trompet.nl > forum > Toon onderwerp - brassband de hoekpunten??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 11:56

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 15:02 

Citaat:
Klopt, je kunt een brassband in elkaar zetten van allemaal topmusici, maar als het niet samen mengt en als het niet op elkaar is ingespeelt...

bwa, ik weet het niet hoor.
Al eens van de Brass Band of Battle Creek gehoord? Zo vaak komen die niet bijeen, en toch klinkt het best wel goed! Natuurlijk, als diezelfde muzikanten twee keer per week zouden samen repeteren, zou het nog veeeel beter kunnen zijn...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 16:51 

Jan H schreef:
Citaat:
Klopt, je kunt een brassband in elkaar zetten van allemaal topmusici, maar als het niet samen mengt en als het niet op elkaar is ingespeelt...

bwa, ik weet het niet hoor.
Al eens van de Brass Band of Battle Creek gehoord? Zo vaak komen die niet bijeen, en toch klinkt het best wel goed! Natuurlijk, als diezelfde muzikanten twee keer per week zouden samen repeteren, zou het nog veeeel beter kunnen zijn...

Zeker, en ben dat ook met je eens over die band. Maar je zegt zelf ook al, als ze elke week samen zouden zijn, zou het net wat beter zijn ;)
Maar als 'project=orkest' kun je fantastisch samenspelen, zolang je allemaal maar even fanatiek bent als brassband-liefhebber. Ik voorzie voor Brassband de Hoekpunten ook zo iets. Van wat ik gehoord heb zijn het al mensen die elkaar via de muziek kennen, en als het allemaal fanatiekelingen zijn onder goede leiding... dan komen daar moeie dingen van. Dat bedoel ik met ''De koppies dezelfde kant op''

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 17:20 

oow, ben erg benieuwd. in welke catogorie zou deze brassband ingedeeld moeten worden? spelen ze serieus als een engelse brassband of spelen ze knetter hard?
Heeft deze band ook een website?[/img]

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 aug 2006 17:22 

wat een discussie heb ik losgemaakt hier zeg.. Ik ben blij dat er wat mensen mij dingen over de brassband kunnen vertellen. Ik ben erg benieuwd en hou me op de hoogte via dit forum he!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 28 aug 2006 23:16 

Is er inmiddels al meer bekend over brassband de hoekpunten? Wat is de thuisbasis van dit orkest eigenlijk en wie is de dirigent?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2006 12:46 

Ik heb een paar weken geleden toevallig met David Thornton (principal euphonium Black Dyke) gesproken (hij was gastsolist bij het NJFO, waar ik trouwens 1e trombone speel) en hij had het er ook al over. De geruchten over die nieuw te vormen brassband hebben dus ook voet aan wal in Engeland gezet. Als echte brassband liefhebber (naast fanfare liefhebber) lijkt het me trouwens een eer en misschien wel een droom om voor een dergelijke band geselecteerd te worden. David zei dat het een kwestie is van hard werken en een beetje geluk hebben. Overigens, Brassband De Hoekpunten vind ik best een leuke naam. Wie verzint nou zoiets? Nog een vraag voor de mensen van het forum: zijn er al namen of geruchten over namen van spelers bekend? Suggestie: Jiri van der Kaay (heeft een prachtig vibrato, een goede podiumuitstraling en is een prima jongen om mee te werken). Hopelijk later meer nieuws.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2006 13:16 

Jiri is idd een leuk idee, ik heb slechts 1 naam gehoord, dat was tevens mijn bron: thomas piet!
Ik hoorde dat hij geselecteerd was voor 3e cornet en dat de rest nog veel beter is dan hem!!! echt, deze brassband is echt geweldig, als dit ooit van de grond komt wordt heel de waldbrass eruit geblazen!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 29 aug 2006 13:19 

Wel gaaf voor Thomas, hij komt zo lekker het wereldje in!

@marty P: David Thornton wist er ook van???? das dan wel spectaculair 8)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur