trompet.nl > forum > Toon onderwerp - brassband de hoekpunten??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 13:35

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 sep 2006 17:14 

Ik heb het idee dat er door enkelingen op dit forum erg lacherig wordt gedaan over de nieuw op te richten brassband. Zoals ik al zei ben ik hier ook voor benaderd (op 2e hoorn... :cry: )en is het een geweldig initiatief.

Ik hoop dat de posts die mensen maken serieus bedoelt zijn, en ik hoop dat er snel iemand is die vertelt dat hij bij deze band hoort, en ons er meer over kan vertellen.

groeten gerbio.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 sep 2006 17:20 

Ben dat wel met Gerbio eens.. er word helaas niet echt met veel respect over deze brassband gesproken. Als je grapjes wil maken, ga je maar een kansloos topic openen in het offtopic gedeelte hier.

Ik heb die 2e althoorn plek nog niet afgewezen. Heb er lang over na gedacht, en besloten dat ik auditie ga doen voor 2e hoorn, nu jij dat niet doet Gerbio. Toch een begin, niet? Zolang mijn naam straks tussen alle topmusici kan staan ben ik tevreden. Ik wil desnoods ook wel demper-erindoe-assistent worden van muzikanten van deze geweldigde band.

Ik zal kijken of ik nog wat veldwerk kan verrichten om meer te weten te komen over de brassband met al die enorme hoekpunten, wiens namen nog groot geheim zijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 sep 2006 17:26 

Je zou haast zeggen dat het NJFO op tour is geweest :twisted:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 01 sep 2006 18:34 
Moderator

daag me nou niet uit 8) :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2006 12:05 

he gerbio,

Over hoorns gesproken, wel jammer dat pimmetje bij jullie stopt!
Een gemis voor brassband Nederland, denk dat het 1 v.d. beste solo horns, zo niet de beste is die in NL rond loopt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2006 12:24 

Pieterbastrombone heeft gelijk als hij zegt dat er niet met voldoende respect over de nieuw op te richten Brassband De Hoekpunten wordt gesproken. Ook werd later nog gesuggereerd dat het oprichten van deze band en het wereldkundig maken (voor zover mogelijk) daarvan een lacherig initiatief was van een stel NJFO-ers die op toernee zijn geweest. Ik wil daarom de sceptici onder de mensen van het forum op het hart drukken dat er wel degelijk in de wandelgangen wordt gesproken over deze nieuwe topbrassband (hopelijk heb ik Gerbio hiermee gerustgesteld). Ik heb zelfs ook vernomen dat er al fanfare-orkesten zijn die begin 2007 Brassband De Hoekpunten willen uitnodigen voor hun nieuwjaarsconcert (als uitsmijter na de pauze) en zodoende de grote primeur naar hun dorp willen halen: het eerste concert van Brassband De Hoekpunten. Ik kan niet verklappen om welke fanfare-orkesten het gaat, want de interesse van hun kant is nog niet concreet, er zijn slechts nog wat vage contacten. Wie weet wordt vervolgd...

p.s. Ik heb de laatste tijd een aantal vervelende priveberichten ontvangen van boze Friezen die mij op slinkse wijze het forum uit willen pesten. Ze kwamen met allerlei beschuldigingen aan mijn adres, o.a. dat ik anti-fries zou zijn. Ik kan deze mensen verzekeren dat ik ook alleen maar op geruchten afga die ik in de wandelgangen opvang. Val mij niet aan over de wijze waarop ik die verwoord op het forum, ik ben slechts een boodschapper. Verder vroegen zij zich af wat ik als trombonist wel niet op dit trompetforum te zoeken had. Mijn antwoord hierop is dat dit een discussie - nota bene over wellicht HET brassbandnieuws van dit jaar - zou moeten zijn, die verder reikt dan slechts het gesloten trompetwereldje, om Gianni te citeren: break the barriers of the trumpet. Daarbij zou ik er ook fijntjes aan toe willen voegen dat ik het geouwehoer over mondpijpen, BERPS en allerhande Yamaha-projecten gaarne aan mijn trompetcollega's overlaat. Mijn boodschap is: laat deze nieuwe brassband de koperblaaswereld verbroederen en niet polariseren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2006 12:36 

Ik vind het een prima initiatief om zo,n nieuwe brassband op te richten, maar net als ik al melde in een eerdere post geeft het geen garantie op top prestaties met al de beste blazers van nederland in de brassband wereld.
Een van de cornettisten van Solibrass, Johan Breetveld was iig erg benieuwd naar de uiteindelijke samenstelling van de band en ik trouwens ook, dus als er weer nieuws is laat het meteen weten, de echte liefhebber stellen dat erg op prijs en laat degene die het er niet mee eens zijn hun commentaar voor zich houden en dat geld ook voor de PB berichten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2006 12:47 

Vindt het een top idee om zo'n brassband bij elkaar te rapen en daar iets moois van te maken (a la Nederlands Fanfare Orkest?!?!?)

Hoop alleen dat die "hoekpunten" als persoon niet hun "eigen" club in de steek laten. Besef maar eens als je solo bugel, of solo klarinet of je principal er mee stopt...........
Dit dus even uit de vereniging gedacht en ook als dirigent...............

Dit is natuurlijk wel een trompet forum, maar er is toch wel degelijk een topic die Bands, Orkesten en Ensembles heet; daar past dit item dus prima onder............Dit heeft dus weinig met trompet alleen spelen te maken en is neem ik aan toch ook toegankelijk voor andere niet trompeterende mensen?

Mocht je je er nu erg aan storen allemaal dan kijk je er gewoon niet naar en lees je het ook niet, en om het item helemaal op te lossen: start deze topic gewoon op:

http://www.brassinfo.nl/

met vriendelijke groet.................

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur