trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Plan omroeporkesten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 16 jun 2024 06:24

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2004 22:25 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jul 2004 13:35
Berichten: 1037
Woonplaats: Hilversum
Karel schreef:
Hou nu op! Is dit een forum voor trompettisten of politici! Of ga naar de lounge/ chill of whatever room........ :evil:

Zo, nu eerst even een CD van Chet Baker.....................


karel de discussie tussen marnix en callichioadict gaat nog steeds over het plan wat te doen met de omroeporkesten. ze gaan er alleen heel ver in. laat ze lekker gaan.

en nu weer helemaal terug naar het onderwerp

_________________
-------------------------------------------------------------------
bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2004 22:58 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5023
trompet-smurf schreef:
Karel schreef:
Hou nu op! Is dit een forum voor trompettisten of politici! Of ga naar de lounge/ chill of whatever room........ :evil:

Zo, nu eerst even een CD van Chet Baker.....................


karel de discussie tussen marnix en callichioadict gaat nog steeds over het plan wat te doen met de omroeporkesten. ze gaan er alleen heel ver in. laat ze lekker gaan.

en nu weer helemaal terug naar het onderwerp


volgens mij, ben ik niet de enige die er lol in heeft :wink:

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 21 nov 2004 23:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 jul 2004 13:35
Berichten: 1037
Woonplaats: Hilversum
tralalalalalala ik zeg niks :wink: :P

_________________
-------------------------------------------------------------------
bij voetbal gaat het om de winst, bij muziek om gelijkspel


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 10:24 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 06 okt 2004 21:50
Berichten: 106
Woonplaats: Haarlem
marnix schreef:
Uiteraard hebben orkesten wel wat sponsoring, maar ook een sponsor kan niet dermate veel betalen.


Is het vloeken in de kerk om Andre Rieu hierbij te betrekken ? :roll: Een ongesponsord orkest wat klassiek (ahem, kuch, hoestbui) doet, alleen nauwelijks in Nederland zelf. :D

_________________
He he, zwaai eens terug !!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 10:47 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5023
pieper schreef:
marnix schreef:
Uiteraard hebben orkesten wel wat sponsoring, maar ook een sponsor kan niet dermate veel betalen.


Is het vloeken in de kerk om Andre Rieu hierbij te betrekken ? :roll: Een ongesponsord orkest wat klassiek (ahem, kuch, hoestbui) doet, alleen nauwelijks in Nederland zelf. :D


Andre Rieu is vreselijk commercieel, en is in feite een eigen bedrijf. Bovendien veel kleiner als een regulier orkest.
In dat rijtje zou je het aso ook kunnen noemen, maar die betalen dan weer veel minder.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 13:26 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
marnix schreef:
er is maar een ding waar ik op in wil gaan, de rest van je lap tekst was waardeloos.

een orkest van zeg 100 man, daar haal je de zaalhuur niet uit, de dirigent en de salarissen niet uit. Dan zouden toegangskaartjes onbetaalbaar worden, snap je??

Uiteraard hebben orkesten wel wat sponsoring, maar ook een sponsor kan niet dermate veel betalen.

Het enige professionele orkest dat het doet van sponsoring is het ASO in Amsterdam, en ik kan je vertellen, dat verdient niet genoeg om van rond te komen.



Het rare is dat kaartjes voor een musicalvoorstelling met 20 tot 25 man in de bak, 30 man op toneel een grote groep mensen achter het toneel en de kosten van zo'n hele productie ( en die bedragen miljoenen) wel betaald worden door de bezoeker en dat de producent daar ook nog eens een heel erg goed belegde snee brood aan overhoud.
Natuurlijk is het appels met peren vergelijken maar misschien kan er binnen de klassieke muziek wel eens iets commercieeler worden gedacht. Het gemak van eten uit de staatsruif maakt mensen natuurlijk ook niet echt creatief en echt hongerig om iets te gaan zoeken van sponsoring, je gooit zo immers ook wel je eigen glazen in ( dan kun je dus namelijk best met wat minder geld toe , en dat wordt niet graag toegegeven) Het heeft nu vooral iets elitairs en "van ons soort mensen" en volgens mij vinden mensen in de klassieke muziek dat ook wel best en dat stoot een hele grote groep mensen af of sluit ze anderen uit. Dat neemt niet weg dat ik vind dat er nog steeds geld moet naar cultuur en nog steeds vind dat als het beter gaat met de BV Nederland er ook weer meer geld moet komen voor de orkesten.

Opmerkingen dat het gaat om weinig geld en dat het dan toch moet kunnen om niet aan de orkesten te komen vindt ik niet realistisch. Als elke belangengroep/beroepsgroep zo denkt en dat bij de regering voor elkaar krijgt gebeurd er niets en kunnen onze kinderen de rekening betalen van ons wanbeleid.

Dat Marnix nu doet voorkomen dat we een discussie zouden hebben ben ik overigens niet met hem eens. Hij vindt namelijk dat wanneer je in een boerenkapel speelt je eigenlijk geen recht van spreken hebt. "Wie ben ik namelijk helemaal om ergens een mening over te hebben". De vraag doet zich dan natuurlijk wel voor is wie er dan wel een mening mag hebben over dit onderwerp wat afwijkt van dat van Marnix. ( wat anderen , die zijn mening wel ondersteunen doen vraagt hij niet, in dat geval doet het er kennelijk niet toe!) Hij gaat niet in op argumenten maar wuift ze weg als waardeloos ( wat er dan waardeloos aan is weet ik niet, want dat zegt hij niet) of komt er gewoon niet meer op terug. Kortom met Marnix is discusieren erg lastig. Dat neemt niet weg dat deze discussie in zijn algemeneenheid hier volgens mij prima kan. Het gaat over muziek, over orkesten en dus zijdelings ook over de trompet en ik zie niet in dat die hier niet gevoerd zou mogen worden. En wil je het niet lezen dan hoeft dat natuurlijk niet, niemand die je dwingt!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 17:22 
Offline

Geregistreerd: 16 sep 2004 15:32
Berichten: 94
Woonplaats: Stadskanaal
De eerste alinea is echt appels met peren vergelijken ja. Tegenwoordig komt het trouwens nog maar bijzonder weinig voor dat er een "orkestje" in de bak zit met een musical. Musici die musicals doen krijgen trouwens ook verre van goed betaald! Iedere week 6/7 voorstellingen levert inderdaad meer geld op, iets dat met opera en ballet niet kan, door de belasting (en kans op overbelasting) van solisten, dansers etc.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 17:47 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Ik heb echt een onwijs leuk feestweekend achter de rug!
Lekker twee dagen lang alleen maar muziek maken!
Geen gezeur, gewoon lol met elkaar en (zeker voor amateurs) zeer professioneel een spetterende show neerzetten! :lol: :lol: :lol:
Dan is het toch wel fijn om te weten dat er hier niets veranderd is en dat Marnix en Rene elkaar nog steeds in de haren vliegen!
Het maakt niet uit over welk onderwerp het gaat: JULLIE WORDEN HET TOCH NOOIT EENS!!! :idea:


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.