trompet.nl > forum > Toon onderwerp - brassband de hoekpunten??
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 17 apr 2026 17:55

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 35  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2006 13:26 

Ik ben erg benieuwd wanneer er bekend wordt gemaakt wie er in komen. Thomas, jij bent de enige waarvan in weet dat je meedoet, weet jij hier iets van of dit snel bekend wordt gemaakt of niet??

en tja niels... dat pim weg is is heeeeel vervelend. Hij heeft een andere baan met meer onregelmatig werk en er komt weer een kleine aan en dan moet je keuzes maken.. Als er naast trompettisten, trombonisten en klarijokos nog een goede hoorn rondloopt op dit forum.. graag...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 02 sep 2006 15:39 

Ik wacht graag met verdere bekendmakingen tot verdere info ook aan mijzelf is verschaft.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2006 17:03 

gerbio schreef:
Ik ben erg benieuwd wanneer er bekend wordt gemaakt wie er in komen. Thomas, jij bent de enige waarvan in weet dat je meedoet, weet jij hier iets van of dit snel bekend wordt gemaakt of niet??

en tja niels... dat pim weg is is heeeeel vervelend. Hij heeft een andere baan met meer onregelmatig werk en er komt weer een kleine aan en dan moet je keuzes maken.. Als er naast trompettisten, trombonisten en klarijokos nog een goede hoorn rondloopt op dit forum.. graag...

hoorns willen wij ook graag hebben hoor :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2006 22:43 

Wat blijkt het toch moeilijk om aan goede althoornisten te komen voor Brassband De Hoekpunten en andere ambiteuze brassbands...Als ik een jonge zelfverzekerde althoornist was zou ik mezelf allang bekend hebben gemaakt via dit forum...

Ik begrijp het wel, althoornisten zijn vaak de meest bescheiden en onbaatzuchtige mensen van de brassband. Het zijn vaak uiterst geschikte lui die niet te beroerd zijn om hun handen uit de mouwen te steken voor hun clubje, denk aan het deelnemen aan het dagelijks bestuur van de band (met de daarbij behorende rokerige bestuursvergaderingen elke eerste maandagavond van de maand om 20.00 en intensieve en voorbeeldige deelname aan de plichtmatige en tenenkrommende ledenvergaderingen, inclusief het thuis al bestuderen van de clubbegroting, en dat terwijl iedereen al weet dat alle werkelijke beslissingen aan de bar of in de achterkamertjes worden genomen), het verzamelen van oud papier, het regelen en zwart betalen van invallers, het opstapelen van de stoelen na de repetitie en het verkopen van de (meestal onvermijdelijke) Grote Clubactie-loten en ga zo maar door. Jammer alleen dat deze soms masochistische kanjers zichzelf als uitvoerend musicus vaak niet zo serieus nemen en zichzelf dus ook niet snel goed genoeg vinden voor een topbrassband als BBDH.

Je zou toch zeggen dat een vacature voor althoorn bij BBDH heel althoornspelend Nederland (en misschien wel heel althoornspelend West Europa)) een geweldige powerboost moet geven en dat het voor deze kleine en ietwat verbrokkelde gemeenschap toch een blamage zou zijn als er straks allerlei waldhoornisten, bugelspelers en slagwerkers op de felbegeerde BBDH-althoornplaatsen terechtkomen, louter en alleen omdat die de moeite hebben genomen een spoedcursus althoorn spelen te volgen bij Gerbio . Overigens niets ten nadele van Gerbio, want het is en blijft een kei op dit - in elke brassband onmisbare - prachtinstrument.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2006 23:04 

Misschien, is dit ook geen hoornisten-, maar een trompettistenforum.
Er bestaan ook arrogante hoornisten, ik noem liever geen namen, je weet maar nooit.
uit mijn ervaringen zijn hoornisten niet altijd even actief.
Maar zodra er wat meer naamsbekendheid wordt gegeven aan deze binnenkort fantastische Brassband, zullen er genoeg mensen staan te springen.

Denk ik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 03 sep 2006 23:36 

Trompettor schreef:
Misschien, is dit ook geen hoornisten-, maar een trompettistenforum.
Er bestaan ook arrogante hoornisten, ik noem liever geen namen, je weet maar nooit.
uit mijn ervaringen zijn hoornisten niet altijd even actief.
Maar zodra er wat meer naamsbekendheid wordt gegeven aan deze binnenkort fantastische Brassband, zullen er genoeg mensen staan te springen.

Denk ik.

Het althoornistenwereldje is inderdaad soms net de gewone maatschappij, Trompettor. De bedoeling van mijn vorige post was overigens dat ik de misschien toch aanwezige althoornspelers op dit forum eventueel van nog een extra powerboost kon voorzien die hun net dat beetje power kan geven om tegen zichzelf te zeggen: tsjakka, ik maak mij bekend op het forum (met de inachtname van de risico's die je daarbij loopt,red.) en ga me voorbereiden en me intensief focussen op de op handen zijnde audities van BBDH! Als het aan mij ligt worden het boeiende selectiedagen bij BBDH...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 sep 2006 10:07 

http://www.dynamicdeezign.be/cgi-bin/fo ... utecast.pl
Kijk hier maar eens, misschien wil je er wel een bericht plaatsen.
Dit is het forum van www.hoorn.be

Ik denk trouwens niet dat je muzikanten tekort komt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 04 sep 2006 10:49 

nou ik heb me afgelopen weekend uit zeer betrouwbare bron laten informeren dat er nog slechts 3 vacatures in de op handen zijnde BB de Hoekpunten zijn:
namelijk
1. solo hoorn (goed dat marty al aandacht vroeg voor de audities)
2. trombone
3. es tuba

ik weet ook dat in alledrie de richtingen al serieuze onderhandelingen gaande zijn (ik heb namlijk de bezettingslijst gezien) en dat de overige leden voor 90% conservatoriumstudenten uit het hele land zijn.

(en meer mag ik niet zeggen, tot de vacatures zijn opgevuld, eigenlijk mag ik helemaal niks zeggen omdat ikzelf niet op de lijst sta, maarja dat had ik wel gewild natuurlijk gezien ik ook aan een conservatorium studeer en ik collegas op de lijst zag staan, maar bij gebrek aan vacatures was er helaaas geen mogelijkheid om auditie te doen, ja voor solohoorn, maar ik heb geen instrument anders had ik natuurlijk auditie gedaan en trouwens Marty, ik zag een collega van je op de lijst :) dus tot zover maar weer, ik zal thomas niet verder voor de voeten lopen omdat hij niks zegt tot hij meer weet en ik nu eigenlijk meer verklapt heb dan hij misschien weet en dat is natuurlijk niet echt een chique actie maar omdat ik heel veel bewondering heb voor de initiatiefnemers en ik ook zoveel mogelijk fans in spe enthousiast wil maken voor deze band kon ik het toch niet laten om dit te zeggen, dit gezegd hebbende moet ik zeggen dat ik goed gezegd heb, want als je iets te zeggen hebt kun je het maar beter gezegd hebben. Ik heb gezegd...)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 278 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 35  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur