trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Dweilorkestjes enzo.. wat vinden jullie hier nou van?
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 16 jun 2024 04:22

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 10:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Een dweilorkest die probeert de muziek muzikaal te benaderen is doorgaans niet gezellig om naar te luisteren en werkt dus niet!
Tuurlijk, je moet er van houden! Maar van het Metropoolorkest moet je ook houden, of van de Beatles, of Coldplay, of Pavarotti!

In de kroeg of op welk feest dan ook is het heel gezellig als er een dweilorkest speelt. Je moet het alleen later niet terug willen horen, want dan schrik je je kapot!
Ik zou toch al nooit een cd-tje opzetten van een dweilorkest! :wink:

In de meeste gevallen is het maar goed dat het publiek minstens zo veel drinkt als de band! :lol: :wink:


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 10:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 dec 2004 08:27
Berichten: 330
Woonplaats: Sas van Gent
Speel zelf ook in een dweilorkestje. Ik ben het er dus niet helemaal mee eens. Het gaat om het brengen van sfeer maar ik vind dat je wel moet proberen om muzikaal een beetje verantwoord te werk te gaan.
Heb overgens enige tijd geleden in Westdorpe de Uitslaopers bezig gehoord.....Wie dan durft te beweren dat er geen muziek wordt gemaakt door dweilbandjes heeft deze nog niet gehoord. En zo moeten er toch meer zijn.....

Olaf

_________________
"Practice, practice, practice until it all works correctly - by habit." - Claude Gordon

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 10:26 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
Sandovalic schreef:
Speel zelf ook in een dweilorkestje. Ik ben het er dus niet helemaal mee eens. Het gaat om het brengen van sfeer maar ik vind dat je wel moet proberen om muzikaal een beetje verantwoord te werk te gaan.
Heb overgens enige tijd geleden in Westdorpe de Uitslaopers bezig gehoord.....Wie dan durft te beweren dat er geen muziek wordt gemaakt door dweilbandjes heeft deze nog niet gehoord. En zo moeten er toch meer zijn.....

Olaf

Ik heb zo vel 'top'dweilorkesten gehoord. Konden geweldig spelen, zat muzikaal fantastisch in elkaar! Maar een simpele polonaise kregen ze nauwelijks voor elkaar!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 10:38 
Offline

Geregistreerd: 28 mei 2003 19:27
Berichten: 1076
Ze zijn er wel die wel degelijk muziek proberen te maken en daarin meer dan slagen. :)
Toevaliig heb ik het afgelopen weekend een aantal dweilorkesten mogen horen die voortkomen uit muziekverenigen die landelijk op het hoogste nivauw acteren.
Daarin speelden niet de minste muzikanten en dat was goed horen. 8)
Hun soort muziek zorgde er echter voor dat ik meer het gevoel kreeg dat ik naar een bigband stond te luisteren dan naar een dweilorkest, maar wel steengoed. :)


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 10:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 21 dec 2004 08:27
Berichten: 330
Woonplaats: Sas van Gent
Dehaanmuziek schreef:
Sandovalic schreef:
Speel zelf ook in een dweilorkestje. Ik ben het er dus niet helemaal mee eens. Het gaat om het brengen van sfeer maar ik vind dat je wel moet proberen om muzikaal een beetje verantwoord te werk te gaan.
Heb overgens enige tijd geleden in Westdorpe de Uitslaopers bezig gehoord.....Wie dan durft te beweren dat er geen muziek wordt gemaakt door dweilbandjes heeft deze nog niet gehoord. En zo moeten er toch meer zijn.....

Olaf

Ik heb zo vel 'top'dweilorkesten gehoord. Konden geweldig spelen, zat muzikaal fantastisch in elkaar! Maar een simpele polonaise kregen ze nauwelijks voor elkaar!


Ze moeten in mijn ogen ook niet meer proberen om een polonaise te spelen. De mens is geavalueerd, we kunnen zelfstandig rechtop lopen. :lol:

Olaf

_________________
"Practice, practice, practice until it all works correctly - by habit." - Claude Gordon

Yamaha YTR 6335
Yamaha YFL 631


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 12:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 03 feb 2004 20:39
Berichten: 3151
Woonplaats: Kortenhoef
trumpetvos schreef:
Ze zijn er wel die wel degelijk muziek proberen te maken en daarin meer dan slagen. :)
Toevaliig heb ik het afgelopen weekend een aantal dweilorkesten mogen horen die voortkomen uit muziekverenigen die landelijk op het hoogste nivauw acteren.
Daarin speelden niet de minste muzikanten en dat was goed horen. 8)
Hun soort muziek zorgde er echter voor dat ik meer het gevoel kreeg dat ik naar een bigband stond te luisteren dan naar een dweilorkest, maar wel steengoed. :)

Dat is precies wat ik bedoel!
Als ik een bigband wil horen ga ik daar wel naartoe!
In Thialf zetten ze ook geen big band neer! Daar zit geen schaatsfan op te wachten, die willen gewoon 'platte' feestmuziek!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 16:06 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2002 09:57
Berichten: 525
Woonplaats: Zuid-Beijerland
Sandovalic schreef:
Heb overgens enige tijd geleden in Westdorpe de Uitslaopers bezig gehoord.....Wie dan durft te beweren dat er geen muziek wordt gemaakt door dweilbandjes heeft deze nog niet gehoord. En zo moeten er toch meer zijn.....

Olaf


Er zijn er ook veel meer, gelukkig.

De orkesten van "boven de rivieren" spelen minder carnavalskrakers maar het is er echt niet minder om. Denk hierbij aan orkesten als bv de Straatklinkers, De Blaasbalgen en de Roodneuzen.

Onder de rivieren wordt meer een mix gespeeld van de eigentijdse populaire muziek en de carnavalskrakers. De Uitslaopers, De Krieltjes, De Notenkrakers, De Valleiblaozers, De Plekband en natuurlijk mijn eigen band de Stadse Blaozers.

_________________
www.qwark.nl


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 09 jan 2007 16:57 
Offline

Geregistreerd: 22 jan 2006 21:54
Berichten: 496
Woonplaats: Kerkrade
Ik ben er niet zo'n fan van en ik zal er zeker zelf ook nooit in spelen. Puur en alleen omdat ik graag goede muziek hoor, en dit gaat meestal niet samen met het begrip 'dweilorkest' oftewel spasskapel in Kerkrade en omstreken. Maar de mensen die dat willen.. prima toch?

_________________
They call it a wind instrument for a reason!


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 58 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.