trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Billie Holiday
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 28 maart 2024 10:43

Alle tijden zijn GMT + 1 uur




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 09:00 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
marnix schreef:
Jullie beiden doen mij aan een van mijn rijlessen denken...
Het was een mooie zaterdagmorgen en mijn instructeur dirigeerde me naar een rustig stukje, alwaar we konden gaan oefenen op de bijzondere verrichtingen.
Daarmee bijna klaar, zagen we op het fietspad 2 oude mannetjes elkaar naderen. De ene op een fiets, de andere op zo'n scootmobiel. Er was meer dan genoeg ruimte om elkaar te passeren, maar toch slaagden die ouwe mannekes erin om elkaar frontaal te raken.
Want beiden vonden ze dat ze het meeste recht op ruimte hadden.
Mijn instructeur en ik vonden toch dat we even moesten kijken, of er geen gewonden waren, het oude manneke op de fiets kwam namelijk (nogal koddig) ten val, en we waren maar al te zeer bereid om ehbo te verlenen. Dat bleek niet nodig. Beide krasse heren stonden al weer recht overeind, elkaar in plat Amsterdams af te bekken. En ook dat was hoogst komisch.

Jullie waren vast iets heel hoogs in het bedrijfsleven, niet gewend aan tegenspraak. Want andere meningen (ook al komen die van mensen die uit ervaring of beroep meer weten en beter weten) worden door jullie te vuur en te zwaard bestreden. Waarschijnlijk nog niet helemaal gewend aan jullie pensionering of zo...

Desalwelteplus: van dit soort bitchfights geniet ik mateloos. Ga zo door heren. 8)


Ok, ik ben mijn hele leven als jurist werkzaam geweest. Dat heeft veel te maken met teksten en logica in de zin van sluitende redeneringen.
Nu even de krasse heren van hierboven. Hoort dat bij het onderwerp van deze posts? En zo ja hoe?
Twee, wat probeer je hier eigenlijk te zeggen? Dat op dit forum alleen daar professionals gediscussieerd mag worden en dat de rest wegens institutionele onkunde zijn bek moet houden? Dat je je kostelijk amuseert hoef ik niet te weten, een kinderhand is gauw gevuld.
Dan die andere meningen van mensen die het beter weten: Want andere meningen (ook al komen die van mensen die uit ervaring of beroep meer weten en beter weten) worden door jullie te vuur en te zwaard bestreden. Waarschijnlijk nog niet helemaal gewend aan jullie pensionering of zo...
. Ik heb alles nog eens doorgelezen maar ik zie ze niet, niet de meningen, niet wie het beter weten en geen bestrijding daarvan laat staan te vuur en te zwaard. Teveel fantasie ben ik bang.
Vermoedelijk heb je op je stoeltje zitten wippen om de kans te grijpen ons karretje in de poep te rijden. Je hele bijdrage is ordinaire sabotage.
Verder wat bedoel je precies met ervaring en professionele nogwat?
Ik heb eens even jouw bio en cv bekeken op internet en daar staan indrukwekkende militaire kapellen op en zo en dat je klassiek geschoold bent. Prima, verdient regulier respect. Maar wat heeft dat in godsnaam te maken met de beoordeling van Billie Holiday? En wat voor ervaring telt bij jou eigenlijk? Ik mocht met mijn tromboneleraar in pakembeet 1966 soms mee naar het USO, speelde ik 4 maten en dan 184 maten rust. Stapelgek werd ik daar, ook de reden dat ik niet naar het conservatorium ben gegaan.
In de bigbands waar ik in de jaren 70 in speelde kwam ook af en toe zo'n klassieke gast mee doen. Prima lezen, daar niet van. Maar het kostte altijd de grootste moeite om die gasten te overtuigen dat achtste punt zestiende NIET als hakkepakkepufpuf werd gespeeld.
In 1967 speelde ik al een paar grote festivals (zoals de Bossche Markt), dixieland, ok. (edit: ik geloof dat dat Jazz in Duke Town of zoiets heette)
En in 1972 mijn eerste radio-opname uit Frascati (heb ik een foto van, zal hem proberen te scannen). Hoe oud was jij toen?
Succes verder.


Laatst bijgewerkt door delano op 11 sep 2016 09:41, in totaal 3 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 09:09 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
...opgelucht?
:mrgreen:

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 09:29 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Nee helemaal niet. Ik stel een paar concrete en heel relevante vragen over jouw houtje-touwtje commentaar en zit helemaal niet te schelden.
Maar ga nu maar lekker buiten spelen hoor!


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 09:38 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Jij zit echt te schuimbekken achter je pc... Arm jong.
maar ik snap je niet zo goed...
Je wil antwoord op je vragen, maar sluit af met dat ik buiten moet gaan spelen...
Ik ga trouwens heel de dag binnenspelen. Filmmuziek. Ook vet gaaf.

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 09:46 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Zoals mijn (ex) schoonvader jaren al jaren geleden zei: tegen domheid valt niet te vechten


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 09:55 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Marnix, je bent hier moderator. Je breekt in op een post alleen maar om de rest te vertellen hoe zielig, ok, vertederend, deze halve garen zijn om überhaupt als ervarings- en professionele deskundigheidslozen aan een discussie te beginnen. Niet doen dus?
Er zit er maar één te schuimbekken en dat ben jij. Je verpakt dat als dat je je amuseert :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
en met het valse medeleven van een relnicht: "arm jong".
Dat je zit te schuimbekken weet ik zeker omdat je enige minuten (toen je hem begreep zeg maar) na mijn laatste post over het theorie-examen mij meteen in de ban deed. Je hebt geen idee wat een plezier je mij daar mee deed, het amuseren zit veel meer aan mijn kant dan jij denkt.


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 10:07 
Offline
Moderator

Geregistreerd: 20 maart 2002 12:00
Berichten: 5018
Wat jij wil sjefke.

Als je de definitie van ironie werkelijk zou bevatten, zou je deze opmerkingen helemaal niet hebben durven maken.

Maar ik moet bekennen: daar heb je een punt. Ik ben moderator. Dat wil zeggen: ruim twee jaar geleden heb ik Daniël al gezegd dat hij mij die "rechten" moest ontnemen. Had er totaal geen zin meer in.

Maar ja, die reageert helemaal niet. Prima. Dus dan kan ik er maar beter het beste van maken...
En dat deed ik dus ook. Met veel genoegen. Wat jij ook veronderstelt.

Maar goed, nogmaals: ik zal het proberen niet meer te doen. Wellicht is Daniël nu wel genegen om mij mijn skilzzzzzzzz af te nemen.

Hoe dan ook: ik wens je ondanks het feit dat ik je gruwlijk gekwetst heb, een fijn weekend. (En laat het kopje ochtendazijn eens wat vaker staan...)

_________________
http://marnixblogt.blogspot.com/


Omhoog
 Profiel  
 
 Berichttitel: Re: Billie Holiday
BerichtGeplaatst: 11 sep 2016 10:46 
Offline

Geregistreerd: 13 aug 2008 20:33
Berichten: 2144
Woonplaats: Utrecht
Piet ironie, een gotspe.


Omhoog
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 35 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  


MusicPrint.nl
Schagerl BeNeLux
MusicPrint.nl

Copyright © 2002-2011 Trompet.nl, Alle Rechten Voorbehouden.