trompet.nl > forum > Toon onderwerp - Circular breathing
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 00:13

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 17:25 

Callichioadict schreef:
En of je het nu wel of geen apentrucje noemt zal me worst zijn, het ging er mij om dat er iets werd uitgesloten omdat het niet in een boekje staat. Volgens mij zijn alle technieken ooit begonnen zonder in een boekje te staan en heeft daarna iemand de moeite genomen het op te schrijven.

Daar ben ik het mee eens!

Maar ik denk wel dat het vooral een mooi trucje is om andere mensen de ogen uit te steken!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 17:32 

Ik had jaren geleden eens les samen met een jongen die nog niet zo lang trompet speelde!
We begonnen zoals altijd met lange noten om in te spelen! Ik kon dat altijd aardig lang volhouden en het was toen een soort sport om het altijd net even langer vol te houden dan de ander! Maar van hem kon ik niet winnen, maar m'n leraar ook niet!
Toen bleek dat hij dus circular breathing deed, alleen wist hij het zelf niet!
Mijn leraar beloofde hem dat hij de allerbeste trompettist van hem zou maken als hij hem circular breathing kon leren!

Maar de jongen had zelf geen idee hoe hij het deed, dus is het nooit wat geworden! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 22:27 
Moderator

Ach alles wat technisch is kan een aap ook nog leren, gewoon door het veel te doen.
Dus of wynton het zelf een apetruchk noemt of hij gebruikt er andere termen voor, het komt idd op hetzelfde neer.
:lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 22:47 

Callichioadict schreef:
Dus omdat het niet is opgeschreven in de goede boekjes heeft het geen toegevoegde waarde?
Als je zo redeneert veranderd er dus nooit meer wat en blijft alleen wat nu in die "boekjes" staat altijd in die boekjes staan en kunnen nieuwe technieken of zij die al bij andere instrumenten worden gebruikt nooit iets zijn voor "de geschoolde" trompettist.

Ik snap niet dat je dit soort van technieken meteen moet beoordelen als "apentrucjes" als ook de grote trompettisten ( Marsalis, Vloeimans en Mendez vind ik geen kleine jongens) deze technieken gebruiken. En er dus repertoire voor is die je zonder de techniek niet of zeer moeilijk kunt spelen.

Ik vind het weer zo'n typische opmerking van "wat de boer niet kent dat eet tie niet!"
Misschien voor deze site beter te vertalen in "wat de trompettist zelf niet beheerst kan ook niks zijn!"

Hap hap....... :roll: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 25 sep 2004 23:50 

Calichioadict heeft gewoon schijt aan conventies. Als er maar ergens tegen geschopt kan worden doet 'ie mee. Heerlijk tegendraads doen om het tegendraadse. Hoe werkt dat Quoten hier eigenlijk?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 00:20 

Josef Monke schreef:
Calichioadict heeft gewoon schijt aan conventies. Als er maar ergens tegen geschopt kan worden doet 'ie mee. Heerlijk tegendraads doen om het tegendraadse. Hoe werkt dat Quoten hier eigenlijk?

gewoon op Quote klikken
de rest wijst zichzelf!
het is hetzelfde als gewoon antwoord geven eigenlijk

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 11:51 

Citaat:
Josef Monke schreef:

als ik dat hier allemaal lees ben jij de eerste die geschopt heeft en gaf calichio gewoon zijn mening....

als je je mening wil geven over medeforumleden dan zul je de moderator om een extra topic moeten vragen.
hier zijn we er nog altijd om onze mening te geven over muzikanten, technieken, enz.
en niet over forumleden!
(by the way: na 21 berichten zo uit de hoek komen.... heb ik ook mijn bedenkingen bij, veel noten op zijn zang zei je?! :roll: )

maar goed circulair breathing.....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 26 sep 2004 12:51 

Niet meteen van het negatieve uitgaan beste Tommy.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 57 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur