marnix schreef:
Dehaanmuziek schreef:
Ik heb echt een onwijs leuk feestweekend achter de rug!
Lekker twee dagen lang alleen maar muziek maken!
Geen gezeur, gewoon lol met elkaar en (zeker voor amateurs) zeer professioneel een spetterende show neerzetten!
Dan is het toch wel fijn om te weten dat er hier niets veranderd is en dat Marnix en Rene elkaar nog steeds in de haren vliegen!
Het maakt niet uit over welk onderwerp het gaat: JULLIE WORDEN HET TOCH NOOIT EENS!!!
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Ik heb ook een beestachtig leuk weekend gehad, heerlijk operette begeleid in Oostzaan.
En ook een spetterende show weergegeven, met acteurs en zangers die als amateurs op heel behoorlijk niveau presteerden......
maar eea heeft met amateurs niet zo gek veel te maken geloof ik.
@ rene: geef jij dan eens een goede mogelijkheid en oplossing voor de radio orkesten.
hoe zouden die van sponsoring moeten rondkomen. Nogmaals ik ken slechts een orkest die dat doet, en die betalen de musici zo slecht, dat het eerder een leuk zakcentje is dan dat je ervan kan rondkomen, dus als jij het allemaal zo goed weet, hoor ik graag de oplossing van je.....
Denk eens aan het verbinden ( als orkest) van merknamen aan je orkest.
Neem Yamaha ( puur even als voorbeeld) , maakt overall een goed product en is wellicht geintreseerd om naast het beschikbaar stellen van de topline aan instrumenten ook financieel te sponsoren.
Dat doen ze namelijk ook met individuele instrumentalisten ( zelfs leden van orkesten , neem een Frits Damrow) dus wellicht geldt dat ook voor een orkest of een sectie van een orkest. Je kunt hierbij denken aan de slagwerksectie en hun instrumenten. Binnen de top amateurwereld ( show en marching en drum en bugle corpsen ) is het redelijk normaal dat er sponsorcontracten zijn met leveranciers, waarom kan dat aan de profkant niet?
Dat heeft absoluut meer uitstraling voor een sponsor en dus ligt daar een kans.
Je kunt concerten geven voor die sponsoren, kunt reclame voor hun producten maken in bondsbladen etc, etc.
Ik denk dus niet aan shirtsponsoring en ook niet aan grote naamsvermelding tijdens concerten maar meer in hierboven omschreven en binnen de klassieke muziek nog niet ontgonnen zaken.
Sporters worden ook zowel individueel als ook als club gesponsort dus waarom muzikanten alleen als individu?
Als ik lees dat de trompetsectie van het KCO op merk x speelt dan vraag ik me af of het KCO als organisatie daar dan ook wijzer van is geworden of alleen de spelende leden en hoe ze dat met andere secties doen? Ook vraag ik me af of er profesioneel naar dat soort contracten wordt gekeken of dat men blij moet zijn met elk jaar een nieuw instrument. Zeker waar muzikanten in loondienst of onder een bepaald contract staan van orkesten is dit echt een mogelijkheid.