trompet.nl > forum > Toon onderwerp - De nieuwe Yamaha trompet
trompet.nl - dé toonaangevende trompet site van nederland
  > home > forum - u bent nu hier  
   > het trompet.nl forum

Het is nu 18 apr 2026 22:21

Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2004 12:19 

Marnix je hoeft het niet te kopen en je hoeft er niet naar te luisteren. Voor gewone trompet blijft altijd een markt en blijven altijd liefhebbers en als mensen het nu leuk vinden om zo'n speelgoedje te hebben ( naast hun instrument of om eens op te beginnen) wat is daar dan zo erg aan. Ik vind je betrokkenheid en felheid best mooi maar laat ook een beetje ruimte voor iemand die die verandering wel leuk vind. Zoals gezegd niemand die vanuit Japan met een jachtgeweer je dwingt dat ding te kopen laat staan dat je erop moet spelen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2004 12:50 

even off topic:

is dit niet een beetje omgekeerde wereld? normaal is het toch zo dat marnix tegen callichioadict zegt dat hij wat rustiger moet doen :wink: :wink: :wink:

terug on topic

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2004 15:26 

Echte musici denken vaker met hun hart, dan met hun hoofd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 23 okt 2004 17:13 

Marnix,
Wat een hoop stierenstront kraam jij hier uit zeg! Denk na, zonder electronische vernieuwing hadden we ook geen popmuziek gehad, geen "experimentele" moderne klassieke muziek. Zonder muzikale vernieuwing hadden we in feite helemaal geen muziek gehad. Het feit dat jij het niet kan waarderen betekent nog niet dat niemand dit interessant vindt, bovendien zijn de meeste echt belangrijke uitvindingen gedaan bij toeval, terwijl de ontdekker heel iets anders aan het ontdekken was.
Kortom, dit "ding" hoort net zo hard bij cultuur als jouw trompet, die is toch ook uitgevonden?!
Ik ben het met je eens dat er een hele hoop anders kan; mijn ding is het misschien ook niet, maar hier maak je geen mensen mee dood; als ze daar eerst eens mee stoppen en in plaats van in defensie wat meer in cultuur, onderwijs en zorg zouden investeren -eerst eens aan een ander dan aan hun eigen portemonnee zouden denken- dan zag de wereld er een stuk mooier uit!
Richt je pijlen op wat anders, er blijft genoeg over om je energie aan te besteden!
Gr. Maarten

Profiel  

Berichttitel: Liever een trompet dat leeft dan een stuk plastic
BerichtGeplaatst: 23 okt 2004 22:51 

Beste echte trompetisten,

Wanneer ik op mijn kopere trompet blaas wordt ik altijd geemotioneerd. :oops:
Meestal speel ik 's avonds de sterren van de hemel en laat het goddelijke geluid het bloed in mij, sneller stromen en als ik wat langer speel wordt mijn trompet een paar honderste langer van de warmte die ik erin stopt. :D

Mijn trompet heeft altijd zin en heeft nooit hoofdpijn en magnetische velden hebben geen enkele invloed op hem. 8O

Zie je het al gebeuren, je speelt met z'n z'n :? , sorry ik kan het bijna niet uit mijn welgevormde strot krijgen, ja, z'n digitale trompet en je komt te dicht bij een mobieltje of een geluidsbox, het magnetische veld doet zijn werk en je kunt z'n z'n digitale trompet resetten, je neemt een pen en drukt op een, bijna niet te zien, knopje om hem weer te kunnen bespelen. Je kunt ook niet buiten spelen als het regent. Zie je het al voor je, de volgende stap is een LSD schermpje er monteren waar je kunt zien hoe het publiek applaudiseerd, kun je lekker thuis blijven. 8)

Trouwens, plastic digitale trompet is niet afbreekbaar en dus slecht voor de natuur. :idea:

Ik raad een ieder aan die een hart voor echte kunst heeft, trouw te blijven aan de enige echte rood kopere trompet waar enige slagveld mee gewonnen is. :wink:

Groetjes Co v/d Weerdhof uit Veenendaal :lol: :lol: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2004 02:42 
Moderator

Maarten Trompet schreef:
Marnix,
Wat een hoop stierenstront kraam jij hier uit zeg! Denk na, zonder electronische vernieuwing hadden we ook geen popmuziek gehad, geen "experimentele" moderne klassieke muziek. Zonder muzikale vernieuwing hadden we in feite helemaal geen muziek gehad. Het feit dat jij het niet kan waarderen betekent nog niet dat niemand dit interessant vindt, bovendien zijn de meeste echt belangrijke uitvindingen gedaan bij toeval, terwijl de ontdekker heel iets anders aan het ontdekken was.
Kortom, dit "ding" hoort net zo hard bij cultuur als jouw trompet, die is toch ook uitgevonden?!
Ik ben het met je eens dat er een hele hoop anders kan; mijn ding is het misschien ook niet, maar hier maak je geen mensen mee dood; als ze daar eerst eens mee stoppen en in plaats van in defensie wat meer in cultuur, onderwijs en zorg zouden investeren -eerst eens aan een ander dan aan hun eigen portemonnee zouden denken- dan zag de wereld er een stuk mooier uit!
Richt je pijlen op wat anders, er blijft genoeg over om je energie aan te besteden!
Gr. Maarten

waar het mij omgaat, is precies dat laatste waar jij mij dan ook gelijk in geeft, het feit dat ik het fel breng, reduceert mijn mening niet tot stierenstront, misschien had ik er 0,4 seconden over na moeten denken....
Wat betreft pop muziek, moet ik je wel deels gelijk geven, ware het niet dat instrumentale pop muziek, of unplugged toch echt allemaal normale instrumenten zijn, muv het keybord.
En ja ik denk misschien eerder aan echte problemen in de wereld dan aan wat marginale moeilijkheden binnen het trompetspelen op zich, en ik blijf erachter staan dat ze zeker dit soort suffe dingen beter na kunnen laten en hun peilen richten op levensbedreigende problemen.

Over moderne muziek zal ik later beginnen, als ik op een christelijker tijdstip weer eens terugkom. :wink:

Gr. Marnix

Profiel  

Berichttitel: Normen en waarden
BerichtGeplaatst: 24 okt 2004 09:45 

Beste Maarten en Marnix,

Ik vind dat je je problemen moet kunnen uiten zonder dat daar schut woorden erbij gebruikt worden 8O .

Kut en Stierenstront passen niet bij trompetspelers die een kunst op de warme rood kopere trompet hoog te houden hebben. :wink:

Verder, wie op z'n digitale trompet ooit bij een optreden zal gebruiken, kan van mij persoonlijk enige gerijpte tomaten tegemoet zien.
Op verzoek kan ook met hard gekookte eieren worden gegooid. :twisted:

Groetjes Co v/d Weerdhof uit Veenendaal

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: 24 okt 2004 14:25 

ach het kan een betoog soms wat krachtiger maken :lol: En wat is er mis met stierenstront? Kan je denk ik goed mee kleien :mrgreen:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur