdW leren kennen. Dit heb ik tot velen van jullie gewoon kunnen negeren. Ik speel nu voor mij 6e seizoen voor de Amsterdamse Tramharmonie waar GdW als dirigent voor staat. Ik weet niet of iemand van jullie het weet, maar sinds zijn komst is dit orkest verandert van een redelijk orkestje naar een orkest dat in de hoogste afdeling speelt en tevens in deze afdeling de afgelopen 2 concoursen de 1e plaats met lof der jury heeft gehaald (aankomende 19 november vind weer een concours plaats waar we aan meedoen.). Ik ben van mening dat de mensen die bij een orkest hebben gespeeld waar GdW voor stond, niet weten waar ze aan begonnen. Zo lang je je partijtjes kent zo ongeveer een maand voor een orkest is er niks aan de hand. En een basisregel bij GdW is dat je zijn kritiek niet persoonlijk moet aantrekken, de mensen die dat wel doen zijn dus erg snel geïntimideerd door GdW, wat ik me dus goed kan voorstellen. Maar nogmaals, ik ken GdW nu ruim 9,5 jaar en ik geef toe, het is niet de makkelijkste persoon, maar als je hem beter kent kom je niet met zulke f*king zielige reacties als "laten we een MEET organiseren en hem dan gaan stenigen". Diegene die dat heeft durfen zeggen mag mij een mailtje sturen en die nodig ik dan persoonlijk uit om op een woensdagavond deze woorden tegen GdW uit te spreken. Ik ben benieuwd naar de reacties....
Thijs (1e klarinettist bij de amsterdamse Tramharmonie)
Ik ken GdW niet, maar het is duidelijk dat de meningen hierover verschillen op het forum.
Je hebt helemaal gelijk wanneer je zegt dat de opmerkingen over het stenigenen te ver gaan, maar als je verder hebt gelezen, heb je ook kunnen zien dat iedereen die bij die opmerking betrokken was, daarna zijn(haar) excuses hiervoor heeft aangeboden. Daarmee is die kous af lijkt me.
Marcel
Laatst bijgewerkt door chaseaddict op 10 mei 2006 09:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
nielsmarchal
|
Berichttitel: Geplaatst: 06 nov 2005 12:39 |
|
Geregistreerd: 23 okt 2002 14:54 Berichten: 328 Woonplaats: Heerhugowaard
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Jan H
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 jan 2006 15:53 |
|
Geregistreerd: 31 mei 2005 05:36 Berichten: 321 Woonplaats: Achel, Limburg (B)
|
Ik ben op zoek naar een e-mailadres voor trompettist en dirigent Joop Nijholt, en dit leek mij wel een geschikte thread om deze vraag te stellen...  Ik heb zijn naam hier nog niet horen vallen, maar hij dirigeert toch een aantal leuke orkesten, dus misschien is er wel iemand op dit forum die hem kent?
Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt! Stuur maar een pm'etje of een e-mail!
p.s.: nog een paar dirgenten die ik play-insgewijze heb mogen ervaren en die ik nog niet vermeld had in mijn vorige post in deze thread:
Steven Wiché
Kevin Houben
Peter Cools
Frank Bonen
George Moreau
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
car
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 jan 2006 16:34 |
|
|
|
ééntje ga ik julie niet onthouden, Theo Hoeben, man man, dat was gillen, die kon echt niets. Nu maar niet te hopen dat hij...
die ben ik onlangs tegen gekomen. Hij vroeg of ik niet eens mee kon spelen. Ik ben er niet op in gegaan. Maar wat is er mis met die kerel?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Jan H
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 jan 2006 16:39 |
|
Geregistreerd: 31 mei 2005 05:36 Berichten: 321 Woonplaats: Achel, Limburg (B)
|
Jan H schreef: Ik ben op zoek naar een e-mailadres voor trompettist en dirigent Joop Nijholt, en dit leek mij wel een geschikte thread om deze vraag te stellen...  Ik heb zijn naam hier nog niet horen vallen, maar hij dirigeert toch een aantal leuke orkesten, dus misschien is er wel iemand op dit forum die hem kent? Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt! Stuur maar een pm'etje of een e-mail!
Ik heb al een adres gevonden! Toch bedankt!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
symphonic-fan
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 jan 2006 16:45 |
|
Geregistreerd: 20 nov 2004 14:15 Berichten: 191 Woonplaats: Aan de toog
|
car schreef: ééntje ga ik julie niet onthouden, Theo Hoeben, man man, dat was gillen, die kon echt niets. Nu maar niet te hopen dat hij...
die ben ik onlangs tegen gekomen. Hij vroeg of ik niet eens mee kon spelen. Ik ben er niet op in gegaan. Maar wat is er mis met die kerel?
Ken die man en die denkt nog dat hij ook nog goed is. Heb een paar keer onder hem gespeeld, tja, daar kunt ge verhalen over vertellen.
Op concours zat hij zelfs twee keren er volledig langs en dan nog willen ontkennen.
Echte goeie dirigenten zijn een zeldzaamheid.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
camel
|
Berichttitel: Geplaatst: 22 jan 2006 16:55 |
|
|
symphonic-fan schreef: car schreef: ééntje ga ik julie niet onthouden, Theo Hoeben, man man, dat was gillen, die kon echt niets. Nu maar niet te hopen dat hij...
die ben ik onlangs tegen gekomen. Hij vroeg of ik niet eens mee kon spelen. Ik ben er niet op in gegaan. Maar wat is er mis met die kerel? Ken die man en die denkt nog dat hij ook nog goed is. Heb een paar keer onder hem gespeeld, tja, daar kunt ge verhalen over vertellen. Op concours zat hij zelfs twee keren er volledig langs en dan nog willen ontkennen. Echte goeie dirigenten zijn een zeldzaamheid.
toch is dat een vervelende opmerking.
Het is wel erg gemakkelijk om een dirigent af te kraken. Want jullie hebben die verantwoordelijkheden toch lekker niet
Goede dirigenten zijn zeker geen zeldzaamheid, zeker in de hafa wereld is het niet erg moeilijk een goede te vinden, zeker in Nederland en Belgie niet. Ik zie hier veel mensen posten die om het hardst blaten hoe slecht het is, maar ik zou heel graag eens met die mensen willen spelen, om te zien of zij als speler het wel verdienen om onder grotere mensen te spelen zoals Fried Dobbelstein, Ivan Meylemans en dat soort gasten.
om een mooie zin te citeren die ooit eens door een heel verstandig mens hier werd gepost: de beste stuurlui staan niet meer aan wal, ze schijven op dit forum
_________________ Nieuwe link naar een niet zo nieuwe blog. Maar toch. http://marnixblogt.blogspot.com/
|
|
| Omhoog |
|
 |