trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Harmonie orkesten - Wat zijn zo'n beetje de beste Harmonie
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 16:44

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 18:40 

Ja zeker wel! Maar het kan niet tippen aan origineel. Ik heb bijvoorbeeld die Mahler I jaren geleden met het NJHO gespeeld, maar ik hoor en speel liever het origineel. Originele composities voor harmonie/fanfare orkest op dat niveau vind ik veel leuker om met harmonie/fanfare orkest te spelen. Een mooi stuk van Gotkovsky, Comitas, Vliex, Horowitz, Reed enz. Goeie originele muziek voor harmonie-orkest waar bij mij het water in de mond loopt.<br>Ik begrijp best dat je, als je alleen maar in een harmonie speelt, dat symfonische repertoire wilt spelen. Je krijgt waarschijnlijk niet snel nog een kans om zo'n stuk te spelen, ook al is het een arrangement.<br>Wat mij meestal tegenvalt is de "mindere" arrangeerder, die het stuk geen recht kan doen. Zo speelde ik van de week een bewerking van de Bach toccata en fuga. Een fantastisch stukje muziek, Bach is geweldig, maar het is zo slecht gearrangeerd dat ik blij ben als ik het stuk van de lessenaar kan halen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 20:52 

Ik heb eens deel 4 uit Mahler 5 gehoord met fanfare-orkest.....<br>BRAAAAAAAAAAAAAAK...hoe haal je het in je hersens om dit te arrangeren!!???<br>

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 21:09 

Of de Vuurvogel van Stravinsky voor fanfare...sorry, maar zulke dingen kunnen gewoon niet!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 10 apr 2002 21:59 

Ik vind het ook leuker om te spelen met diegenen die je het hele jaar door ziet op de repetitie`s! Voor ons concert morgen hebben wij een beroep moeten doen op extra trombonisten omdat de ene die we normaal hebben, er niet bij kan zijn. <p>Dus......trombonisten gezocht voor elke! donderdag avond op de veluwe<p>Edited by: Hilda

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 11:07 

Een oerwoud aan klarinetten of bugels kunnen nou eenmaal een hele hoop dingen niet wat een strijkorkest wel kan. Dus dan moet er weer een synth of weet ik veel bij en nog zo'n instrument en ga zo maar door. Nee, niet echt super. Maar goed, ik ben dan ook in de positie dat ik symfonisch repertoire bijna wekelijks speel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 11:53 

Vorige week heb ik nog de Sacre van Stravinsky gespeeld. Dit was op de jaarlijkse braderie. Het publiek was dolenthousiast!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 11 apr 2002 11:56 

Dit concert speelden we met onze boerenkapel "de knolle oet Grolle"

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 91 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur