trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Plan omroeporkesten
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 16 jun 2024 09:18

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 19:28 
Offline

Geregistreerd: 01 jul 2004 22:18
Berichten: 1160
Woonplaats: De Zeeuwse kust
ZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz..................................(geeuw).


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 22 nov 2004 23:00 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5023
Dehaanmuziek schreef:
Ik heb echt een onwijs leuk feestweekend achter de rug!
Lekker twee dagen lang alleen maar muziek maken!
Geen gezeur, gewoon lol met elkaar en (zeker voor amateurs) zeer professioneel een spetterende show neerzetten! :lol: :lol: :lol:
Dan is het toch wel fijn om te weten dat er hier niets veranderd is en dat Marnix en Rene elkaar nog steeds in de haren vliegen!
Het maakt niet uit over welk onderwerp het gaat: JULLIE WORDEN HET TOCH NOOIT EENS!!! :idea:


Ik heb ook een beestachtig leuk weekend gehad, heerlijk operette begeleid in Oostzaan.
En ook een spetterende show weergegeven, met acteurs en zangers die als amateurs op heel behoorlijk niveau presteerden......

maar eea heeft met amateurs niet zo gek veel te maken geloof ik.

@ rene: geef jij dan eens een goede mogelijkheid en oplossing voor de radio orkesten.
hoe zouden die van sponsoring moeten rondkomen. Nogmaals ik ken slechts een orkest die dat doet, en die betalen de musici zo slecht, dat het eerder een leuk zakcentje is dan dat je ervan kan rondkomen, dus als jij het allemaal zo goed weet, hoor ik graag de oplossing van je.....

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2004 17:26 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
marnix schreef:
Dehaanmuziek schreef:
Ik heb echt een onwijs leuk feestweekend achter de rug!
Lekker twee dagen lang alleen maar muziek maken!
Geen gezeur, gewoon lol met elkaar en (zeker voor amateurs) zeer professioneel een spetterende show neerzetten! :lol: :lol: :lol:
Dan is het toch wel fijn om te weten dat er hier niets veranderd is en dat Marnix en Rene elkaar nog steeds in de haren vliegen!
Het maakt niet uit over welk onderwerp het gaat: JULLIE WORDEN HET TOCH NOOIT EENS!!! :idea:


Ik heb ook een beestachtig leuk weekend gehad, heerlijk operette begeleid in Oostzaan.
En ook een spetterende show weergegeven, met acteurs en zangers die als amateurs op heel behoorlijk niveau presteerden......

maar eea heeft met amateurs niet zo gek veel te maken geloof ik.

@ rene: geef jij dan eens een goede mogelijkheid en oplossing voor de radio orkesten.
hoe zouden die van sponsoring moeten rondkomen. Nogmaals ik ken slechts een orkest die dat doet, en die betalen de musici zo slecht, dat het eerder een leuk zakcentje is dan dat je ervan kan rondkomen, dus als jij het allemaal zo goed weet, hoor ik graag de oplossing van je.....



Denk eens aan het verbinden ( als orkest) van merknamen aan je orkest.
Neem Yamaha ( puur even als voorbeeld) , maakt overall een goed product en is wellicht geintreseerd om naast het beschikbaar stellen van de topline aan instrumenten ook financieel te sponsoren.
Dat doen ze namelijk ook met individuele instrumentalisten ( zelfs leden van orkesten , neem een Frits Damrow) dus wellicht geldt dat ook voor een orkest of een sectie van een orkest. Je kunt hierbij denken aan de slagwerksectie en hun instrumenten. Binnen de top amateurwereld ( show en marching en drum en bugle corpsen ) is het redelijk normaal dat er sponsorcontracten zijn met leveranciers, waarom kan dat aan de profkant niet?
Dat heeft absoluut meer uitstraling voor een sponsor en dus ligt daar een kans.
Je kunt concerten geven voor die sponsoren, kunt reclame voor hun producten maken in bondsbladen etc, etc.

Ik denk dus niet aan shirtsponsoring en ook niet aan grote naamsvermelding tijdens concerten maar meer in hierboven omschreven en binnen de klassieke muziek nog niet ontgonnen zaken.

Sporters worden ook zowel individueel als ook als club gesponsort dus waarom muzikanten alleen als individu?
Als ik lees dat de trompetsectie van het KCO op merk x speelt dan vraag ik me af of het KCO als organisatie daar dan ook wijzer van is geworden of alleen de spelende leden en hoe ze dat met andere secties doen? Ook vraag ik me af of er profesioneel naar dat soort contracten wordt gekeken of dat men blij moet zijn met elk jaar een nieuw instrument. Zeker waar muzikanten in loondienst of onder een bepaald contract staan van orkesten is dit echt een mogelijkheid.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2004 17:48 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
ik denk dat als dit rendabel was geweest voor sponsoren ze dit wellicht al lang zouden gedaan hebben, en niet zouden wachten tot een of ander orkest om sponsering komt vragen.

als de sponsor een orkest moet voorzien van instrumenten zijn dat snel een hele hoop instrumenten. dan kunnen ze beter enkele klinkende namen sponseren, zelf hun advertentie in het boekje laten plaatsen en zelf hier en daar een activiteit of concert sponseren. dat geeft ook meer mogelijkheden kwa aangiften van belastingen en zo....
het is voor een sponsor veel voordeliger als ie op het eind van het jaar bv 20 kleinere contracten/facturen kan voorleggen dan 1 grote .

als ze dan bv jaarlijks 20 instrumenten weggeven dan kunnen ze die beter aan twintig topmuzikanten weggeven, die nog eens in buitenland of als solist optreden, dan gewoon 1orkest te voorzien van instrumenten. dat ene orkest geeft dan mss 20 concerten(die al veel is) terwijl hun 20 individuen samen veel meer dan 20 concerten verzorgen in veel meer landen.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2004 19:58 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Callichioadict schreef:
Binnen de top amateurwereld ( show en marching en drum en bugle corpsen ) is het redelijk normaal dat er sponsorcontracten zijn met leveranciers, waarom kan dat aan de profkant niet?

Omdat het hier over veel en veel grotere bedragen gaat! Bij amateur orkesten hoeven alleen de instrumenten te worden betaald en bij beroepsorkesten ook nog eens alle muzikanten!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2004 21:25 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
Dehaanmuziek schreef:
Callichioadict schreef:
Binnen de top amateurwereld ( show en marching en drum en bugle corpsen ) is het redelijk normaal dat er sponsorcontracten zijn met leveranciers, waarom kan dat aan de profkant niet?

Omdat het hier over veel en veel grotere bedragen gaat! Bij amateur orkesten hoeven alleen de instrumenten te worden betaald en bij beroepsorkesten ook nog eens alle muzikanten!



Ik heb het hier zeker niet over compleet betalen van de kosten van het orkest ( dat gebeurt in de sport natuurlijk ook niet) maar wel over het binnenhalen van een bepaald bedrag.
En volgens mij is dan elk redelijk bedrag meegenomen.
Ik zie ook niet 1 leverancier alle instrumenten van het orkest leveren maar denk aan een trompetmerk dat zich bindt aan de trompetsectie van orkest A.
Slagwerkmerk B dat zich bindt aan de slagwerksectie etc etc.

Ik denk dat wanneer je daar beleid van maakt, je daarin investeert en sponsoren ook echt naamsbekendheid kunt geven men best bereid is daarin mee te gaan.
Ook op deze site wordt vaak gevraagt wat er door de grote jongens wordt gespeeld, en al vaker is dan het antwoord dat men als sectie kiest voor een bepaald merk. Dat merk heeft dan dus toch wel de uitstraling van een topmerk en dat kan voor een merk heel goed uitpakken.

Waarom zou je het niet proberen, wat is er tegen om in ieder geval de proef op de som niet te nemen?


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2004 21:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 feb 2004 14:48
Berichten: 865
Woonplaats: belgie, hooglede (nabij brugge)
Citaat:
sponsoren ook echt naamsbekendheid kunt geven men best bereid is daarin mee te gaan.


welke naambekendheid hoeven bv yamaha, schilke, bach, ea nog meer? ze verkopen al trompetten met hopen. en ik weet niet of je je sectie ervan kunt overtuigen op andere toeters te spelen. sponsoring is leuk, maar het moeten nog steeds kwaliteitsinstrumenten zijn.... en voor zover ik weet zijn alle kwaliteitsmerken al wereldwijd bekend. (behalve dan van laar en dergelijke kwaliteitsinstrumenten, maar die zul je denk ik niet strikken)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 nov 2004 23:15 
Offline

Geregistreerd: 15 maart 2004 17:56
Berichten: 183
Woonplaats: Voorhout
Wat is er tegen om het te proberen?
Waarom zou men wel individuele trompettisten, die ook in orkesten spelen ( en geef nogmaals Frits Damrow als voorbeeld en die is volgens mij toch echt in loondienst bij het KCO) willen contracteren maar geen complete sectie?
Je zou je als merk kunnen onderscheiden door je publiciteit in die zin aan te passen.


En volgens mij zijn er merken genoeg die kwaliteitstrompetten maken en zitten daar de grote jongens maar ook de kleine ateliers tussen. En natuurlijk kun je dan ook denken aan de trombone sectie, klarinetten, fluiten, hoorns, bassen en slagwerk etc etc.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.